اخبار روز

شاسی بلند جدید KMC A5 ، غول بزرگ کرمان موتور معرفی شد/عکس

احتمالاً شاسی بلند با نشان SWM را در خیابان های کشورمان دیده اید. این خودروی چینی که ظاهری اسپرت دارد، در گذشته توسط سیف خودرو به بازار ایران معرفی شد، اما به دلیل عملکرد ضعیف این شرکت، تولید خودرو در ایران متوقف شد. هرازگاهی پس از چند سال وقفه، مجوز تولید خودرو SWM G01 به کرمان موتور منتقل می شد تا این خودرو با نام KMC A5 در این شرکت تولید شود. در همین راستا کرمان موتور به عنوان سازنده جدید این محصول، آن را به صورت رسمی با برند KMC با تغییراتی فنی معرفی کرد و در نمایشگاه خودرو مشهد نام KMC A5 را بر آن گذاشت.

به گزارش پی ام آپ SWM اتومبیل نام یک کمپانی چینی است که خط تولید اصلی آن در چونگ کینگ قرار دارد و با یک طراح مطرح یونانی که قبلا رئیس طراحی واحد اروپای تویوتا و آئودی بوده نیز همکاری نزدیک دارد. این شرکت بخشی از گروه برلیانس است. SWM مدل G01 را از سال 2018 در کاتالوگ فروش خود دارد، نسخه اسپرت آن نیز با کیت بدنه جامع تری نسبت به مدل استاندارد و با نام کامل SWM G01 F-Edition در ایران موجود است.

مشخصات SWM G01 F-Wagen که به KMC A5 تغییر نام داد

طراحی

همانطور که از تصاویر مشاهده می کنید؛ نسخه اسپرت این خودرو با توجه به کیت بدنه پهن جذابیت های زیادی دارد. چراغ های اصلی به سبک لیموزین های قدرتمند در قسمت جلو قرار دارند لنسر اولوشان میتسوبیشی و البته سدان های اسپرت نسل قبل فولکس واگن و همچنین سپر اسپرت (سپر) با ورودی های هوای بسیار عریض، یک جنگنده خیابانی را برای مخاطبان به ارمغان آورد.

SUV جدید KMC A5 به طور رسمی عرضه شد/ محصول جدید کرمان موتور چه ویژگی هایی دارد؟ (+عکس و مشخصات خودرو)

در قسمت زیر سپر و در نزدیک ترین محل به زمین نیز اسپویلر و لبه جذابی داریم که معمولا در خودروهای اسپرت استفاده می شود.

در نمای جانبی؛ خط شانه قوی، اختلاف سطح در پایین درها و پدال های اسپرت و همچنین رینگ های آلومینیومی 18 اینچی ظاهری متناسب را تضمین می کند.

در نمای عقب، چراغ های اصلی با یک نوار کرومی به هم متصل شده اند. یک باله کوچک فایبرگلاس به قسمت بالایی درب صندوق تعبیه شده است که هماهنگی بسیار خوبی را با جزئیات سپر اسپرت مانند دیفیوزر حرفه ای و خروجی های اگزوز کرومی گرد نشان می دهد.

SUV جدید KMC A5 به طور رسمی عرضه شد/ محصول جدید کرمان موتور چه ویژگی هایی دارد؟ (+عکس و مشخصات خودرو)

از نظر ابعاد؛ این خودرو 4610 میلی متر طول، 1855 میلی متر عرض و 1725 میلی متر ارتفاع دارد. فاصله مرکز 2750 میلی متر است. همانطور که می بینید، برای یک کراس اوور با این اندازه، تقسیم اعداد به خوبی مدیریت می شود که می تواند ثبات معقول را در جاده تضمین کند. وزن خالص خودرو 1560 کیلوگرم است.

موتور و دنده

از نظر عملکرد، KMC A5 به همان موتور 1.5 لیتری توربو شارژر SWM G01 مجهز شده است. به لطف سیستم توربوشارژر، این موتور چهار سیلندر می تواند حداکثر 155 اسب بخار قدرت و گشتاور 220 نیوتن متر تولید کند. از نظر انتقال نیرو، گیربکس جدیدی برای KMC A5 در نظر گرفته شده است. این خودرو مجهز به گیربکس هفت سرعته دوکلاچه است، در حالی که SWM G01F ساخت سیف خودرو دارای گیربکس شش سرعته اتوماتیک است.

SUV جدید KMC A5 به طور رسمی عرضه شد/ محصول جدید کرمان موتور چه ویژگی هایی دارد؟ (+عکس و مشخصات خودرو)

کابین و امکانات هوشمند

فضای داخلی کابین امکانات و ویژگی های ایمنی متنوعی را در اختیار کاربر قرار می دهد. صفحه نمایش لمسی 10 اینچی، سیستم صوتی 9 بلندگو، WiFi، بلوتوث، USB، کنترل آب و هوای خودکار، سیستم کنترل هوای اختصاصی ردیف عقب، گرمکن صندلی راننده، تنظیم صندلی برقی راننده در 6 سطح، شارژ بی سیم، طراحی فیبر کربن برای پوشش قطعات کنسول، آینه های جانبی گرم شونده، تنظیم آینه جانبی برقی، آینه جانبی تاشو برقی، سانروف، شیشه های برقی و … از مواردی است که می توان به آن اشاره کرد.

SUV جدید KMC A5 به طور رسمی عرضه شد/ محصول جدید کرمان موتور چه ویژگی هایی دارد؟ (+عکس و مشخصات خودرو)

SUV جدید KMC A5 به طور رسمی عرضه شد/ محصول جدید کرمان موتور چه ویژگی هایی دارد؟ (+عکس و مشخصات خودرو)

در بخش ایمنی نیز مواردی مانند: کروز کنترل، ورود بدون کلید، استارت دکمه ای، ریموت استارت، درب صندوق الکتریکی، رادار پارک، نمایشگر فشار باد لاستیک ها، ای بی اس، ایی بی دیی، دوربین 360 درجه، دستیار ترمز، سیستم پایداری الکترونیکی، دستیار حرکت در سربالایی، نمایش نقاط کور دید راننده، ایزوفیکس صندلی کودک، ایربگ کامل و … قابل اشاره هستند.

کرمان موتور هیچ اطلاعاتی از قیمت و زمان عرضه رسمی منتشر نکرده است، اما به نظر می رسد تولید این محصول اواخر سال جاری به پایان برسد و KMC A5 روانه بازار شود.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا