اخبار روز

8 میوه قرمز که سلامتی را تقویت می کند

یک سیب در روز شما را از دکتر دور می کند، اما چه میوه های قرمز دیگری وجود دارد که می توانیم برای سلامتی خود بخوریم؟ لازم به ذکر است که تمامی اطلاعات در مورد این میوه های قرمز شگفت انگیز از طریق سایت کلینیک کلیولند قابل دریافت است.

علاوه بر توجه به کمیت، سعی کنیم میوه ها را با رنگ های مختلف مصرف کنیم. زیرا میوه هایی با رنگ های مختلف حاوی مواد مغذی مختلفی هستند که بدن به آن نیاز دارد. در واقع، خوردن میوه های رنگین کمانی به ما کمک می کند تا مواد مغذی مختلفی را که برای سلامتی خود نیاز داریم به اندازه کافی دریافت کنیم. اما کدام یک از میوه های قرمز فواید بیشتری دارند؟

آیا میوه های قرمز نسبت به سایر انواع میوه ها سلامت بیشتری دارند؟

میوه های قرمز زیادی برای انتخاب وجود دارد و هر کدام ویژگی منحصر به فردی دارند. آنتی اکسیدان هایی مانند لیکوپن و آنتوسیانین ها که در بسیاری از میوه های قرمز یافت می شوند، به همه چیز از بیماری های قلبی عروقی و سرطان پروستات گرفته تا کاهش خطر سکته مغزی و دژنراسیون ماکولا (عامل اصلی نابینایی در افراد 60 ساله و بالاتر) کمک می کنند. آنتی اکسیدان ها رادیکال های آزاد را جذب کرده و آسیب های ناشی از آن را محدود می کنند.

  • توت فرنگی
  • توت فرنگی منبع عالی فولات و اسید فولیک است که از سلامت قلب حمایت می کند و به ویژه برای زنان در سنین باروری مفید است.

توت فرنگی همچنین منبعی غنی از آنتی اکسیدان ها و نیروگاه تولید ویتامین C است که در کنار خواص دیگر، سیستم ایمنی را نیز تقویت می کند. برای گنجاندن این میوه به شکلی متفاوت و هیجان انگیز در رژیم غذایی (مخصوصاً برای گروه سنی کودکان)، می توان تکه های توت فرنگی را همراه با موسلی مصرف کرد یا در فریز کردن، اسموتی را در ترکیب با شیر بدون چربی و ماست تهیه کرد.

– گیلاس
گیلاس به دلیل داشتن پوست سرشار از فیبر و همچنین سرشار از ویتامین C و پتاسیم است که به تنظیم فشار خون کمک می کند. علاوه بر این، گیلاس خشک یک افزودنی فوق العاده برای مخلوط های گرانولا، چه گرم و چه سرد، در تمام طول سال ایجاد می کند.

– هندوانه
یک تکه هندوانه حاوی 92 درصد آب است و یک راه عالی برای هیدراته ماندن در روزهای گرم تابستان است. این میوه همچنین سرشار از آنتی اکسیدان هایی مانند بتاکاروتن، ویتامین C و لیکوپن است. لیکوپن ممکن است با کاهش سطح کلسترول بد یا LDL خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را کاهش دهد. هندوانه همچنین خطر ابتلا به چندین بیماری جدی، به ویژه سرطان پروستات و دژنراسیون ماکولا را کاهش می دهد. این میوه عملکرد رگ های خونی را تقویت می کند و خطر سکته را کاهش می دهد.

– انار
این میوه عجیب سرشار از پلی فنول است. آنتی اکسیدان ها می توانند از سرطان و بیماری های قلبی عروقی جلوگیری کنند. طبق مطالعات انجام شده، انار سه برابر چای سبز آنتی اکسیدان دارد و آن را به یک میوه قرمز استثنایی تبدیل می کند.

– گریپ فروت
هنگام انتخاب گریپ فروت به رنگ آن توجه کافی داشته باشید زیرا گریپ فروت صورتی حاوی آنتی اکسیدان های بیشتری مانند ویتامین C است همچنین این میوه حاوی مقدار زیادی پکتین است که به کاهش سطح کلسترول کمک می کند. اگر نمی توانید تصمیم بگیرید که گریپ فروت قرمز یا کمی رنگ پریده را انتخاب کنید، به سراغ میوه قرمز بروید زیرا گریپ فروت صورتی یا قرمز حاوی لیکوپن بیشتری است.

برای صبحانه نصف گریپ فروت یا یک لیوان از این آب میوه بخورید. همچنین استفاده از برش های گریپ فروت در سالاد توصیه می شود. البته اگر داروهای خاصی مصرف می کنید، ابتدا باید با پزشک خود مشورت کنید، زیرا آب گریپ فروت با انواع داروها تداخل دارد.

– سیب
سیب سرشار از ترکیبات پلی فنل است و گفته می شود که فواید زیادی برای سلامتی دارد. اگر می خواهید تا حد ممکن فیبر و پلی فنول از سیب دریافت کنید، آن را با پوست بخورید. سیب میوه ای سرشار از فیبر و ویتامین C است.

پلی فنول ها فواید سلامتی مختلفی دارند. سیب به دلیل محتوای فیبر بالایی که دارد به روش های مختلف به کاهش وزن نیز کمک می کند. این میوه در عین حال بسیار سیر کننده است و احساس سیری طولانی مدت ایجاد می کند.

– انگور
انگور حاوی ویتامین های B و A و مقدار زیادی آب است. این میوه همچنین سرشار از آنتی اکسیدان هایی مانند لوتئین و زآگزانتین است.

رسوراترول، یک ترکیب گیاهی که در پوست انگور قرمز یافت می شود، به نظر می رسد از بدن در برابر تعدادی از بیماری های مزمن محافظت می کند.

– سیب زمینیها
آلو سرشار از مواد مغذی، ویتامین ها، مواد معدنی و همچنین فیبر و آنتی اکسیدان هایی است که می تواند به کاهش خطر ابتلا به انواع بیماری های مزمن کمک کند و فواید سلامتی زیادی دارد.

آلو را می توان به صورت تازه یا خشک مصرف کرد. اعتقاد بر این است که آلو خشک به مشکلات سلامتی مختلف از جمله یبوست و پوکی استخوان کمک می کند. آلو و آلو دارای ویتامین ها و مواد معدنی کمی متفاوت هستند، اما هر دو دارای محتوای مغذی ارزشمندی هستند. آلو خشک همچنین حاوی کالری، فیبر و کربوهیدرات بیشتری نسبت به آلو تازه است.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا