مریلا زارعی با چنان اقتداری در نقش یک زن کرد در فیلم «کارو» بازی کرد که بازی و فداکاری او در خلق شخصیت «خاله شیلان» را می توان تنها نکته مثبت این فیلم دانست و با اطمینان گفت که سولو داد. افتخار او به “کارو” است و نشان داده است که می توان در یک فیلم متوسط خوب بود و درخشید.
به گزارش بازتاب آنلاین، مریلا زارعی یکی از بازیگرانی است که در طول دوران حرفه ای خود سعی کرده نقش های چالش برانگیزی را ایفا کند و جنبه های مختلف بازیگری خود را به نمایش بگذارد. فیلم «کارو» اکران شد که سرانجام پس از چهار سال اکران شد یکی از همین موقعیت ها بود که زارعی خودش را به چالش کشید و توانست به بهترین شکل ممکن با آنها مقابله کند.
ویژگی های ظاهری | مریلا زارعی در فیلم «کارو» در نقش زنی کرد ظاهر شد که یک پسر نوجوان دارد. بسته به آب و هوای این زن، پوشش او با زنان کرد محلی آن دیار یکی است. لباس هایی که در طول فیلم می بینیم این زن می پوشد، لباس زنان کردی است که بسته به مناسبت تغییر می کند. چادر زنان کرد بر سر به شخصیت زارعی ابهت خاصی بخشیده و او را به عنوان یک زن اهل این خطه بیشتر اعتبار بخشیده است. در مورد سن، خاله شیلان یا مادر کارو در همان سالی که در فیلم بازی کرد تقریباً به سن واقعی مریلا زارعی نزدیک است، بنابراین تغییرات زیادی در چهره او ایجاد نشده است، اما وجود دارد که او را کمی دیده اند. شکستگی در صورتش
اهمیت نقش | خاله شیلان نقش اصلی و در واقع قهرمان فیلم «کارو» است. بنابراین، این موتور است که درام فیلم را به حرکت در می آورد. او مادری است که پسر نوجوانش را پس از مرگ همسرش به تنهایی بزرگ کرد و این پسر همه چیز و دارایی اوست. تمام توانش را صرف کرد تا او رازی بین سرها پیدا کند. کارو یک قهرمان کشتی نوجوان است که بیشتر موفقیت هایش را مدیون تلاش های مادرش است. تا اینکه در نیمه های فیلم، مخاطب با این جنبه از شخصیت شیلان مواجه می شود و او را باور می کند. اما این زن کرد همچنان در شرایطی است که افکار عمومی روی دیگری از او پیدا می کند. شیلان در مقطعی از داستان مجبور می شود به دنبال پسرش که بدون اجازه به جبهه رفته بود برود. قرار گرفتن در این مسیر باعث می شود ویژگی های دیگر شما آشکار شود و مردم قدم به قدم راه شما را طی کنند.
نوع بازی | «کارو» فیلمی از مریلا زارعی است. او با بازی در این فیلم با چالش های بزرگی مواجه است. ابتدا در فیلم «چ» ساخته ابراهیم حاتمی کیا نقش یک زن کرد را در گویش کردی به بهترین شکل ممکن بازی کرده بود، بنابراین در اینجا باید با توجه به شاخص های رفتاری و موقعیت های مختلف، یک زن کرد جدید خلق می کرد. . از «شیلان». او در گام اول لحن و صدای متفاوتی را برای ارائه دیالوگ های این شخصیت انتخاب کرد و همین موضوع باعث شد تا مخاطب متوجه شود شیلان از این نظر با «هانا» در فیلم «چ» متفاوت است. اما چالش اصلی زارعی در جان بخشیدن به «شیلان» کم کم ویژگی های رفتاری و شخصیتی شخصیت او را آشکار می کند. در نیمه اول فیلم، مخاطب با مادری مقتدر اما مهربان روبرو می شود. مادری که تنها امرار معاش می کند و نان آور خانواده است. در معدود سکانس هایی که شیلان پشت کامیونش می نشیند و در شهر می چرخد و شیر می فروشد، تماشاگر کاملاً زنانگی او را درک می کند. زارعی با مهارت در این پلان ها بذرهایی می کارد که تماشاگران با دیدن او در موقعیتی متفاوت در نیمه دوم، رفتار او را کاملاً باور کنند.
روبرو شدن با نقش | مریلا زارعی تمام توانش را روی کارش گذاشت. یعنی 100ش را داد تا شیلان قهرمانی معتبری بدهد. با پایان فیلم، شیلان برای یافتن پسرش در موقعیت خطرناکی قرار می گیرد. او مجبور می شود همراه با جنگجوی تک تیرانداز به ارتفاعات پوشیده از برف برسد. از اینجا مخاطب به معنای مطلق کلمه با فداکاری بازیگر برای خلق شخصیت مواجه می شود. در این سکانس ها که زارعی بیشتر آنها را بدون بدلکار اجرا کرد، شخصیت شیلان را در ارتفاعات برفی و ناهموار زنده می کند. زارعی در این سکانس ها آنقدر از خودش نشان داده که مخاطب با جان و دل احساس فداکاری یک مادر برای یافتن پسرش را می کند. کارو شاید فیلمی در حد احمد مرادپور، خالق «سجاده آتش»، «رنجر» و «رقص پرواز» نباشد، اما برای بازیگرش کار شایسته ای است. فقط مریلا زارعی افتخار «کارو» است.
«کارو» سومین ساخته احمد مرادپور پس از فیلمهای «سجاده آتش» و «رنجر» است که محصول سال 1398 بوده و پس از 4 سال بدون اکران عمومی، از تریبونهای «آپرا»، «روبیکا» و «روبیکا» اکران شد. تاماساخونه”. آنلاین منتشر شد.