تفریحی [رنو] “سنیک” در چیزی که رنو آن را “انقلاب” می نامد. [ترکیبی از دو کلمه «تحول» و «رنو» در زبان انگلیسی] او می گوید که این نقش بزرگی دارد و اساسا یک موفقیت بزرگ در نظر گرفته می شود.

برترین ها به نقل از ایندیپندنت [این مدل] اینها عبارتند از: برد 609 کیلومتر، به این معنی که بسیاری از مردم فقط باید هر دو هفته یک بار آن را شارژ کنند، و یک سیستم سرگرمی اطلاعاتی متصل به Google که از نظر اتصال، ناوبری و کنترل های صوتی عالی است.

ویژگی های خانواده پسند که ماشین اصلی را بسیار محبوب کرده است [در این مدل] افزایش یافته اند؛ تعداد زیادی محفظه و جیب برای وسایل [موجود است] و تکیه گاه دستی خلاقانه بین صندلی های عقب [جا گرفته] که به دلیل نوآوری به همراه پایه گوشی و تبلت و پریز برق آن را “دستبند مبتکرانه” می نامند.

[این خودرو] فضای داخلی مناسبی دارد و راندن آن آسان است، اگرچه اندازه چرخ ها تا حدودی بر نرمی و کیفیت آن تأثیر می گذارد. [ساخت] برخی از بخش ها کمی ناامید کننده هستند. اما سنیک نشان داده است که یک سفر خانوادگی با ماشین برقی امکان پذیر است.

چگونه تست می کنیم

بدون اینکه خاطره رانندگی با Scenics قبلی را زنده کنم، فقط می خواستم روی استفاده خانوادگی از Scenics تمرکز کنم، بنابراین با این ماشین به سوپرمارکت رفتم و دیدم که “پشتیبانی” [یا جادستی] “خلاق” چقدر برای آرام نگه داشتن کودکان مفید است.

Renault Scenic E-Tech از 49700 دلار Renault.co.uk

امتیاز شخصی: 8 از 10

مزایا: برد طولانی، فضای داخلی مناسب خانواده، فناوری قدرتمند
معایب: قیمت بالا، رانندگی دشوار، کیفیت داخلی [نه چندان خوب]
محدوده قیمت: 49700 تا 60300 دلار

ظرفیت باتری: 60 کیلووات ساعت و 87 کیلووات ساعت
حداکثر برد اعلام شده: 609 کیلومتر
مصرف انرژی: 6.11 کیلومتر بر کیلووات ساعت
حداکثر توان شارژ: 150 کیلو وات
هزینه شارژ: 2.4 دلار در E.ON Drive Next در هر 160 کیلومتر

باتری، برد، شارژ، عملکرد و رانندگی

دیدنی برای هر 1.6 کیلومتر تقریبا 3.8 کیلووات ساعت [انرژی] مصرف شده است که کمی از رقبایی مانند تسلا V یا کیا EV6 و جلوتر از پژو E3008 یا موستانگ MacE عقب است.

من چیز زیادی در مورد رانندگی منظره نگفته ام زیرا با توجه به هدفش خیلی خاطره انگیز نیست [یعنی خودرو خانوادگی] هیچ مشکلی وجود ندارد فرمان تیز است اما به اندازه کافی سبک است که پارکینگ را آسان می کند و مانند همه خودروهای برقی، موتور از جلو روشن می شود. [حرکت] قدرت زیادی دارد و همیشه ساکت است، حتی با صدای مصنوعی صاف و گسترده ای که ژان میشل ژار برای آن ساخته است.

اگرچه این خودرو جدید است، اما به اندازه برخی از رقبای خود کارآمد نیست و در عصر خودروهای برقی باید بیشتر به آن فکر کرد. گرایش مردم فقط برنده شدن است [خودرو] توجه کنید که البته مهم است اما ربطی به کارایی ندارد. این مانند خرید یک ماشین بنزینی فقط به دلیل باک بزرگ آن است.

داخلی، عملکرد و صندوق عقب

خودرویی که من آزمایش کردم مدل برتر بود، با چرخ‌های جذاب 20 اینچی و “سانروف پانورامیک Solarbay”. این پتو واقعا یکی این یکی از مواردی است که رانندگان خوش منظره زیاد در مورد آن صحبت می کنند. [این سقف] نمی‌توان آن را باز کرد و برخلاف سقف‌های شیشه‌ای معمولی، کرکره‌های کشویی ندارد، شفافیت (یا تیرگی) را می‌توان با فشار دادن یک دکمه تنظیم کرد که یک ترفند جادویی واقعی است.

یک نوآوری دیگر [این خودرو] زیر دستی مبتکرانه [یا جادستی خلاقانه] گفته می شود که رنو رسماً آن را با همین نام تجاری ثبت کرده است. دستگاهی که مانند چاقوی سوئیسی باز می شود و دارای یک محفظه ذخیره سازی کوچک، دو درگاه USB، یک شارژر و یک جای گوشی هوشمند و تبلت است. [این جادستی] بسیار کاربردی است، اگرچه احتمالاً باید آن را از قاب خارج کنید تا گوشی خود را داخل آن قرار دهید.

کابین به طور کلی از مواد باکیفیت ساخته شده است، اگرچه برخی از قسمت‌ها – مانند بالای درها، جایی که ممکن است تکیه‌گاه در آن قرار گیرد – نشانه‌هایی از ساییدگی را نشان می‌دهند. [تلاش برای] شما کاهش هزینه دارید.

جعبه لب به لب [خودرو] حجم آن 545 لیتر است و یک محفظه بزرگ و کاربردی در زیر کف صندوق عقب وجود دارد که برای نگهداری کابل ها و اسباب بازی ها مناسب است.

در مورد شیشه عقب [نگاه از آن]کمی شبیه نگاه کردن به شکاف صندوق پست است، نمی توانید بگویید. شاید به همین دلیل است که رنو اجازه استفاده از آینه دید عقب دیجیتال را داده است، اگرچه برای اپراتورهای دوربینی که از عینک برای دیدن صفحه نمایش استفاده می کنند، چندان مفید نیست.

فناوری، استریو و سیستم اطلاعات سرگرمی

صفحه نمایش ها واضح و خوانا هستند و سیستم ناوبری Google Maps عالی است (و نیاز به گوشی شما را از بین می برد). [نمایش] داشبورد و تشخیص صدا برای رادیو و ناوبری (و همچنین سقف شیشه ای متغیر) به خوبی کار می کنند. اینها نقاط قوتی هستند که رنو واقعاً در آنها برتری دارد و زمانی که اولویت شماست [برخورداری از] تکنولوژی عالی و استفاده آسان [از آن] قطعا ارزشش را دارد [خرید] انتقادی فکر کنید.

حتی اگر کاربر گوگل نیستید، Apple CarPlay سریع است [به گوشی شما] متصل می شود و یک ایستگاه شارژ برای تلفن های همراه در زیر سیستم اطلاعات سرگرمی وجود دارد. حتی ناحیه نمایش CarPlay روی صفحه نمایش بزرگ است و کار را آسان تر می کند.

مدل های بالاتر [این خودرو] آنها مجهز به سیستم صوتی هارمن کاردون هستند که تم های مختلفی دارد، البته من کمی از کیفیت و قدرت صدا ناامید شدم.

قیمت ها و هزینه های نگهداری

نسخه Iconic با برد تقریباً 480 کیلومتر (در شرایط نسبتاً مطلوب) و سطح تجهیزاتی در سطح خودروهای فوق لوکس، قیمتی در حدود 66300 دلار دارد، اما این قیمت نباید برای شما چندان رضایت بخش نباشد.

[درمورد این خودرو]شاید هم به دلیل نو بودن خبری از تخفیف های قابل توجهی که برخی خودروهای برقی دیگر دارند نباشد اما [در عوض] رنو [امکان]با بهره پایین، شارژر خانگی رایگان، اعتبار شارژ و تعمیرات رایگان خرید کنید [به خریداران] ارائه می دهد

رقبای رنو Scenic E-Tech

تسلا مدل 3
رنو مگان

فولکس واگن ID4

سوالات متداول

شارژ کنید [سنیک] چقدر طول می کشد؟

با استفاده از شارژرهای سریع، باتری بزرگ 87 کیلووات ساعتی با حداکثر سرعت 150 کیلووات ساعت و باتری 60 کیلووات ساعتی با حداکثر سرعت 130 کیلووات ساعت شارژ می شود. طبق گفته رنو، باتری 87 کیلووات ساعتی بین 15 تا 80 درصد تولید می کند [ظرفیت] انرژی خود را در 37 دقیقه شارژ می کند [شارژ] باتری کوچکتر [به همین میزان] 32 دقیقه طول می کشد.

قیمت [خودرو] چقدر هزینه دارد – آیا ارزش آن را دارد؟
قیمت [این مدل] محدوده بین 49700 تا 60300 دلار است. [رنو سنیک] حتی با این قیمت هم قابل تامل است [برای خرید] و بهترین رقیبی است که تا به حال برای تسلا وا دیده ام.

حکم نهایی رنو Scenic E-Tech:
من این ماشین را، مانند Scenics قبلی، بیشتر یک ماشین برون شهری با فضای زیاد دوست دارم [داخلی] من آن را به خوبی می شناسم. را [مدل] این دیگر آن نوع وسیله نقلیه چند منظوره ای نیست که نوید ماجراجویی کامل را می داد و اکنون تقریباً منقرض شده است.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما