اخبار روز سینما

7 کاربرد جالب سودا در هک های خانگی / نوشابه بخرید اما ننوشید!

دانستن ترفندهای نگهداری از خانه برای داشتن خانه ای تمیز، مرتب و بدون مشکل ضروری است. این ترفندها به شما کمک می کند تمام مشکلات مربوط به خانه و آشپزخانه را با خیال راحت و در مدت زمان بسیار کوتاه حل کنید.

نوشابه یکی از محبوب ترین نوشیدنی هایی است که معمولا با انواع غذا سرو می شود. اما پزشکان و متخصصان تغذیه در مورد مضرات نوشیدن نوشابه هشدار داده و مصرف بیش از حد آن را ممنوع کرده اند. باید برایتان جالب باشد که بدانید نوشابه ها علاوه بر خوردن فواید زیادی در خانه دارند که در ادامه مطلب ۷ مورد از آن ها را ارائه می دهیم؛ پس با ما همراه باشید


بیشتر بخوانید: رژیم غذایی برای زنان؛ این مواد را نخورید.


1- آدامس را از روی مو جدا کنید

معمولا وقتی آدامس به موهایتان می چسبد، برداشتن و از بین بردن آن از روی موهایتان بسیار مشکل است. برای اینکه آدامس را خیلی راحت از روی مو پاک کنید ابتدا مقداری نوشابه را کاملا خنک کنید و روی قسمتی از مو که آدامس چسبیده است بریزید. بعد از چند دقیقه آدامس سفت می شود و به راحتی می توانید آن را از روی موهای خود پاک کنید. اگر آدامس به لباس شما چسبیده است، می توانید از همین روش برای درآوردن آن از لباستان استفاده کنید.

۲- زنگ زدگی اشیا را از بین ببرید

7 کاربرد جالب سودا در هک های خانگی / نوشابه بخرید اما ننوشید!

سودا به دلیل داشتن اسید فسفریک می تواند به راحتی زنگ اشیا را از بین ببرد. برای این کار، جسم زنگ زده را در ظرفی قرار دهید و روی آن نوشابه تازه و گازدار بریزید و بگذارید چند دقیقه در نوشابه بماند. سپس جسم را از نوشابه خارج کرده و آبکشی کنید تا مواد خراشیده خارج شود و بشویید. همچنین می توانید قسمت زنگ زده شیر آب را با پارچه یا اسفنج آغشته به جوش شیرین تمیز کنید تا زنگ زدگی آن از بین برود.

3- حمام را تمیز کنید

7 کاربرد جالب سودا در هک های خانگی / نوشابه بخرید اما ننوشید!

سودا گزینه بسیار مناسبی برای نظافت توالت فرنگی است. کافی است کمی نوشابه داخل توالت فرنگی یا فرنگی بریزید و بگذارید یکی دو ساعت بماند. سپس توالت را با آب و برس بشویید.

4- ظروف را تمیز کنید

7 کاربرد جالب سودا در هک های خانگی / نوشابه بخرید اما ننوشید!

سودا گزینه بسیار مناسبی برای پاکسازی لکه های چربی و سوختگی داخل ظروف و قابلمه است. برای این کار بهتر است ابتدا نوشابه را در قابلمه ای بریزید و روی اجاق گاز بگذارید تا گرم شود. سپس نوشابه داغ را روی ظروف چرب و سوخته بریزید و بگذارید چند دقیقه بماند. سپس ظروف را با آب و مایع ظرفشویی بشویید.

5- درمان شپش

7 کاربرد جالب سودا در هک های خانگی / نوشابه بخرید اما ننوشید!

یکی از درمان های خانگی برای از بین بردن شپش استفاده از نوشابه است. برای این کار ابتدا موهای خود را با شامپو بشویید. سپس 2 لیتر نوشابه را روی موهای خود بریزید و تمام سطح مو و پوست سر خود را با نوشابه بپوشانید. حالا سر خود را با یک کلاه یا کیسه پلاستیکی مناسب بپوشانید و بگذارید 12 ساعت بماند. سپس موها را آبکشی کنید.

6- نظافت پنجره ها و کف

سودا به دلیل دارا بودن اسید سیتریک برای تمیز کردن و جلا دادن پنجره ها و کف ها بسیار عالی است. برای تمیز کردن لیوان، بهتر است یک دستمال پارچه‌ای را در مقداری نوشابه آغشته کنید و روی لیوان بکشید. سپس لیوان را با آب بشویید یا با دستمال مرطوب آن را پاک کنید تا نوشابه کاملا از روی لیوان پاک شود. برای تمیز کردن کف آشپزخانه یا حمام، ۱ قوطی بزرگ نوشابه را در یک سطل آب بریزید و از آن برای تمیز کردن کف استفاده کنید.

7- موها را فر کنید

7 کاربرد جالب سودا در هک های خانگی / نوشابه بخرید اما ننوشید!

به دلیل وجود اسید فسفریک، نوشابه می تواند کوتیکول های مو را کوچک کرده و فرهای طبیعی مو را افزایش دهد. بنابراین، اگر می خواهید موهای خود را به روشی آسان و مقرون به صرفه فر کنید، آن را با جوش شیرین بشویید یا روی قسمت هایی از موهای خود که فر کرده اید اسپری کنید تا فرها حفظ شود.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا