سوزان سیرجانی| امیر آقائی در فیلم “شمال به جنوب غربی” نقش مکمل اما تأثیرگذار ایفا می کند. نقشی که مخاطب تا پایان فیلم ، سفیدی خود را درک نمی کند ، که آن را قابل توجه می کند.
به گفته Filmnews ، “شمال جنوب غربی” یکی این یکی از آثار در روز چهارم جشنواره فیلم فجر در کاخ جشنواره است و توجه مخاطبان را به خود جلب کرد. این فیلم داستانی از یک واقعه واقعی را نشان می دهد که در سال 1981 قبل از آزادی Khorramshahr در شمال ایران اتفاق افتاد. امیر آقائی در نقش بابک به جشنواره آمده است. نقشی که موضوع با شخصیت هایی که او ساخته است متفاوت است.
ظاهر | همسر همسر باباک ، یکی او حامی منافقین است. اما باباک از این خرابکاری خسته شده و بیشتر به سمت خانواده می شود. در روزهای اول جنگ ، با یک ژاکت چرمی ، موهای بلند و برش موهای عمومی به احتمال زیاد نقشه ای است که می خواهد نقشه را پیاده سازی کند. اما این یک ایده اشتباه از شخصیت بابک است. او بیشتر در مورد امنیت پسرش و عشق به ناکامی که از دست داده است فکر می کند. امیر آقائی با کمک آرایش و جزئیات بازی او شخصیت بابک را به مخاطبان نشان می دهد.
اهمیت کاغذ | در واقع بابک ، نمادی از بسیاری از پشیمانی گروه های تروریستی سالهای اول انقلاب و جنگی است که قصد بازگشت به زندگی عادی را دارد و از این مبارزه خسته شده است. پس از مدت طولانی ، او با واقعیت سیاست و مبارزات همسرش آشنا شده است. وقتی خیلی دیر شده و همسر و پسرش در جنگل ناپدید شدند. ناامیدی معنوی و تلاشی که وی برای رسیدن به پسرش انجام داده است ، نقش بابک را متمایز می کند.
سکس بازی | نقش بابک نیاز به استعداد جسمی بالایی دارد. این یک چریکی قدیمی بود و امیر آقائی در فیزیک خود به این موضوع احترام گذاشته است. از طرف دیگر ، حساسیت های پدری او و احساسات متناقض او با همسرش ، که واقعیت او را نمی داند ، در بازی و بیان یک آقا به مخاطبان منتقل می شود. علاوه بر این ، توالی هایی که باید تسلیم مأمورین شوند و نگران و نگران باشند ، جنبه حسی امیر آقائی را به پایان رسانده است.
فیلم Hamid Zargarnejad “شمال جنوب غربی” در سومین روز جشنواره در مرکز کنفرانس برج میلد پیش بینی شد.