اخبار روز

خبر خوش برای متقاضیان بهزیستی


به گزارش مانیبان به نقل از برنا، وجیهه محمدی فلاح روز شنبه در نشست خبرنگاران گفت: در پرداخت تسهیلات بند ب تبصره 18 قانون بودجه سال 1402 با سرانه 150 میلیون تومبه به تعداد 1555 نفر. مشمولان مشمول کمک های اجتماعی در مجموع 235 میلیارد تن تسهیلات. برای اشتغال زایی با سود کم با سود چهار درصد پرداخت می کنیم.

وی در همین راستا ادامه داد: بهزیستی استان البرز طی سال گذشته اطلاعات 3 هزار و 118 نفر را در سامانه رصد اشتغال ثبت کرد و 101 درصد کاهش 3 هزار و 830 نفری را به ثبت رساند که توسط همه تعاون، کارگری و اجتماعی نیز تایید شد. . رفاه البرز محقق شده است و تلاش می کنیم تا حد امکان برای جامعه هدف مشاغل پایدار ایجاد کنیم.

وی افزود: با توجه به تمدید مهلت پرداخت تسهیلات از سوی بانک مرکزی به بانک های عامل، 938 نفر دیگر در مرحله پرداخت هستند که امید است با همکاری بانک ها این اقدام به نحو شایسته انجام شود. مشکل جامعه هدف را حل کند.

مدیرکل بهزیستی استان البرز در خصوص حمایت و تشویق کارآفرینان برای به کارگیری مشمولان مددکاری اجتماعی اظهار داشت: در حوزه کسب و کار، پرداخت تسهیلات در صورت اشتغال جامعه ذینفع مددکاری اجتماعی است. به ازای هر نفر 150 میلیون تومان تا سقف چهار میلیارد تومان با سود 4 درصد پرداخت می شود.

محمدی فلاح با اشاره به پرداخت دستمزد (کمک هزینه ارتقاء بهره وری) از سوی مددکاری اجتماعی به معلولان شاغل در بنگاه ها و کارخانجات تا سقف 50 درصد دستمزد تعیین شده بر اساس قانون کار، گفت: همچنین پرداخت پاداش بیمه کارفرما با شرایط اشتغال معلولان معلولان و سایر گروه های تحت حمایت سازمان از مشوق های ما در بحث اشتغال افراد هستند.

مدیرکل بهزیستی البرز در پایان تصریح کرد: علاوه بر این در زمینه مشاغل آزاد، حق بیمه کارفرمایان و یارانه ارتقای بهره وری، مبلغ 5.8 میلیارد به 630 نفر از مددجویان پرداخت شده است .


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا