اگر تمایل دارید تعدادی از لحظات زندگی خود را فراموش کنید یا فراموش کنید، باید به یاد داشته باشید که کارهای ساده زیادی وجود دارد که می توانید برای تقویت قدرت مغز خود انجام دهید.

به گزارش همشهری آنلاین از روزنامه سان، در این مقاله از 8 راهکار فراموش نشدنی صحبت می کنیم که به بهبود حافظه کمک می کند.

قهوه بنوشید: یک فنجان قهوه در صبح می تواند حافظه شما را بیدار کند. داخل یکی در مطالعات به شرکت کنندگان یک قرص حاوی کافئین داده شد و در نتیجه در این تحقیق، شرکت کنندگان حافظه و یادآوری موضوعات و رویدادهای تجربه شده در طول روز را بهبود بخشیدند و اثرات آن 24 ساعت طول کشید. ثابت شده است که فقط 200 میلی گرم کافئین می تواند فراموشی ما را تا 30 درصد کاهش دهد.

رژیم غذایی فراموش نشدنی: رژیم غذایی MIND غذاهای سالم برای مغز را توصیه می کند که می توانید برای تقویت توانایی ذهنی خود بخورید. این رژیم غذایی برای جلوگیری از زوال عقل و از دست دادن عملکرد مغز با افزایش سن طراحی شده است. این رژیم ترکیبی از دو رژیم مدیترانه ای و DASH (رویکردهای غذایی برای جلوگیری از فشار خون بالا) است. رژیم مایندز شامل غلات کامل روزانه و شش وعده سبزیجات برگ دار، دو وعده توت، مرغ و ماهی و چهار وعده آجیل و لوبیا در هفته است. کارشناسان دریافتند افرادی که از این رژیم غذایی پیروی می کنند 53 درصد کمتر در معرض خطر ابتلا به بیماری آلزایمر هستند.

یک داستان بگویید: اتصال اطلاعاتی که می خواهید به خاطر بسپارید به یک داستان تخیلی در ذهنتان می تواند به حافظه شما کمک کند. وقتی به نام یا واقعیت جدیدی برخورد کردید که ممکن است لازم باشد آن را به خاطر بسپارید، سعی کنید داستان کوچکی در ذهن خود ایجاد کنید که شامل آن باشد و بتوانید درباره آن توضیح بیشتری دهید. شما همچنین می توانید حقایق را به یک قافیه یا حتی یک آهنگ متصل کنید.

خوابیدن: استراحت کافی برای هوشیاری مغز ضروری است. تحقیقات نشان می دهد که استراحت خوب می تواند حفظ و یادآوری اطلاعات کوتاه مدت را در بزرگسالان تا 40 درصد افزایش دهد. زود خوابیدن در شب همچنین به حافظه بلند مدت ما کمک می کند و به مغز اجازه می دهد تا جزئیات جدید را پردازش کند و آنها را برای آینده تثبیت کند. به طور متوسط ​​هفت تا هشت ساعت خواب در شب توصیه می شود.

دوری از عادات و هنجارها: روال های ثابت می تواند به ما کمک کند تا به خاطر بسپاریم، اما انحراف از عادات نیز می تواند به ما کمک کند تا به یاد آوریم. به عنوان مثال، نگه داشتن کلیدها در یک جیب دیگر می تواند مکان آنها را به شما یادآوری کند.

قانون هشت ثانیه: کارشناسان می گویند هشت ثانیه تمرکز طول می کشد تا چیزی از حافظه کوتاه مدت به حافظه بلند مدت منتقل شود، پس حداقل به آن توجه کنید. جزئیات حیاتی را حداقل 8 بار با خود تکرار کنید تا کاملاً در ذهن جذب شوند.

از باشگاه ذهن دیدن کنید: ورزش برای بدن و مغز مفید است. نشان داده شده است که تمرینات ذهنی مانند سودوکو، جدول کلمات متقاطع یا جدول کلمات متقاطع باعث بهبود تمرکز و عملکرد مغز، فعال نگه داشتن ذهن در حین مطالعه، انجام کار با اره برقی، یادگیری زبان یا کمک به نوه ها در انجام تکالیف برای سالمندان می شود.

اهمیت تجارب چند حسی: تحقیقات نشان داده است که تجربیات چندحسی که بینایی، بویایی، صدا و لامسه را با هم ترکیب می کنند، می توانند حافظه را بهبود بخشند. فعالیت‌هایی که تا حد امکان از آن‌ها استفاده می‌کنند می‌توانند به ما در بهبود مهارت‌های یادآوری کمک کنند، مانند پختن کیک یا کسب اطلاعات جدید هنگام گوش دادن به موسیقی یا تماشای تلویزیون. تداعی های متعدد می تواند به شما کمک کند جزئیات را بهتر به خاطر بسپارید.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما