اخبار روز سینما جهان

بازیگر «فرندز» نقش ایندیانا جونز را رد کرد/ هریسون فورد پذیرفت

گزارش کردن ریمینو، هریسون فورد در سال 1981 اولین نقش خود را در نقش ایندیانا جونز در «مهاجمان کشتی گمشده» بازی کرد و سپس در 4 فیلم دیگر از این مجموعه جلوی دوربین رفت.

مهر نوشت: اکنون مشخص است که تام سلک در ابتدا به عنوان یک ماجراجوی نمادین انتخاب شده بود، اما او آن را رد کرد.

این بازیگر که از سال 1389 تاکنون در سریال هایی چون «دوستان»، «نجیب زادگان» و «سه مرد و یک فرزند» بازی کرده است، در بخشی از خاطرات خود که به زودی با عنوان «تو هرگز نمی دانی» منتشر می شود، بازی کرده است. او در مورد مسیر شغلی خود نوشت و فاش کرد که قرار است نقش ایندیانا جونز را بازی کند.

این مرد 79 ساله توضیح داد که فیلمنامه ایندیانا را در حضور استیون اسپیلبرگ و جورج لوکاس خوانده است، اما بیشتر نگران این بود که آیا خلبان سریالش به نتیجه برسد یا خیر.

او گفت: استیون صفحات تست را به من داد و به من گفت نگران نباشم و تمام زمانی را که نیاز دارم صرف کنم. کمد لباس هم منتظرم بود. یک کلاه و یک ژاکت چرمی که به من کمک کرد آن دوره را درک کنم.

جای تعجب نیست که تام در قسمت دوم تحت تاثیر قرار گرفت و تست بازیگری او پذیرفته شد و افراد مشهور هالیوود این نقش را به او دادند.

سپس تام سلک کل فیلمنامه را دریافت کرد و بلافاصله خود را به شخصیت ایندی متصل کرد و همه چیز را فوق العاده خواند اما گفت که باید منتظر مگنوم پی باشد.

زمانی که او در فکر این نقش بود، رسما برای «مگنوم پی» انتخاب شد و تصمیم گرفته شد که فیلمبرداری این سریال بلافاصله آغاز شود. به همین دلیل از هریسون فورد برای نقش ایندی دعوت شد.

پس از آن، او در 10 قسمت از سریال Friends در نقش ریچارد بورک شریک سابق مونیکا گلر بازی کرد و بیش از یک دهه در فیلم The Noblesse فرانک ریگان را به تصویر کشید و در لاس وگاس نیز ایفای نقش کرد. جی کوپر را بازی کرد.

هریسون اولین نقش خود را به عنوان شخصیت اصلی ایندیانا در سال 1981 بازی کرد و برای 4 دنباله بازگشت که آخرین آنها چرخ سرنوشت در سال 2023 بود.

در جشنواره فیلم تائورمینا سال گذشته، او از تام برای بازی در “مگنوم” تشکر کرد، زیرا این بازی او را قادر ساخت تا یک عمر ماجراجویی را با ایندیانا ادامه دهد. گفت: چطور به نقش رسیدم؟ تام سلک این نقش را بازی کرده بود، اما مجبور شد در کنار او در یک سریال تلویزیونی بازی کند و نتوانست از آن قرارداد خارج شود.

من گزینه دوم بودم و از تام بسیار سپاسگزارم. متشکرم، تام، رفیق. اگه گوش میدی بازم ممنون

هریسون توضیح داد که جورج لوکاس شخصاً با او تماس گرفت و گفت: “از شما می‌خواهم فیلمنامه را فوراً بخوانید، یک ساعت دیگر آن را بخوانید.” وی افزود: من هم یک ساعت نشستم و خواندم و گفت: می خواهم به خانه استیون اسپیلبرگ بروی و با او صحبت کنی. من به خانه استیون اسپیلبرگ رفتم، قبلاً او را ندیده بودم. حدس می زنم، حدود یک ساعت بعد، نقش را داشتم.

هریسون فورد تایید کرد که این فرنچایز به طور رسمی به پایان رسیده است و گفت: “چرخ سرنوشت” آخرین فیلم این مجموعه است و این آخرین باری است که این شخصیت را بازی می کنم.

۲۲۰۵۷

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا