مدیر صندوق کارآفرینی امید استان کرمانشاه به این شرح اظهار داشت: در سال جاری، صندوق کارآفرینی امید استان کرمانشاه با استفاده از منابع داخلی و در قالب تفاهم‌نامه‌های مرتبط با اشتغال، ٣۵٨ دسترسی به تسهیلات به مبلغ ٩٧٠ میلیارد ریال به عنوان هزینه‌های مرتبط با کسب و کارها پرداخت کرده است.

گفتگوی محمد طاهر عظیمی‌فشی با خبرنگار پی ام آپ کرمانشاه توضیح داد: صندوق کارآفرینی امید استان کرمانشاه در سال جاری برای 358 فقره 970 میلیارد ریال در قالب اشتغال به موسسات پرداخت کرده است که بیشتر آنها در قالب اشتغال خرد و کوچک است.

وی افزود: عمده این تسهیلات به صندوق های محلی زنان روستایی و عشایری اختصاص یافته است که شامل 15 تا 40 نفر از بانوان تولید کننده محصولات (اعم از صنایع دستی، دامی یا باغی) بوده و دسترسی آسانی به تسهیلات بانکی ندارند.

مدیر صندوق کارآفرینی امید استان کرمانشاه تصریح کرد: صندوق های محلی صندوق‌هایی هستند که توسط بانوان یک روستا ایجاد می‌شود و این وام‌ها را به ساده‌ترین روش و تنها با سفته و بدون ضمانت دریافت می‌کنند.

وی گفت: این تسهیلات تا سقف 250 میلیون تومان با کارمزدهای مطلوب به صندوق های میکروفون محلی و روستایی تعلق می گیرد و این وجوه یکی از الگوهای موفق برای کسب و کارهای کوچک است.

این مسئول گفت: تاکنون 62 صندوق محلی در استان کرمانشاه توانسته اند 11 میلیارد و 800 میلیون تومان وام با کارمزد پایین دریافت کنند.

وی گفت: در صندوق کارآفرینی امید استان کرمانشاه نیز مانند سایر استان ها واحد نظارت پروژه اختصاصی وجود دارد و نظارت در چند مرحله از جمله قبل از پرداخت، حین پرداخت (توسط کارشناسان مربوطه در مراحل مختلف) و پس از پرداخت انجام می شود.

عظیمی فشی تاکید کرد: مهمترین مرحله نظارت، نظارت پس از پرداخت است که هر شش ماه یکبار نظارت می کنیم و تا پنج سال به صورت دوره ای انجام می شود.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *