اخبار روز

تورم در ترکیه به 70 درصد رسید

چیزی را گزارش کنید بازتاب آنلاین به نقل از اتاق ایران، بر اساس گزارش مرکز آمار ترکیه، بزرگترین عوامل افزایش نرخ تورم در این کشور در فروردین ماه، افزایش قیمت مصرف کننده در بخش های آموزشی با جهش 103.86 درصدی و هتل ها، کافه ها و رستوران ها با جهش 103.86 درصدی است. نسبت به ماه مشابه سال قبل 95.82 درصد افزایش داشته است.

نرخ تورم ماهانه ترکیه نیز به دلیل افزایش قیمت نوشیدنی، تنباکو، هتل، کافه و رستوران، 3.18 درصد افزایش یافت.

نرخ تورم آوریل بالاترین افزایش سالانه را از نوامبر 2022 نشان می دهد، زمانی که تورم حدود 85 درصد بود.

نرخ تورم در ماه آوریل بسیار بالا است، اما کمتر از آن چیزی است که بسیاری از تحلیلگران انتظار داشتند. با این حال، به گفته اقتصاددانان، امید به کاهش نرخ بهره بسیار دور است.

بانک مرکزی ترکیه با استناد به نیاز مداوم برای مقابله با افزایش تورم در این کشور، نرخ بهره اصلی خود را به 50 درصد افزایش داده است. این بانک در ماه مارس اعلام کرد که سیاست پولی محدودکننده خود را تا کاهش قابل توجه و پایدار در تورم ماهانه ماهانه حفظ خواهد کرد.

لیام پیچ، اقتصاددان ارشد بازارهای نوظهور در کپیتال اکونومیکس، معتقد است که افزایش اندکی کمتر از حد انتظار تورم ترکیه در ماه آوریل به 69.8 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل (اجماع 70.3 درصد) نشانه دلگرم کننده ای است که فشار قیمت ها در حال بازگشت است. .

به گفته وی، احتمال کاهش تورم در نیمه دوم سال جاری وجود دارد. با این حال، خوش‌بینی چندانی در مورد نرخ کاهش تورم وجود ندارد. با این شرایط، تا سال آینده کاهش نرخ بهره توسط بانک مرکزی ترکیه پیش بینی نمی شود.

۲۲۰

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا