دانستنی هاسبک زندگی

با 9 ویژگی افراد دوست داشتنی آشنا شوید

افراد دوست داشتنی مثل ابرقهرمانان مثبت نگر هستند، حتی وقتی که شرایط زندگی سخت می شود. این استعداد را برای پیدا کردن پوشش نقره ای در هر طوفانی و پخش کردن حالات خوب مثل کوفته دارند.

خوب بودن گاهی اوقات می تواند یک نما باشد، نقابی که ما برای هدایت تعاملات اجتماعی می زنیم. اما شایان ستایش بودن؟ که از دل می آید

چیزهای زیادی برای گفتن وجود دارد که ما را به افراد دوست داشتنی تبدیل می کند، و در اینجا 9 نشانه وجود دارد که به شما می گوید آیا واقعاً دوست داشتنی هستید یا نه.

9 نشانه وجود دارد که نشان می دهد شما واقعاً دوست داشتنی هستید

حالا، بیایید در این سفر از طریق این نشانگرها به من بپیوندیم و ببینیم چند علامت را بررسی می کنیم، درست است؟

9 نشانه را بخوانید

1) همدلی غالب است

بدون شک، هماهنگی با آنچه دیگران از سر می گذرانند، نقش مهمی در ایجاد ارتباط عالی دارد. به علاوه، این یک هدیه مرده است که شما یک فرد واقعا دوست داشتنی (و فوق العاده باحال) هستید.

بر اساس روانشناسی کنونی، همدلی به این معناست که جای شخص دیگری را بگیریم، حال و هوای او را احساس کنیم و معامله او را درک کنیم، نه اینکه در دیدگاه خود گیر کنیم. مثل وارد شدن به ریتم دیگران است.

فقط در مورد آن فکر کن. وقتی دوست شما در حال گذراندن یک چالش سخت است، آیا با مبارزات او همراه هستید؟ آیا آنجا هستید، همه گوش‌ها و آماده‌ای برای ارائه آرامش؟ توانایی برقراری ارتباط با دیگران نشان می دهد که شما هوش هیجانی دارید و واقعاً به شادی آنها اهمیت می دهید.

اما نکته منفی اینجاست: همدلی واقعی به این نیست که افراد را درست کنیم یا بمب های ذهنی را ناخوانده روی آنها بیاندازیم. بیشتر در مورد دریافت آن، گوش دادن به آن و حمایت از آن در صورت لزوم است.

9 نشانه را بخوانید

2) مهربانی بدون توقع

بگذارید یک داستان کوچک در مورد اتفاقی که هفته گذشته برای من رخ داد برای شما تعریف کنم.

در حال خروج از خواربارفروشی بودم، با دستان پر از کیسه های سنگین، متوجه شدم زن سالخورده ای سعی می کرد مواد غذایی خود را در ماشینش بگذارد. بدون فکر کوله هایم را انداختم و به او کمک کردم.

حالا من این کار را نکردم چون دنبال چیزی بودم. این فقط یک واکنش تند غریزی بود، یک تمایل واقعی برای کمک به کسی که نیازمند است. مهربانی بدون توقع یعنی همین.

در دنیای روانشناسی، انجام چنین کار ایثارگرانه اساساً نشانه این است که شما دوست داشتنی، مراقب و، بله، دوست داشتنی هستید. این در مورد امتیاز گرفتن یا دریافت تقدیرنامه نیست. این به سادگی یافتن جای خالی و پر کردن آن است زیرا می توانید.

از خود بپرسید: آیا به طور طبیعی برای دیگران کار می کنید بدون اینکه مجبور باشید روی آنها سرمایه گذاری کنید؟ اگر چنین است، آیتم دیگری را در چک لیست “شخص دوست داشتنی” بررسی کرده اید.

9 نشانه را بخوانید

3) شنونده خوبی باشید

گوش دادن یک هنر است و همه در آن حرفه ای نیستند. اما آنهایی که هستند، آن نوع سردی را تراوش می کنند که برای مقاومت بسیار خوب است.

در یک جامعه مدرن که همه برای به دست آوردن دو سنت خود عجله دارند، مانند یک نفس تازه است که با کسی روبرو شوید که واقعاً علاقه مند به گوش دادن به افکار شما باشد.

این را بررسی کنید: تحقیقات انجمن بین المللی گوش دادن نشان داده است که ما حدود 45 درصد از ساعات بیداری خود را صرف گوش دادن می کنیم. وحشی، درسته؟ اما بیایید این را بشنویم: ما فقط 25 درصد از آنچه را می شنویم حفظ می کنیم. این بدان معناست که فضای زیادی برای همه افراد دیگر وجود دارد تا بازی شنیداری خود را ارتقا دهند.

اگر از آن دسته افرادی هستید که وقتی دیگران صحبت می کنند، تمام توجه خود را به خود معطوف می کند، حرفش را قطع نمی کند و سؤالات بعدی می پرسد، احتمالاً فرد جالبی هستید. این نشانه این است که به دیگران احترام می گذارید و برای نظرات آنها ارزش قائل هستید. و باور کنید، این یک ویژگی است که مورد توجه قرار نمی گیرد.

4) دیگران را بشناسید و از آنها قدردانی کنید

در دنیایی که همیشه در حال حرکت است، نمی توان به راحتی اقدامات و دستاوردهای دیگران را تشخیص داد و به آنها کمک کرد. اما حدس بزنید؟ این کیفیتی است که عمیقاً در تار و پود افراد دوست داشتنی بافته شده است.

چه فریاد زدن بر سر یک همکار برای به پایان رساندن یک پروژه، قدردانی از حمایت بی دریغ شریک زندگی تان، یا صرفا تعریف و تمجید از لباس قاتل یک غریبه، این لحظات قدردانی می تواند به طور جدی روز کسی را روشن کند.

و نه تنها ممنون این در مورد شناخت چیزهای کوچک، سپاسگزار بودن و ایجاد احساس شنیده شدن و دیده شدن در افراد است. و نتیجه؟ مردم نمی توانند شما را به عنوان چیزی واقعا شگفت انگیز ببینند.

9 نشانه را بخوانید

5) اصالت می درخشد

اصالت کیفیتی است که عشق و ابزار زیادی به همراه دارد. چیز فوق العاده جالبی در مورد افرادی وجود دارد که به خود وفادار می مانند و از نشان دادن خود واقعی، عیوب و همه چیز نمی ترسند.

روانشناسی به ما می گوید که واقعی بودن باعث ایجاد اعتماد می شود و روابط را در مسیری سالم نگه می دارد. نکته مهم این است که مردم احساسات خود را به اشتراک بگذارند، اشتباهات خود را بشناسند و از آنچه باور دارند دفاع کنند.

برای آنها شما نمی توانید تظاهر کنید یا وانمود کنید که شخص دیگری هستید. این در مورد پذیرفتن هر بخش از آنچه هستند، خصلت ها و همه چیز است. فردی که با خودش راحت است و نیازی به نشان دادن آن به دیگران ندارد.

زندگی همیشه پیاده روی در پارک نیست، درست است؟ همه ما این را درک می کنیم. اما نحوه برخورد ما با شرایط سخت، چیزهای زیادی را در مورد اینکه ما که هستیم می گوید.

6) افراد دوست داشتنی مانند ابرقهرمانان مثبت نگر هستند.

حتی وقتی اوضاع سخت می شود. آنها در یافتن پوشش نقره ای در هر طوفانی و پخش جوهای خوب مانند کوفته مهارت دارند.

آنها کارخانه های شادی راه رفتن هستند و حالات مثبت آنها بسیار جذاب است. آنها با حس شوخ طبعی خود، کلمات نشاط آور یا به سادگی چشمان درخشان خود، می توانند هر اخمی را تغییر دهند.

شما را نمی‌دانم، اما برای من سخت است که در مقابل کسی مقاومت کنم که همیشه برای بهترین‌ها در دیگران تلاش می‌کند و هر جا که می‌رود برایشان شادی به ارمغان می‌آورد. این بچه ها مثل یک طوفان آفتابی در یک روز تاریک هستند: برای واقعی بودن خیلی خوب هستند.

9 نشانه را بخوانید

۷) از نشان دادن احساسات خود نمی ترسید.

یادم هست یک بار با جمعی از دوستان مشغول تماشای فیلم بودیم. فیلم دلخراشی بود و در اوج احساس گریه کردم. وقتی به اطراف نگاه کردم، متوجه شدم که من تنها هستم.

ابتدا احساس خجالت کردم. اما بعد متوجه شدم که اشکالی ندارد که تحت تأثیر چیزی قرار بگیری و آن را نشان دهم. اشکالی ندارد که دلت را در آستین خود ببندید.

افراد دوست داشتنی از نشان دادن احساسات خود نمی ترسند. آنها از صمیم قلب می خندند، وقتی تحت تأثیر قرار می گیرند آشکارا گریه می کنند و از ابراز عشق یا ترس خود دریغ نمی کنند. این صداقت احساسی سطحی از آسیب پذیری را نشان می دهد که هم شجاع و هم دوست داشتنی است.

8) به تفاوت ها احترام می گذارید

دنیایی که ما در آن زندگی می کنیم فوق العاده متنوع و پویا است. ما باید با افرادی برخورد کنیم که انواع باورها، عقاید و سبک های زندگی دارند که ممکن است همیشه برای ما منطقی نباشد.

افراد جذاب؟ آنها هستند که این را درک می کنند و به آن تفاوت ها اشاره می کنند. آنها را به عنوان موانعی در روابط نمی بینند، بلکه آنها را فرصتی برای به دست آوردن خرد می دانند.

همه به دنبال درک این هستند که هر کدام داستان و دیدگاه خاص خود را دارند و به طور کامل از راحتی که تنوع به ارمغان می آورد استقبال کنند. بدون قضاوت یا طرفداری. این در مورد درک و یافتن زمینه های مشترک است.

به طیف کامل تجربیات انسانی احترام گذاشته و بپذیرید؟ نه تنها شما را دوست‌داشتنی می‌کند: شما اساساً یک پرچم بزرگ پذیرش در جهانی هستید که می‌توانید از چیزهای بیشتری استفاده کنید.

9 نشانه را بخوانید

9) شما واقعاً به دیگران اهمیت می دهید

در هسته اصلی ، چیزی که یک نفر را واقعا دوست داشتنی می کند، مراقبت واقعی او از دیگران است.

این در مورد چیزهای بزرگ و پر زرق و برق نیست. این در مورد چیزهای کوچک است: پرسیدن روز یک نفر، انجام حرکات متفکرانه، یا در آغوش گرفتن آرامش زمانی که کسی احساس ناراحتی می کند.

افراد دوست داشتنی دیگران را بر خود ترجیح می دهند و این کار را به این دلیل انجام می دهند که واقعاً به آنها اهمیت می دهند، نه به این دلیل که احساس می کنند مجبور هستند.

 

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا