به گزارش خبرنگار بازتاب آنلاین مهدی حاجیان در کرمانشاه به نقل از روابط عمومی پلیس راهور اظهار داشت: پدیده سرقت یکی از آزاردهنده ترین پدیده ها و ناهنجاری های اجتماعی محسوب می شود که می تواند امنیت روانی یک جامعه را مختل کرده و ابهام و ترس را به زندگی شهروندان وارد کند، هرچند مبارزه مبارزه با مجرمان در کرمانشاه وارد فاز جدیدی شده و سارقان حرفه ای با ممنوعیت پاهایشان به صورت شبانه روزی تحت نظارت و کنترل هستند.

وی افزود: معضلات اجتماعی همواره از جمله معضلاتی بوده که جوامع مختلف را تهدید کرده و ترس، اضطراب، ناامنی و رعب و وحشت را در بین شهروندان ایجاد کرده است.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه تصریح کرد: مسائلی مانند سرقت، نزاع انفرادی و گروهی، قتل، اعتیاد، مواد مخدر، حضور دستفروشان و معتادان متجاهر در سطح شهر و حتی تصادفات رانندگی از جمله ناهنجاری های اجتماعی است که به آنها رسیدگی نشده و یا به آن توجه نمی شود. اگر بخواهیم همه آنها را از بین ببریم و کاهش دهیم، ناامنی در جامعه افزایش می یابد.

وی ادامه داد: از جمله آسیب های اجتماعی مورد توجه که هر کدام می تواند مشکلات و معضلات خاص خود را به همراه داشته باشد، پدیده سرقت است. یکی یکی از مسائلی است که به نظر می رسد بیش از سایر آسیب ها بر ذهن و روان افراد جامعه تأثیر می گذارد.

حاجیان افزود: بیایید یک ساختمان مسکونی را تصور کنیم یکی اگر محله های شهر مورد سرقت و غارت قرار گیرد، بی شک این مشکل تا مدت ها در ذهن همه ساکنان آن محله باقی خواهد ماند و آنها یا جرأت نمی کنند خانه های خود را برای مدت طولانی خالی بگذارند و یا مجبور به انجام این کار هستند، با ترس و ذهنی آشفته این کار را انجام دهند

حاجیان گفت: برخورد با پدیده سرقت و سارقان یکی این یکی از مطالبات همیشگی شهروندان به ویژه در کلان شهرها و شهرهای بزرگ است و بدون شک انتظار مردم از مسئولان به ویژه نیروی انتظامی و قوه قضائیه این است که در اسرع وقت سارقان را دستگیر و برای آنها مجازات های بازدارنده اعمال کنند. دسته جنایتکاران

وی در ادامه افزود: بسیاری از شهروندان کرمانشاهی بارها در دیدارهای مردمی با فرماندهان انتظامی و ضابطان قضایی استان از این معضل گلایه کرده و خواستار برخورد قاطعتر با سارقان و مجرمان شده اند که ممکن است حاصل سال ها سختی و دشواری باشد. آنها را گروگان گرفتند.

حاجیان ادامه داد: مطالبات مردمی و مطالبات آنها باعث شد تا پلیس کرمانشاه به فرماندهی حاجیان که همواره خود را مدافع مطالبات مردمی معرفی می کند، این بار وارد عمل شده و برای اجرای طرح های مختلف مبارزه با سرقت ها تلاش کند. سرعت دستگیری مجرمان را به میزان قابل توجهی کاهش دهید، سرعت نیز باید افزایش یابد.

وی گفت: فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران شعار «پلیس باهوش، شهروند قانونمند» را برای هفته فرجه انتخاب کرده است که پلیس کرمانشاه از سال گذشته عملاً به این دره نفوذ کرده و توانسته هشت نفر را تجهیز کند. از مجموع کلانتری 17 کرمانشاه با نوسازی وسایل الکترونیکی و هوشمندسازی آنها.

حاجیان اضافه کرد: به گفته فرمانده انتظامی استان، هوشمندسازی ساختمان ها تاثیر بسزایی در کشف جرایم، دستگیری مجرمان و حتی پیشگیری از وقوع جرایم خواهد داشت و کمک شایانی به ارتقای امنیت در مرکز استان خواهد کرد.

وی یادآور شد: یکی یکی از اقداماتی که مدت ها بود شهروندان کرمانشاهی منتظر آن بودند نصب دستبند الکترونیکی مچ پا بر روی پای سارقان بود که در نهایت با ردیابی زائران اجرایی شد.

وی تصریح کرد: به گفته فرمانده انتظامی استان کرمانشاه یکصد سارق که تاکنون چهار فقره سرقت انجام داده اند با دستبند الکترونیکی مچ پا بسته شده اند و پیش بینی می شود تا پایان سال این تعداد به 300 نفر برسد.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه در خاتمه تصریح کرد: این افراد پس از نصب دستبند الکترونیکی در هر زمان و مکان تحت نظارت و کنترل پلیس قرار می گیرند و دیگر فرصتی برای ارتکاب سرقت نخواهند داشت.

وی نصب غل و زنجیر الکترونیکی را اقدامی مهم برای کنترل مجرمان و سارقان حرفه ای دانست و افزود: بی شک این اقدام موجب کاهش چشمگیر سرقت و ارتقای امنیت می شود.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه در عین حال به برخی اقدامات انجام شده در استان از جمله اجرای طرح امنیت محله و هر کلانتری در یک شهر اشاره کرد و اظهار داشت: نتیجه این اقدامات 12 درصد است. دستگیری سارقان مسلح افزایش، سرقت 34 درصد، سرقت از فروشگاه ها 22 درصد و سرقت خودرو 7 درصد کاهش یافت.

46

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما