دانستنی ها

8 میوه قرمز قهرمان سلامت

یک تکه هندوانه حاوی 92 درصد آب است و یک راه عالی برای هیدراته ماندن در روزهای گرم تابستان است. مطالعات نشان می‌دهد که انار حاوی آنتی‌اکسیدان‌هایی سه برابر قوی‌تر از چای سبز است که آن را به یک میوه قرمز خارق‌العاده تبدیل می‌کند.

به گزارش عصر ایران، یک سیب در روز شما را از پزشک دور می کند. بنابراین، چه میوه های قرمز دیگری وجود دارد که می توانیم برای سلامتی خود مصرف کنیم؟ همچنین باید به این نکته اشاره کنیم که تمام اطلاعات مربوط به این میوه های قرمز باشکوه را می توانید در وب سایت کلینیک کلیولند بیابید.

علاوه بر توجه به مقدار، باید سعی کنیم میوه هایی با رنگ های مختلف نیز مصرف کنیم. زیرا میوه هایی با رنگ های مختلف حاوی مواد مغذی مختلفی هستند که بدن به آن نیاز دارد. در واقع، مصرف میوه های رنگین کمانی به ما کمک می کند تا مواد مغذی مختلف لازم برای سلامتی خود را به اندازه کافی دریافت کنیم. پس کدام یک از میوه های قرمز مفیدتر است؟

آیا میوه های قرمز برای سلامتی بهتر از انواع دیگر میوه ها هستند؟

میوه های قرمز رنگ زیادی برای انتخاب وجود دارد و هر کدام ویژگی منحصر به فردی دارند. آنتی اکسیدان هایی مانند لیکوپن و آنتوسیانین ها که در بسیاری از توت های قرمز یافت می شوند، به همه چیز از بیماری های قلبی عروقی و سرطان پروستات گرفته تا کاهش خطر سکته مغزی و دژنراسیون ماکولا (عامل اصلی نابینایی در افراد 60 ساله و بالاتر) کمک می کنند. آنتی اکسیدان ها رادیکال های آزاد را جذب کرده و آسیب های ناشی از آن را محدود می کنند.

توت فرنگی

توت فرنگی منبع عالی فولات و اسید فولیک است که از سلامت قلب حمایت می کند و به ویژه برای زنان در سنین باروری مفید است.

توت فرنگی همچنین منبع غنی آنتی اکسیدان و منبع تولید ویتامین C است که علاوه بر خواص مختلف، سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند. برای افزودن این میوه به رژیم غذایی متفاوت و هیجان انگیز (مخصوصا برای کودکان)، تکه های توت فرنگی را می توان با غلات مصرف کرد یا منجمد کرد و به عنوان اسموتی با شیر و ماست بدون چربی تهیه کرد.

گیلاس

گیلاس به دلیل داشتن پوست سرشار از فیبر و همچنین سرشار از ویتامین C و پتاسیم است که به کنترل فشار خون کمک می کند. گیلاس خشک همچنین یک افزودنی عالی برای مخلوط غلات گرم و سرد در تمام طول سال است.

هندوانه

یک تکه هندوانه حاوی 92 درصد آب است و یک راه عالی برای هیدراته ماندن در روزهای گرم تابستان است. این میوه همچنین سرشار از آنتی اکسیدان هایی مانند بتاکاروتن، ویتامین C و لیکوپن است. لیکوپن ممکن است خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را با کاهش سطح کلسترول بد یا LDL کاهش دهد. هندوانه همچنین خطر ابتلا به بسیاری از بیماری های جدی، به ویژه سرطان پروستات و دژنراسیون ماکولا را کاهش می دهد. این میوه عملکرد رگ های خونی را تقویت می کند و خطر سکته را کاهش می دهد.

انار

این میوه عجیب و غریب سرشار از پلی فنول است. آنتی اکسیدان ها می توانند از سرطان و بیماری های قلبی عروقی جلوگیری کنند. مطالعات نشان می‌دهد که انار حاوی آنتی‌اکسیدان‌هایی سه برابر قوی‌تر از چای سبز است که آن را به یک میوه قرمز خارق‌العاده تبدیل می‌کند.

گریپ فروت

در انتخاب گریپ فروت به رنگ آن بسیار توجه کنید زیرا گریپ فروت صورتی حاوی آنتی اکسیدان های بیشتری مانند ویتامین C است. این میوه همچنین حاوی پکتین بالایی است که به کاهش کلسترول کمک می کند. اگر بین گریپ فروت قرمز یا نوع کمی کم رنگ آن تصمیم ندارید، میوه قرمز را انتخاب کنید زیرا گریپ فروت های صورتی یا قرمز لیکوپن بیشتری دارند.

برای صبحانه نصف گریپ فروت یا یک لیوان از این آب میل کنید. همچنین استفاده از برش های گریپ فروت در سالاد توصیه می شود. البته اگر داروهای خاصی مصرف می کنید، ابتدا با پزشک خود مشورت کنید زیرا آب گریپ فروت با بسیاری از داروها تداخل دارد.

سیب

سیب سرشار از ترکیبات پلی فنلی است و اعتقاد بر این است که فواید زیادی برای سلامتی دارد. اگر می خواهید بیشترین فیبر و پلی فنول ممکن را از سیب دریافت کنید، آن را با پوست بخورید. سیب میوه ای سرشار از فیبر و ویتامین C است.

پلی فنول ها فواید سلامتی مختلفی دارند. همچنین اپل به دلیل داشتن فیبر بالا به روش های مختلف به کاهش وزن کمک می کند. این میوه در عین حال بسیار سیر کننده است و برای مدت طولانی احساس سیری می کند.

انگور

انگور حاوی ویتامین های B و A و مقدار زیادی آب است. این میوه همچنین سرشار از آنتی اکسیدان هایی مانند لوتئین و زآگزانتین است.

رسوراترول، یک ماده شیمیایی گیاهی که در پوست انگور قرمز یافت می شود، به نظر می رسد از بدن در برابر بسیاری از بیماری های مزمن محافظت می کند.

سیب زمینیها

آلو سرشار از مواد مغذی، ویتامین ها، مواد معدنی و همچنین فیبر و آنتی اکسیدان است که می تواند به کاهش خطر ابتلا به بیماری های مزمن مختلف کمک کند و دارای طیف گسترده ای از فواید سلامتی باشد.

آلو را می توان به صورت تازه یا خشک مصرف کرد. اعتقاد بر این است که آلو به مشکلات سلامتی مختلفی مانند یبوست و پوکی استخوان کمک می کند. آلو و آلو دارای ویتامین ها و مواد معدنی کمی متفاوت هستند، اما هر دو دارای محتوای مغذی ارزشمندی هستند. آلو خشک همچنین حاوی کالری، فیبر و کربوهیدرات بیشتری نسبت به آلو تازه است.

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا