بعدی- همه افرادی که تا 100 سالگی زندگی می کنند عادات مشابهی دارند که به آنها کمک می کند زندگی طولانی و سالم داشته باشند.

طبق گزارش فرارو به نقل از Railsimple، شاید برای جوانان غیرممکن به نظر برسد، اما همه افراد می توانند با ایجاد تغییراتی در سبک زندگی خود، عمر خود را افزایش دهند. ژن ها مهم ترین عامل در طول عمر و سلامت انسان هستند، اما برخی از عادات خوب می توانند زندگی با کیفیت و طولانی را فراهم کنند. مراقبت از بدن و حفظ یک سبک زندگی سالم در جوانی بسیار مهم است. سلامتی در دوران جوانی پیش نیاز مهم سلامتی در میانسالی و سالمندی است. راز یک زندگی طولانی، سالم و شاد چیست؟ پزشکان و متخصصان طول عمر برخی از عادات مهم را برای داشتن زندگی طولانی و با کیفیت بیان کرده اند.

اولویت خواب با کیفیت

استراحت بخش مهمی از سلامتی و شادی در دوران پیری است یکی یکی از مهم ترین مولفه های طول عمر است. عادات خواب سالم، مانند کاهش زمان صرف شده برای تماشای تلویزیون و کار با تلفن همراه، ایجاد یک روال شبانه آرامش بخش، و اجتناب از فعالیت های استرس زا در اتاق خواب، می تواند 8 ساعت خواب باکیفیت در شب را فراهم کند.

فعالیت ذهنی

فعالیت های ذهنی و عملکردهای شناختی نقش مهمی در سلامت دارند. دانشمندان دریافته اند که آموزش بیشتر منجر به عملکرد بهتر مغز می شود. توانایی مغز را برای حل مشکلات، بداهه‌گویی و یافتن راه‌های جایگزین برای انجام وظایف آماده می‌کند. ثبت نام در کلاس ها و باشگاه های مختلف یا شروع به یک سرگرمی جدید تنها برخی از کارهایی است که می توانید برای حفظ عملکرد ذهن خود انجام دهید. هیچ وقت برای یادگیری دیر نیست!

مدیتیشن منظم

اغلب به نظر می رسد که مزایای مدیتیشن نامحدود است. این مزایا شامل طول عمر بیشتر است. مدیتیشن استرس را کاهش می دهد. بهتر است بلافاصله پس از بیدار شدن از خواب یا درست قبل از خواب مراقبه کنید. مدیتیشن همچنین خواب با کیفیتی را فراهم می کند.

عدم مصرف الکل

مصرف مشروبات الکلی باعث کوچک شدن سایز مغز و مشکلاتی در حافظه و تفکر می شود.

در صورت لزوم از سمعک استفاده کنید

مزیت استفاده از سمعک فراتر از تقویت صداهای محیطی است. هنگامی که شنیدن گفتار دشوار می شود، فعالیت مغز کند می شود و می تواند خطر ابتلا به زوال عقل را افزایش دهد. اگرچه ممکن است عادت کردن به سمعک برای برخی افراد کمی دشوار باشد، اما مطالعات نشان داده اند که استفاده از سمعک می تواند خطر زوال در عملکردهای شناختی مغز را کاهش دهد.

غذاهای سالم

ممکن است بدیهی به نظر برسد، اما حفظ یک رژیم غذایی سالم و مغذی برای سالم ماندن با افزایش سن بسیار مهم است. کارشناسان معتقدند رژیم غذایی مدیترانه ای که بر مصرف میوه ها، سبزیجات و غلات کامل تاکید دارد، از سلامت مغز حمایت می کند. صرف نظر از رژیم غذایی در جوانان، مصرف میوه و سبزیجات باید با افزایش سن افزایش یابد.

ورزش کردن

صرف نظر از سن، همه باید ورزش منظم را در برنامه هفتگی خود بگنجانند. حداقل 30 دقیقه ورزش در روز سلامت جسمی و روانی را به میزان زیادی بهبود می بخشد. یافتن فعالیت های بدنی لذت بخش مانند باغبانی، پیاده روی، تنیس یا شرکت در کلاس یوگا گزینه های خوبی هستند. فعالیت بدنی حرفه ای مورد نیاز نیست و حفظ یک روال منظم مهمتر است. تمرینات مقاومتی یکی یکی از بهترین سبزی ها است، اما پیاده روی روزانه و ورزش های هوازی برای سالمندان آسان تر خواهد بود.

مدیریت بیماری های مزمن

اگرچه تأثیر بیماری‌های مزمن اغلب خارج از کنترل ما است، اما بررسی‌های منظم سلامت مهم‌تر از آن چیزی است که فکر می‌کنید. چک کردن منظم فشار خون یا بررسی علائم اولیه دیابت با پزشک می تواند به شما کمک کند سالم بمانید و از بیماری در سنین بالا پیشگیری کنید.

روابط اجتماعی سالم

روابط اجتماعی سالم نه تنها به شادی افراد کمک می کند، بلکه برای سلامت جسمانی نیز مفید است. تحقیقات نشان می دهد که حفظ روابط اجتماعی سالم می تواند به حفظ عملکرد مغز و کاهش خطر ابتلا به زوال عقل کمک کند. چه بیرون رفتن با اعضای خانواده یا تماس با دوستان، این عادات ساده به حفظ عملکرد شناختی مغز کمک می کند. اگر عادات صحیح زندگی در جوانی در اولویت قرار گیرد، مغز و بدن در دوران پیری سالم می ماند.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما