اخبار روز

Gak Hyper GT; یک خودروی با ارزش از چین! (+عکس)

عصر ایران– Gakion Hyper GT در دسامبر 2022 در نمایشگاه بین المللی گوانگژو رونمایی شد. حال این خودرو با نام Hyper GT با برندی مجزا در مجموعه GAC با قیمت پایه 30400 دلار روانه بازار خواهد شد.

Hyper GT در واقع دومین محصول از برند جوان Hyper است. محصول دیگر، ماشین اسپرت SSR با رکورد 1.9 ثانیه از صفر تا 100 کیلومتر، به چالشی مهم برای بهترین ابرخودروهای جهان تبدیل شده است.

درهای قیچی که رو به آسمان باز می شوند یکی از جاذبه های اصلی Gak Hyper GT هستند. هایپر جی تی با کسی رقابت کن وای دی فروش ، آن نه ، تسلا مدل 3 ، افزایش F7 و دیپال Al 03 است وارد میدان شده است.

Gak Hyper GT طراحی بسیار جذابی دارد. حالت باز شدن درها، دستگیره های مخفی، اسپویلر فعال عقب و یکپارچه شدن دماغه در برقراری ارتباط با بیننده کاملاً موفق هستند. ستون جلوی مایل و شیب ملایم سقف را نیز باید به این فرمول شیرین اضافه کرد تا ضریب درگ Cd.197 برای Hyper GT به دست آید.

این خودرو با ابعاد 4886 میلی متر طول، 1885 میلی متر عرض و 1449 میلی متر ارتفاع طراحی شده است. فاصله مرکز 2920 میلی متر است.

هایپر جی تی همچنین مجهز به سنسور لیدار در سقف و دو سنسور اضافی لیدار در گلگیرهای جلو است.

فضای داخلی کابین طراحی ساده و تکنولوژیکی ارائه می دهد که توجه را به کیفیت مواد اولیه جلب می کند. از جمله موارد دیگر می توان به صفحه نمایش اصلی 14.6 اینچی و صفحه کیلومتر شمار 8.8 اینچی و همچنین 2 پد شارژ بی سیم و یک تکیه گاه کف دست عریض اشاره کرد.

می توانید یک سنسور Face ID در کنار فرمان نصب کنید دی خودش را در حال تماشای راننده دید. از دیگر ویژگی های کابین می توان به سیستم Dolby Atmos با 23 بلندگو اشاره کرد.

گاک با توجه به وجود سنسورهای لازم در هایپر جی تی، امکان رانندگی خودکار در نظر گرفته شده است، اما هنوز این امکان برای GT فعال نشده است.

در بخش موتور با فیرینگ های مختلفی مواجه می شویم. مدل پایه با یک موتور الکتریکی در محور عقب و خروجی 245 اسب بخار و 355 نیوتن متر گشتاور ارائه می شود. شاخص صفر تا 100 کیلومتر با این تجهیزات حدود 6.5 ثانیه است. انرژی مورد نیاز موتور الکتریکی توسط باتری 60 کیلووات ساعتی تامین می شود که به Hyper GT برد 560 کیلومتری می دهد. همین مدل را می توان با باتری 70 کیلووات ساعتی و برد 600 کیلومتر نیز سفارش داد.

نکته مهم در مورد تجهیزات اولیه Hyper GT این است که تنها مدلی است که امکان تعویض باتری برای تجدید انرژی مورد نیاز را دارد.

تریم بالاتر دارای باتری 80 کیلووات ساعتی و برد 710 کیلومتر است. این تجهیزات از موتور الکتریکی قوی تری با قدرت 340 اسب بخار و گشتاور 430 نیوتن متر استفاده می کند. شاخص صفر تا 100 کیلومتر با این تجهیزات حدود 4.9 ثانیه است.

قیمت Hyper GT از 30400 شروع و تا 47000 دلار می رسد.

Gak Hyper GT

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا