دو سال است که بهزاد خلج را در نقش «قاضی» در سریال «آقای قاضی» می شناسیم. بازیگر توانمندی که قبل از «آقای قاضی» در چندین نمایش حضور داشت اما خیلی ها ابتدا او را در نقش قاضی شناختند. حال و هوای این سریال آنقدر واقعی به نظر می رسد که در ابتدا برخی تصور می کردند که بازیگر این نقش در واقع یک قاضی است و جلسه دادگاهی که در حال تماشای آن هستند یک جلسه واقعی و مستند است. در ادامه خلج توانست با بازی در سریال‌های «پوست شیر» و «وضع گمشده» و در فیلم‌های «تمساح خونین» و «دیوانه» توانایی‌های خود را بیش از پیش نشان دهد و سال گذشته برای بازی در سریال، سیمرغ بهترین سیمرغ را از آن خود کرد. فیلم فیلم “دیوانه”. بازیگر نقش مکمل مرد در چهل و دومین جشنواره فیلم فجر انتخاب شد.

به گزارش بازتاب آنلاین، بهزاد خلج وقتی به عنوان قاضی پای میز دادگاه می نشیند و در فیلم «تمساح خونین» پای میز بازی آنقدر باورپذیر به نظر می رسد که او را در تمام این نقش ها کاملاً قبول داریم. در Agrandisman این هفته نگاهی داریم به ابعاد مختلف بازی او در سریال آقای قاضی.

بهزاد خلج یک قاضی معمولی به نظر می رسد.

ویژگی ظاهری | در مجموعه آقای قاضی او را با کت و شلوار و کت و شلوار رسمی می بینیم. او گاهی برای خواندن کاغذ عینک می زند و انگشتر عقیق به دست می زند. ترکیب بندی آن با آنچه در آثار دیگر او دیده ایم تفاوتی ندارد و فقط محاسن آن از جاهای دیگر بیشتر است.

بهزاد خلج نقش
بهزاد خلج به عنوان داور به خوبی با تماشاگر همخوانی دارد.

اهمیت نقش | محور اصلی سریال آقای قاضی برگرفته از اثر بهزاد خلج است و نام سریال نیز برگرفته از این شخصیت است. هر بار یکی دو مورد با مشکلاتی مانند سرقت، آزار و اذیت، کلاهبرداری و … مطرح می شود. و همه چیز مانند یک دادگاه واقعی اتفاق می افتد. شاکی، شاکی و همچنین شهود یا وکلای دادگستری جای آنها را می گیرند و صندلی های دادگاه در اختیار عده ای است. به عنوان بیننده، کم کم از دیالوگ هایی که بین آنها رخ می دهد، متوجه می شویم که داستان درباره چیست. آقای قاضی سوالات و روند پرونده را طوری پیش می برد که داستان ها به حاشیه نرود و بعد از پنج، شش دقیقه متوجه شدیم که اصل قضیه چه بوده است. هر جایی یکی اگر یکی از طرفین مرتکب اشتباه شود یا مسیر پرونده را منحرف کند، قاضی وارد عمل شده و اوضاع را به طور جدی و حتی گاهی با عصبانیت کنترل می کند.

بهزاد خلج نقش
بهزاد خلج با اجرای منعطف خود سعی کرده مخاطب را با داور ارتباط برقرار کند.

نوع بازی | آنچه در مورد «آقای قاضی» توجه بسیاری را به خود جلب کرده، واقع گرایی بازی ها و موقعیت هاست. این موفقیت بیشتر مدیون بازی بهزاد خلج است. از طرفی جدی به نظر می رسد و به هیچکس اجازه اشتباه نمی دهد و از طرف دیگر هر از چند گاهی با هوش و طنز سوالاتی می پرسد که همه را می خنداند. مخصوصاً وقتی بفهمیم طرف مقابل دروغ می گوید یا فریب می دهد، واکنش های به موقع خلیج اوضاع را به طرف مقابل می کشاند. او در مقابل دوربین احساس راحتی می کند و هیچ چیز او را آزار نمی دهد، حتی میزی که به عنوان قاضی پشت آن نشسته است و همین راحتی و حتی گاهی شوخی های خنده دار او با متهم یا شاکی، فضای عصبی دادگاه را تلطیف می کند. . خليج به گونه اي اوضاع را اداره مي كند كه فضا خيلي عصبي و خشونت آميز نباشد و از طرفي شأن دادگاه كاملاً حفظ شود. نکته جالب این است که او حتی با سربازان و دستیاران خود شوخی می کند و بارها آنها را دست می زند و این ملاقات موقعیت تکان دهنده ای ایجاد می کند. مجموعه شرایط به گونه ای است که اگر یک نفر برای اولین بار «آقای قاضی» را تماشا کند، متوجه نمی شود که این همه نمایش است و خلج بازیگری غرق در قالب یک قاضی است. عملکرد او و بقیه آنقدر طبیعی است که می توان آن را یک دادگاه واقعی دانست.

سریال «آقای قاضی» به کارگردانی سجاد مهرگان هر هفته پنجشنبه و جمعه شب ساعت 21:30 از شبکه دو روی آنتن می رود.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما