اخبار روز

آمریکا به اسرائیل برای حمله به رفح چراغ سبز نشان داده است

یک روزنامه لبنانی با اشاره به دیدار آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا با مقامات مصری در قاهره، نوشت که اگر توافق آتش بس در غزه حاصل نشود، دولت آمریکا حمله اسرائیل به رفح را رد نمی کند.

به گزارش ایسنا، آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا گفت: رژیم اشغالگر به تلاش برای دستیابی به توافق آتش بس در راستای خواسته های خود ادامه می دهد و به آن اجازه می دهد پس از پایان عملیات آزادسازی تمامی اسیران خود از دست مقاومت، به کشتار فلسطینیان در غزه ادامه دهد. سفر او به قاهره، پیشنهاداتی در مورد وضعیت رفح ارائه کرد و به اسرائیل اجازه داد تا پس از انتقال غیرنظامیان به مناطق دیگر در نوار غزه، به این شهر مرزی حمله کند.

الاخبار به نقل از منابع آگاه در مصر نوشت که مصر این پیشنهادها را رد کرد زیرا «اجرای آن زمان زیادی طول می‌کشد و با توجه به وضعیت فاجعه‌بار انسانی که جان فلسطینی‌ها در نوار غزه را تهدید می‌کند، نمی‌توان آن را ادامه داد».

بر اساس این گزارش، در حالی که بلینکن از “حق اسرائیل برای مطرح کردن نگرانی های امنیتی خود” صحبت می کند، مقامات مصری تاکید می کنند که این نگرانی ها “تنها بخشی از ادعاهای اشغالگران برای طولانی شدن جنگ و ایجاد مانع در آتش بس به دلایل سیاسی است.” امور داخلی اسرائیل

به نوشته این روزنامه لبنانی، بخشی از گفتگوهای مقامات مصری و بلینکن بر آینده غزه پس از «اولین آتش بس» متمرکز بود، اما وزیر خارجه آمریکا «توانایی کشورش برای پایان دادن به جنگ را حداقل قبل از پایان تایید نکرد. .” امسال.”

مقامات مصری به این نتیجه رسیدند که واشنگتن “به احتمال زیاد در صورت عدم وجود آتش بس که با ارسال کمک های نظامی بیشتر از طریق دریا همراه باشد، حمله اسرائیل به رفح را بپذیرد.”

رفح در مرز مصر، منطقه ای در جنوب نوار غزه است که بیش از یک میلیون فلسطینی به دلیل حملات رژیم صهیونیستی به مناطق شمالی و مرکزی نوار غزه به آن پناه برده اند.

در حالی که مقامات آمریکایی در دوربین های تلویزیونی بر مخالفت خود با حمله اسرائیل به رفح اصرار دارند، مجله پولیتیکو قبلا گزارش داده بود که مقامات ارشد آمریکایی به طور خصوصی به همتایان اسرائیلی خود گفته اند که دولت بایدن می تواند به جای جنگ همه جانبه از حمله استفاده کند. به عملیات ضد تروریستی و هدف قرار دادن مقامات ارشد حماس در رفح.

الاخبار در ادامه نوشت: در حالی که با وجود مذاکرات در حال انجام تیم های مذاکره کننده هنوز توافق بر سر آتش بس بعید است، بخش بزرگی از آنچه مصر در حال حاضر روی آن کار می کند «تسریع جریان کمک ها از طریق گذرگاه های مرزی حفاظت شده رفح و کرم شالوم» است. “. “آمریکا مرتبط است.”

مصر در اولین گام از مجموعه طرح هایی که قاهره در حال مذاکره با طرف های مربوطه برای رساندن کمک به بیشترین تعداد فلسطینی است، از بلینکن خواست تا اجازه دهد کمک ها از طریق کامیون هایی که از طریق گذرگاه های مرزی در شمال بررسی و تکمیل می شوند، وارد شود. نوار غزه.

همچنین انتظار می‌رود وضعیت انسانی غزه در دستور کار دیدار عبدالفتاح السیسی، رئیس‌جمهور مصر با محمد بن زاید، رئیس‌جمهور امارات متحده عربی باشد که برای بررسی چند مورد از روز شنبه وارد قاهره می‌شود.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا