دانستنی ها

9 میوه معجزه آسا که کبد چرب را درمان می کند

وجود چربی در کبد طبیعی است، اما اگر این میزان چربی از 5 تا 10 درصد وزن کل کبد بیشتر شود، فرد مبتلا به کبد چرب است. این بیماری علائم خاصی ندارد اما اگر دنبال نشود و بیماری در کبد پیشرفت کند باعث سوء هاضمه می شود به تجمع چربی در کبد کبد چرب می گویند. برای درمان کودک چاق، طب سنتی روش ها و روش های مفیدی را پیشنهاد کرده است یکی یکی از این موارد میوه درمانی است.

درمان کبد چرب با میوه

به گزارش چشمک، مصرف میوه و سبزی در طب سنتی برای درمان و کنترل کبد چرب بسیار توصیه شده است. لیبوس، انگور، میوه های تازه و خشکبار میوه های مفیدی برای درمان و کنترل کبد چرب هستند. ریشه شیرین بیان را خشک کرده و سپس به صورت پودر در غذا یا نوشیدنی استفاده کنید. در کنار سم زدایی، مصرف آب لبو برای درمان کم خونی نیز توصیه می شود.

وجود آنتی اکسیدان ها در میوه ها باعث شده که خاصیت ترمیم کنندگی کبد داشته باشند. در طب سنتی استفاده از توت برای از بین بردن چربی کبد توصیه می شود. مصرف آب انگور یا انگور تازه یکی از درمان های خانگی توصیه شده برای درمان کبد چرب با میوه است.

سیب سبز

یکی یکی از بهترین میوه ها برای درمان و کنترل کبد چرب، سیب سبز و به طور کلی سیب است. مصرف سیب سبز با پوست به دلیل داشتن مواد معدنی با چربی اضافی مبارزه می کند و کبد را پاکسازی می کند.

دارابی و گریپ فروت

درمان کبد چرب با طب سنتی، گریپ فروت، دابی و لیمو لقب ناجی کبد چرب را دارد. آنزیم موجود در گریپ فروت کبد را تحریک کرده و چربی ها و مواد سمی را از آن خارج می کند. اسید مالیک و کاروتنوئید موجود در دارابی نیز کبد را پاکسازی و تقویت می کند.

لیمو ترش

این میوه ترش دلپذیر نه تنها باید به عنوان میوه استفاده شود، بلکه بخشی منظم از رژیم غذایی درمان خانگی کبد چرب نیز باشد. آب لیموی تازه را با یک لیوان آب داغ مخلوط کنید و هر روز صبح ناشتا بنوشید. روشی ساده برای پاکسازی و سم زدایی کبد. مصرف این میوه برای پاکسازی معده و روده نیز مفید است.

موز

درمان کبد چرب با طب سنتی، وجود پتاسیم در موز به هضم غذا و دفع فلزات سنگین و سموم کمک می کند. یکی یکی از بهترین میوه ها برای درمان و کنترل کبد چرب محسوب می شود.

بادام زمینی

درمان کبد چرب با طب سنتی شاید برایتان عجیب باشد اما درست شنیدید! بادام زمینی نقش مهمی در پیشگیری از بیماری کبد چرب دارد زیرا از بی اشتهایی جلوگیری می کند. مصرف روزانه چند عدد بادام زمینی در فواصل زمانی معین باعث ایجاد احساس سیری در شما می شود و میل به خوردن تنقلات ناسالم و پرخوری که از عوامل اصلی کبد چرب هستند را از بین می برد.

آووکادو

درمان کبد چرب با طب سنتی، ترکیبات موجود در آووکادو باعث تجمع چربی اضافی کمتر در کبد و در نتیجه بهبود عملکرد کبد می شود.

عناب

مصرف عناب که با طب سنتی کبد چرب را درمان می کند باعث کاهش آنزیم های کبدی می شود و نقش موثری در درمان و کنترل کبد چرب دارد.

بادام تلخ

درمان کبد چرب با طب سنتی، در طب سنتی مصرف بادام تلخ برای تصفیه کبد توصیه می شود، البته اگر معده شما سرد یا ضعیف است، بهتر است بادام قندی مصرف کنید.

خربزه و خربزه

درمان کبد چرب با طب سنتی یکی یکی از روش های درمان کبد چرب با طب سنتی، مصرف میوه خربزه و خربزه است که منافذ کبد را باز می کند، اما زیاده روی در مصرف آن ممکن است عوارض منفی ایجاد کند.

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا