سبک زندگی

Solo Leveling بهترین انیمه برای طرفداران اتک آن تایتان

انیمه Attack on Titan در دهه گذشته به یک پدیده در دنیای انیمه تبدیل شد و فینال آن در پاییز 2023 به یکی از بحث‌برانگیزترین و هیجان‌انگیزترین موضوعات برای طرفداران تبدیل شد. حال با پایان یافتن این انیمه محبوب، بسیاری از طرفداران به‌دنبال انیمه‌ای جدید برای پر کردن جای‌خالی آن هستند.

موفقیت انیمه سریالی محبوب Attack on Titan را می‌توان به رویکرد جدید و تکان‌دهنده آن به ژانر فانتزی در دنیای انیمه نسبت داد. انیمه Solo Leveling که در زمستان 2024 پخش شد، با استفاده از عناصر مشابه Attack on Titan، به محبوبیت و تحسین زیادی دست یافته است.

با بررسی عمیق‌تر داستان، لحن، سرعت، مضامین و تأثیر Solo Leveling، می‌توان شباهت‌های زیادی بین این دو انیمه پیدا کرد که نشان می‌دهد Solo Leveling می‌تواند جانشین مناسبی برای Attack on Titan باشد.

طرح Solo Leveling واضح و روشن است

solo leveling perfect recommendation after attack on titan finale 1

انیمه Solo Leveling از بهترین انیمه های 2024، با پورتال‌هایی به‌نام دروازه، دنیای انسان‌ها را به‌دنیای فانتزی پر از جانوران وحشی متصل می‌کنند. این دروازه‌ها به‌شدت درحال گسترش هستند و باید هرچه زودتر راهی برای مقابله با آن‌ها پیدا شود. اگر جلوی این دروازه‌ها گرفته نشود، هیولاها کره زمین را فرا می‌گیرند و نسل بشر را نابود می‌کنند.

اگر این دروازه‌ها که به‌نظر مجموعه‌ای از سیاه‌چال‌ها می‌رسند، در عرض یک هفته از داخل نابود نشوند، بیشتر باز می‌شوند و موجودات مخرب با سطوح قدرت خود را آزاد می‌کنند و زیست بشر را تهدید می‌کنند.

هم‌زمان با بازشدن دروازه‌ها و ورود هیولاها، انسان‌ها تصادفی توانایی‌های ویژه‌ای به‌دست می‌آورند که در رتبه‌های مختلفی قرار می‌گیرند. تاکنون، افرادی که به‌قدرت رسیده‌اند تصادفی بوده‌اند؛ اما زمانی‌که به کسی قدرت داده می‌شود، در سطح خاصی قرار می‌گیرد. این سیستم رتبه‌بندی، هیولاها، انسان‌های ماوراء طبیعی و سیاه‌چال‌ها را از بالاترین سطح S تا پایین‌ترین رتبه E تعریف می‌کند.

نبرد با این هیولاها توسط گروه‌هایی به نام اصناف سازماندهی می‌شود و حرفه شکارچیان را که مجوز مبارزه دارند، ایجاد می‌کند. درحالی‌که انیمه با صحنه مبارزه با قوی‌ترین شکارچیان رتبه S آغاز می‌شود، قهرمان داستان در واقع در پایین‌ترین سطح قرار دارد. در مقاله باهوش ترین شخصیت های انیمه Solo Leveling بیشتر بااین ساختار عجیب آشنا خواهید شد.

داستان، سانگ جین وو را دنبال می‌کند که برای زنده ماندن از زندگی روزمره خود به‌عنوان ضعیف‌ترین شکارچی نوع بشر تلاش می‌کند. او در سیاه‌چال‌ها می‌جنگد تا بتواند پول بیشتری برای حمایت از خانواده‌اش به‌دست آورد. همچنین او یک طرح بیمه ویژه برای حمایت از آن‌ها در صورت مرگ خود دارد. به‌دلیل قانون جهانی، تعیین شده است که هیچ‌کس نمی‌تواند رتبه خود را ارتقا دهد و جین وو در این مبارزه دائمی برای زنده‌ماندن گیر کرده است.

پس از یک‌سری اتفاقات ناگوار، به جین‌وو ابزاری داده می‌شود که به او کمک می‌کند زندگی‌اش را تغییر دهد؛ اما مسیری که او شروع به پیمودن آن می‌کند به‌سادگی طی نمی‌شود. تاریک و واقعی بودن طرح داستان، شباهت‌های زیادی به تاریک‌ترین لحظات انیمه Attack on Titan دارد.

شباهت‌های انیمه‌های Attack on Titan و Solo Leveling

solo leveling perfect recommendation after attack on titan finale 2

solo leveling perfect recommendation after attack on titan finale 2

در ادامه این بخش به شباهت‌های این دو انیمه اکشن و هیجانی پرداخته‌ایم که به شما کمک می‌کند تا انتخاب کنید این انیمه جایگزین مناسبی برای حمله به تایتان است یا خیر.

تراژدی

هردو انیمه Solo Leveling و Attack on Titan دارای تم‌ تاریک و رازآلود هستند. Attack on Titan با تراژدی آغاز می‌شود، ازدست‌دادن مادر ارن‌یگر توسط تایتان‌ها و حس امیدواری درمیان نبرد با این دشمنان وحشتناک به‌وجود می‌آید؛ اما این امیدواری با اولین مبارزه ارن و دوستانش از بین می‌رود. دراین‌میان، ارن راز قدرت تبدیل‌شدن به تایتان را کشف می‌کند که مسیر داستان را به‌سمت رمزوراز، سیاست و تاریخ جنگ‌های پنهان تغییر می‌دهد.

Solo Leveling نیز با لحنی مشابه مخاطب را غافلگیر می‌کند. داستان با مبارزه سونگ جین وو به‌عنوان ضعیف‌ترین شکارچی آغاز می‌شود. باوجود نیاز به جنگجویان قدرتمند برای مبارزه با هیولاها، حضور جین وو در میدان جنگ بی‌فایده است؛ اما انیمه این انتظار را ایجاد می‌کند که او شانس قوی‌تر شدن را داشته باشد.

در یک تجربه نزدیک‌به مرگ، جین وو ابزاری برای تغییر زندگی خود به‌دست می‌آورد. لحن انیمه با تمرینات جین وو و اثبات توانایی‌هایش روشن‌تر می‌شود؛ اما این لحظات شاد دیری نمی‌‌پایند و او را به مسیری تاریک‌تر هدایت می‌کنند.

افشای اسرار پنهان

هردو انیمه در افشای اسرار پنهان داستان و شخصیت‌ها سرعت یکسانی دارند. در Attack on Titan، راز تایتان‌ها و دنیای فراتر از دیوارها به‌تدریج آشکار می‌شود و پویایی شخصیت‌ها را تغییر می‌دهد. در Solo Leveling، سوالات زیادی در مورد سیاه‌چال‌ها، شخصیت‌ها و هدف جین وو از افزایش قدرت وجود دارد. داستان به‌جای پاسخ صریح به این سوالات، مانند Attack on Titan، جزئیات را فقط در لحظه مناسب آشکار می‌کند.

انیمه‌های Solo Leveling و Attack on Titan با مضمونی یکسان درباره بقا، لحن تاریک و خانواده ساخته شده‌اند

solo leveling perfect recommendation after attack on titan finale 3

solo leveling perfect recommendation after attack on titan finale 3

مائده امین الرعایا

مائده امین الرئیا هستم کارشناس محتوا و از جذابیت های یک روز و یا حتی یک ساعت در زندگی برای شما مینویسم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا