به گزارش بازتاب آنلاین از زنجان، رضا خواجه ای افزود: این امداد امسال در شهرهای زیر 25 هزار نفر با کارمزد پنج درصد تا سقف سه میلیارد و 500 ریال اعطا شد.

وی افزود: سهمیه تسهیلات مسکونی روستایی استان زنجان در سال جاری 11 هزار و 900 فقره است که از این تعداد 9 هزار و 233 نفر با بانک های عامل قرارداد اقامتی تسهیلات منعقد کرده اند.

وی با بیان اینکه امسال عملیات ساخت 8 هزار و 400 واحد مسکونی با حفظ مجتمع های مسکونی روستایی آغاز شد، افزود: از این تعداد 5 هزار واحد مسکونی روستایی به بهره برداری رسیده و مابقی با 50 درصد پیشرفت ساخت در حال تکمیل است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان زنجان همکاری بانک های عملیاتی با متقاضیان روستایی را برای تامین مسکن ضروری دانست و گفت: در صورت همکاری بانک های عملیاتی با متقاضیان روستایی تا پایان سال کل سهمیه استانی به اتمام می رسد.

خواجه ای افزود: جایگاه روستا و روستاییان در تمامی عرصه های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی، بهسازی و مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی را به یکی از اولویت های اصلی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تبدیل کرده است.

وی خاطرنشان کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با ارتقاء، آموزش و ارتقای دانش فنی در مناطق روستایی و ارائه خدمات فنی، مساعدت و تسهیلات و کمک های بانکی برای بازسازی، نوسازی و ارائه خدمات، نقش مهمی در پیشگیری از حوادث دارد. انعطاف پذیری تمرکز زیادی روی ساخت واحدهای مسکونی است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان خاطرنشان کرد: ساخت مسکن روستایی مقاوم و بادوام، تلاش برای حفظ هویت معماری بومی خانه های روستایی، تامین مسکن پاسخگوی نیاز روستاییان و حفظ هویت و همگانی تصویری از تلاش روستاها برای بهینه سازی مصرف انرژی در مسکن روستایی و ترویج فرهنگ بیمه در بین روستاییان امری مهم و ضروری است.

خواجه ای با بیان اینکه این نهاد همواره رتبه نخست جذب تسهیلات طرح ویژه بهسازی و بهسازی مناطق روستایی کشور را داشته است، خاطرنشان کرد: اجرای طرح ویژه بهسازی و بهسازی مسکن روستایی در معرض خطر است. گامی استوار در راستای توسعه تأسیسات ساختمانی و ارتقای کیفیت ساخت و ساز مسکن روستایی.

46

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما