دانستنی ها

9 ویژگی بارز افراد بی ادب!

تشکر نکردن، استفاده نکردن از کلماتی مانند “لطفا”، بد غذا خوردن یا استفاده از کلمات بد نشانه های بارز عدم آموزش صحیح است. اما عدم رعایت ادب فقط به این رفتارها محدود نمی شود.

۱- عذرخواهی نکردن و اعتراف نکردن به اشتباهات خود

اعتراف به اشتباهات کار آسانی نیست. و انجام آن در ملاء عام و در مقابل دیگران حتی دشوارتر است. اما شاید برای کسانی که این را در کودکی یاد گرفته اند راحت تر باشد. آموزش ناکافی و فقدان الگوهای مناسب باعث می شود مردم دچار این توهم شوند که همیشه حق با آنهاست و نیازی به تغییر چیزی در مورد خود ندارند.

9 ویژگی رفتاری افرادی که از ادب و تربیت چیزی نمی دانند!

۲- جمع نکردن زباله های خود

عادت به زندگی در بی نظمی و هرج و مرج می تواند منجر به شکل گیری طرز تفکر خاصی یا بروز برخی مشکلات روحی شود. اما وقتی محدود به فضای شخصی نباشد، تنها یک نتیجه می توان گرفت: یک فرد آنقدر خودخواه است که حتی به دیگران فکر نمی کند. روانشناسان معتقدند کسانی که خانه تمیزی دارند فرزندانی با ملاحظه تربیت می کنند که وقتی بزرگ شدند نگران تمیزی محیط خود خواهند بود.

9 ویژگی رفتاری افرادی که از ادب و تربیت چیزی نمی دانند!

۳- استفاده کردن از دیگران و ارزش قائل نبودن برای آن ها

ارزش ندادن به حمایت دیگران می تواند به آنها آسیب برساند. اما خطر دیگری هم دارد: آنقدر مردم را عصبانی می‌کند که دیگر کمک نمی‌کنند. والدین باید به فرزندان خود بیاموزند که برای کار و تلاش دیگران ارزش قائل باشند و به دیگران کمک کنند.

9 ویژگی رفتاری افرادی که از ادب و تربیت چیزی نمی دانند!

۴- بی احترامی آشکار به برخی مشاغل

هیچ شغلی وجود ندارد که ارزشی نداشته باشد و بنابراین بی احترامی به هیچ شغلی قابل قبول نیست. در بسیاری از موارد رفتار فرد با دیگران از خانواده ای نشأت می گیرد که در آن بزرگ شده است.

۵- رنجاندن عمدی دیگران با حرف ها یا کارهای خود

این افراد به روش های مختلف ابراز نظر می کنند: برخی از آنها وقتی از مکالمه راضی نیستند، عمدا کاری می کنند که شما را آزار دهد. آنها دوست دارند دیگران را از منطقه امن خود خارج کنند و روانشناسان توصیه می کنند از این افراد سمی دوری کنند. خودخواهی این افراد از ناتوانی آنها در درک مشکلات دیگران ناشی می شود. کارشناسان تاکید می کنند که والدین فرزندان خود را نسبت به احساسات دیگران حساس می کنند.

 

9 ویژگی رفتاری افرادی که از ادب و تربیت چیزی نمی دانند!

۶- تغییر رفتار خود با دیگران وقتی دیگر منفعتی برایشان ندارند

داشتن رابطه عاطفی یا دوستی با کسی فقط به خاطر منافعی که از او می گیرید بسیار خودخواهانه است. این به ظاهر “دوستان” به خواسته های دیگران اهمیت نمی دهند. این رفتار به خودی خود ایجاد نمی شود: افراد بر اساس الگوهای رفتاری که والدینشان برای آنها ایجاد کرده اند عمل می کنند.

۷- رعایت نکردن قوانینی که خود آن ها را وضع کردند

روانشناسان می گویند والدین باید الگوی فرزندان خود باشند. اگر کلمات شما با اعمال شما مطابقت نداشته باشد، فرزندانتان از قوانینی که برای خودشان ساخته اند، پیروی نمی کنند.

9 ویژگی رفتاری افرادی که از ادب و تربیت چیزی نمی دانند!

۸- تحمل نداشتن نه شنیدن از دیگران

برای افراد قوی، پذیرفته نشدن و شنیده نشدن، درس زندگی است. آنها یاد می گیرند که دید وسیع تری از زندگی داشته باشند و در موقعیت خود تجدید نظر کنند. این رفتار منطقی در درجه اول ریشه در ارزش های خانوادگی او دارد. اما افرادی که تربیت بدی داشته اند به سختی می توانند با طرد شدن مواجه شوند.

۹- فکر کردن تنها به خود و راحتی خود

تغییر این افراد بسیار دشوار است. دلیل اصلی این رفتار برخی افراد، تحصیلات بد آنهاست. آنها خراب آمدند و هر چه می خواستند از پدر و مادرشان گرفتند. بنابراین در بزرگسالی از هر چیزی که باعث نارضایتی آنها شود یا آسایش آنها را به خطر بیندازد اجتناب می کنند.

 

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا