بعدی- در دنیای مدرن فشارهای بی شماری از مشکلات مالی گرفته تا استرس کاری بر زوج ها وارد می شود.

به گزارش فرارو به نقل از فورچون، با وجود مشکلات رایج بین زوج ها، زوج های زیادی هستند که رابطه ای سالم، شاد و پایدار دارند. زوج درمانگر معروف نیکول لپرا که بیش از 10 میلیون دنبال کننده در شبکه های اجتماعی دارد، 7 رفتاری را فاش کرد که نشان می دهد زوج ها در یک رابطه سالم هستند و ازدواج آنها مشکلی نخواهد داشت.

1. آنها با یکدیگر دوست هستند

لپرا معتقد است که زوج های موفق همیشه برای گذراندن وقت با یکدیگر ارزش قائل هستند. زوج هایی که ازدواج موفقی دارند حاضرند کارهای کوچک و روزمره را با هم انجام دهند و در واقع دوستی اساس ازدواج آنهاست.

2. در مشکلات با هم هستند

زوج هایی که مدت زیادی از ازدواجشان می گذرد بدون شک مشکلات مختلفی را در کنار هم تجربه کرده اند و حتی گاهی در انتخاب های خود شک کرده اند. اما مواجهه با چالش های زندگی، زوج های موفق را از یکدیگر دور نمی کند، برعکس، آنها را به هم نزدیکتر می کند و تاب آوری آنها را افزایش می دهد. زوج های عاشق با کمک یکدیگر در شرایط سخت تصمیمات مهمی می گیرند که به آنها کمک می کند تا بر هر مشکلی غلبه کنند و رابطه خود را قوی تر از قبل حفظ کنند. این رفتار در زوج ها باعث افزایش اعتماد آنها به یکدیگر نیز می شود.

3. برخی از صفات را به عنوان نقطه ضعف نمی بینند

گاهی برخی از ویژگی ها و وسواس ها می توانند به بزرگترین ناامنی افراد در زندگی زناشویی تبدیل شوند. خواه اشتیاق به یک سری کتاب خاص باشد یا داشتن یک روال مراقبت از پوست 10 مرحله ای. همین چیزهای کوچک افراد را منحصر به فرد می کند و زوج های موفق به این تفاوت ها نگاه منفی نمی کنند. زوج های موفق حتی ویژگی های منفی و گاهی آزاردهنده را نقطه ضعف نمی دانند و زیاد از شریک زندگی خود انتقاد نمی کنند. بگذارید زوج های موفقی باشند

4. سعی نکنید طرف مقابلتان را تغییر دهید.

لپرا، یک شفا دهنده، به همه کسانی که قصد تغییر شریک زندگی خود را دارند هشدار می دهد. تحمل عادات و رفتار شریک زندگی کافی نیست، یک زوج موفق همدیگر را با تمام عیب ها و کاستی هایشان می پذیرند و می فهمند که هیچ فردی کامل نیست. پذیرفتن شریک زندگی خود تحت هر شرایطی در واقع به معنای احترام و تحسین اوست و اساس داشتن یک رابطه سالم است. برای داشتن یک زندگی پایدار نباید به تغییر شریک عاطفی خود فکر کنید.

5. مدیریت اختلاف

زوج‌های موفق می‌دانند که مشاجره امری عادی و گاهی ضروری در زندگی‌شان است، اما می‌دانند که چگونه به شیوه‌ای صحیح بحث کنند. برای داشتن یک زندگی مشترک سالم، زوجین باید بدانند که چگونه مشاجرات و دعواها را مدیریت کنند، چه زمانی سکوت کنند، چه زمانی و در چه شرایطی مشکلات خود را بیان کنند.

6- صحبت کردن

لپرا دریافت که زوج‌هایی که در روابط پایدار طولانی‌مدت قرار دارند، از گفتگوهای دشوار دوری نمی‌کنند، حتی زمانی که دیدگاه‌هایشان زیر سوال می‌رود. در واقع، بی پروایی در مورد زیر سوال بردن ارزش ها و باورهای خود در طول مکالمه، کلید موفقیت در هر رابطه عاشقانه است. برای زوجین مهم است که در هنگام بروز مشکلات از صحبت کردن اجتناب نکنند و پذیرای صحبت های شریک خود باشند. اگر زوج ها یاد بگیرند که احساسات خود را به درستی مدیریت کنند، مطمئن می شوند که یک گفتگوی ساده منجر به مشاجره و دعوا نمی شود و در نتیجه دیگر از صحبت با شریک زندگی خود اجتناب نمی کنند.

7. داشتن مرزهای مشخص با اعضای خانواده

مدیریت ارتباطات خانوادگی اغلب دشوار است زیرا دو خانواده متفاوت با اخلاق و رفتارهای متفاوت پس از ازدواج کنار هم می آیند، اما تعیین مرزهای روشن برای اعضای خانواده برای سلامت هر رابطه عاطفی بسیار مهم است. زوج های قوی یکدیگر را در اولویت قرار می دهند و مرزهای مشخصی با اعضای خانواده دارند. این مرزها ممکن است شامل موارد مختلفی باشد، از جمله اینکه در مورد مشکلات زندگی زناشویی خود با اعضای خانواده صحبت نکنید یا بر اساس خواسته های دیگران تصمیم نگیرید با هم زندگی کنید. به گفته این زوج درمانگر، تعیین مرزهای مشخص با اعضای خانواده مهمترین بخش حفظ زندگی مشترک است.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما