اما برخی از بزرگسالان نیز ممکن است متوجه شوند که کمبود توجه و تمرکز و افزایش بیقراری ممکن است به دلیل ADHD باشد.

یک نظرسنجی ملی جدید از 1000 بزرگسال آمریکایی انجام شده توسط کالج و مرکز پزشکی دانشگاه ایالتی اوهایو نشان می دهد که 25 درصد از بزرگسالان مشکوک هستند که ممکن است ADHD تشخیص داده نشده داشته باشند. اما چیزی که کارشناسان بهداشت روان را نگران می کند این است که تنها 13 درصد از افراد مورد بررسی مشکوک خود را با پزشک خود در میان گذاشته بودند.

این باعث نگرانی در مورد عواقب خود تشخیصی می شود که می تواند منجر به درمان نادرست شود.

جاستین بارتریان روانشناس می گوید: «اضطراب، افسردگی و ADHD – همه این اختلالات می توانند بسیار شبیه به هم به نظر برسند، اما درمان نادرست می تواند به جای کمک به افراد احساس بهتر و بهبود عملکرد، اوضاع را بدتر کند.»

بارتریان گفت 4.4 درصد از افراد 18 تا 44 ساله تخمین زده می شود که ADHD دارند و در برخی افراد این بیماری تا اواخر زندگی تشخیص داده نمی شود.

در همین حال، این نظرسنجی نشان داد که بزرگسالان جوان بیشتر از نسل‌های مسن‌تر معتقدند که مبتلا به ADHD تشخیص داده نشده هستند و همچنین احتمال بیشتری دارد که کاری در مورد آن انجام دهند.

برتریان گفت که اقدامات مناسب در این زمینه باید شامل ارزیابی جامع، تشخیص دقیق و ارجاع به یک متخصص سلامت روان در صورت لزوم برای درمان موثر باشد.

بارتریان گفت: “اگر در حال تماشای ویدیوهایی در رسانه های اجتماعی هستید که نشان می دهد ممکن است معیارهای این اختلال را داشته باشید، توصیه می کنم این موضوع را توسط روانشناس، روانپزشک یا پزشک عمومی بررسی کنید.”

ADHD بزرگسالان چیست؟

بزرگسالانی که با ADHD دست و پنجه نرم می کنند مشکلات توجه، بیش فعالی و تکانشگری را خواهند داشت که به اندازه ای شدید است که باعث ایجاد مشکلات مداوم در مدرسه، کار و خانه می شود. این علائم پایدار و ویرانگر هستند و اغلب تا دوران کودکی گسترش می یابند.

ADHD بزرگسالان زمانی رخ می دهد که:

بزرگسالانی که این اختلال در کودکی تشخیص داده شده است اما علائم آنها تا بزرگسالی ادامه دارد.

بزرگسالان با وجود داشتن علائمی که از سنین جوانی نادیده گرفته شده یا اشتباه تشخیص داده شده بود، برای اولین بار با این اختلال تشخیص داده شدند.

بیش فعالی به عنوان یک علامت در بزرگسالان کمتر از کودکان شایع است و بسیاری از بزرگسالان مبتلا به ADHD با مشکلات حافظه و تمرکز دست و پنجه نرم می کنند.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما