اخبار روز

این غذاها انرژی شما را افزایش می دهند

به گزارش بازتاب آنلاین، باید به غذاهایی که در ابتدای روز می خورید توجه کنید. بهتر است روز را با کربوهیدرات ها شروع نکنید، بلکه آنها را با چربی ها یا پروتئین های خوب جایگزین کنید که قند را تثبیت کرده و خلق و خوی بهتری را فراهم می کند.

سلامت نیوز در مطلبی خبری نوشت: در زیر شش ماده غذایی که مصرف آنها با معده خالی برای تثبیت سطح قند خون توصیه می شود را معرفی می کنیم.

این کامل است

خوردن جو غلات کامل برای کنترل قند خون مفید است زیرا حاوی مقدار زیادی بتا گلوکان است. این فیبر محلول یک ژل چسبناک تشکیل می دهد که تخلیه معده و جذب گلوکز در خون را به تاخیر می اندازد. برای ثابت نگه داشتن سطح قند خون، غذاهایی مانند جو با شاخص گلیسمی پایین ترجیح داده می شود.

از

جو به دلیل داشتن بتا گلوکان در تثبیت قند خون موثر است. این فیبر باعث بهبود حساسیت به انسولین و کاهش سطح قند خون بعد از غذا می شود.

لوبیا

غذاهایی مانند عدس و لوبیا سیاه سرشار از فیبر و پروتئین هستند که هر دو برای کاهش سرعت جذب گلوکز و جلوگیری از افزایش سریع قند خون مهم هستند.

آجیل

بادام، گردو و سایر آجیل ها ترکیب خوبی از چربی های سالم، پروتئین و فیبر هستند. این مواد با هم کار می کنند تا هضم را کند کرده و سطح قند خون را تثبیت کنند.

سبزیجات

سبزیجاتی مانند اسفناج و کلم پیچ دارای کربوهیدرات کم و فیبر بالایی هستند که به تنظیم سطح قند خون کمک می کند.

سبزیجات غیر نشاسته ای

هویج، کلم بروکلی و سایر سبزیجات غیر نشاسته ای مواد مغذی مهمی را بدون محتوای قند قابل توجه فراهم می کنند و برای کنترل قند خون ایده آل هستند.

سبزیجاتی مانند اسفناج و کلم پیچ دارای کربوهیدرات کم و فیبر بالایی هستند که به تنظیم سطح قند خون کمک می کند.

ملاحظات و خطرات احتمالی

بهتر است با یک متخصص تغذیه مشورت کنید تا مطمئن شوید که هرگونه تغییر رژیم غذایی نیازها و شرایط خاص سلامتی شما را برآورده می کند. برخی عوامل دیگر که باید در نظر گرفته شوند عبارتند از:

حساسیت دستگاه گوارش: افرادی که تازه وارد یک رژیم غذایی پر فیبر شده اند ممکن است دچار نفخ یا نفخ شوند. برای تنظیم سیستم گوارش توصیه می شود مصرف فیبر را به تدریج افزایش دهید.

شرایط از قبل موجود: افراد مبتلا به دیابت باید سطح قند خون خود را هنگام امتحان کردن غذاهای جدید کنترل کنند. در حالی که غذاهای ذکر شده به طور کلی برای کنترل قند خون مفید هستند، واکنش های فردی ممکن است متفاوت باشد.

آلرژی ها و تداخلات: آجیل آلرژن های رایجی هستند و برخی از افراد ممکن است نیاز به اجتناب از آنها داشته باشند. علاوه بر این، غذاهای غنی از فیبر می توانند در جذب برخی داروها اختلال ایجاد کنند، بنابراین زمان و وعده های غذایی ممکن است نیاز به تنظیم داشته باشند.

۲۳۳۲۱۷

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا