سرگرمی

8 بازیگر زن ایرانی که جوانمرگ شدند + تصاویر

بازتاب آنلاین، در این مطلب گلچینی از بهترین بازیگران زن که در سنین پایین به دلایل مختلف درگذشتند را گردآوری کرده ایم.

بازیگران زن سینما و تلویزیون بسیار معروف هستند. برخی از این چهره های ماندگار در جوانی و به دلایل مختلف از دنیا رفتند. در ادامه این مطلب به معرفی این بازیگران عزیز کشورمان پرداخته ایم.

1- عسل نفیس

عسل بدیعی در ۱۹ به دنیا آمد اردیبهشت ماه 1356 در تهران و یکی او یکی از بازیگران جوان و با استعداد سینما و تلویزیون بود که در عمر کوتاه خود در فیلم ها و سریال های مختلفی به ایفای نقش پرداخت. او با بازی در فیلم «بودن یا نبودن» که مضمون پیوند قلب داشت و همان پایانی که این فیلم در واقعیت برای او اتفاق افتاد به عنوان یک ستاره جدید سینما شناخته شد. او در سال 2012 به دلیل ایست قلبی دچار مرگ مغزی شد و اعضای بدنش هفت نفر را نجات دادند.

2- قمر خلیلی

8 بازیگر زن ایرانی که جوانمرگ شدند + تصاویر

ماهچهرا خلیلی بازیگر سینما و تلویزیون کشورمان در 25 سالگی به دنیا آمد دی سال 1355 بود که بازی در سینما را با فیلم چشمان سیاه و در تلویزیون با سریال مختارنامه آغاز کرد. این بازیگر محبوب کشورمان در سریال های کلاه پهلوی، مرضیه و در چشم باد و نردبام آسمان حضور درخشانی داشت و سال ها در این عرصه ایفای نقش کرد تا اینکه متاسفانه در سال 2019 بر اثر سرطان لوزالمعده در لندن دار فانی را وداع گفت.

3- پوپک گلدره

8 بازیگر زن ایرانی که جوانمرگ شدند + تصاویر

پوپک گلدره بازیگر سینما و تلویزیون در 8 متولد شد مرداد سال 1350 بود که با بازی در سریال صحت خاص فعالیت حرفه ای خود را آغاز کرد اما سریال دنیای شیرین دریا کاری بود که او را به چشم دید. سریال نرگس یکی دیگر از کارهای معروف پوپک گلدره بود که متاسفانه به بازی او ختم نشد. این بازیگر پس از فیلمبرداری نیمی از سریال نرگس در سانحه رانندگی در منطقه سیسنگان به کما رفت و پس از هشت ماه در بیست و هفتم. فروردین وی در سال 1385 درگذشت.

4- آزادی نامگذاری

8 بازیگر زن ایرانی که جوانمرگ شدند + تصاویر

آزاده نامداری مجری و تهیه کننده تلویزیون متولد 9 آذر سال 1363 بود که در 19 سالگی کار خود را در شبکه زاگرس کرمانشاه آغاز کرد و سپس به تهران آمد. اجرای برنامه تازه او را مجری جوان و توانا معرفی کرد. آزاده نامداری در فیلم مالاریا به ایفای نقش پرداخت. این چهره دوست داشتنی در نوروز 1400 در سن 37 سالگی در خانه خود یا به عبارتی خودکشی کرد.

5-تینا عبدی

8 بازیگر زن ایرانی که جوانمرگ شدند + تصاویر

تینا عبدی بازیگر جوان کشورمان در سال 1375 در تبریز به دنیا آمد این بازیگر با سریال آنام دیده شد اما برای اولین بار فعالیت حرفه ای خود را در فیلم نیمکت به کارگردانی کیانوش عیاری آغاز کرد، فیلمی که در تا کنون در ممنوعیت باقی مانده است. تینا عبدی در سال 2019 بر اثر ایست قلبی درگذشت.

6- مهگل مهر

8 بازیگر زن ایرانی که جوانمرگ شدند + تصاویر

ماهگل مهر متولد 16 مهر وی در سال 1357 فرزند مهرو نونهالی و خواهرزاده رویا نونهالی بود که در سالهای فعالیت خود با کارگردانان مطرحی چون بهرام بیضایی، اکبر زنجانپور و قطب الدین صادقی همکاری داشت. آخرین حضور این بازیگر در تئاتر، نمایش «دایی وانیا» به کارگردانی اکبر زنجانپور بود. ماهگل مهر در اردیبهشت ماه 1392 بر اثر سرطان ریه در تهران درگذشت.

7- دنیا فنی زاده

8 بازیگر زن ایرانی که جوانمرگ شدند + تصاویر

دنیا فنی زاده 20 به دنیا آمد آذر 1346 و یکی از عروسک گردانان معروف برنامه های کودک بود که با برنامه صندوق پست و عروسک گردان کلاه قرمزی به شهرت رسید و نزدیک به دو دهه عروسک گردان کلاه قرمزی بود. او با وجود پیشنهادات بازیگری از تغییر هنر مورد علاقه خود امتناع کرد و با وجود بیماری سرطان به حرفه خود ادامه داد تا اینکه در سال 2015 پس از مبارزه طولانی با سرطان در سن 49 سالگی درگذشت. دنیا فرزند پرویز فنی زاده بود که پدرش درگذشت زودهنگام و دلخراشی داشت.

8- ساناز کیهان

8 بازیگر زن ایرانی که جوانمرگ شدند + تصاویر

ساناز کیهان متولد 31 شهریور سال 1361 بود که در چند فیلم و سریال بازی کرد. سریال خط قرمز معروف ترین اثر او بود که در آن نقش مقابل شهرام حکیت دوست داشت. فیلم نان عشق موتور 100، سوگند، خُلی بری باران، رفقای خوب و سریال همسفر و پای پای از دیگر آثار ساناز کیهان هستند. این بازیگر 25 سالشه دی سال 1390 در سن 31 سالگی بر اثر تصادف در خیابان حسینیه ارشاد درگذشت.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا