اخبار روز

7 عادتی که باعث پیری زودرس می شود

به گزارش بازتاب آنلاین، با افزایش سن ظاهر پوست نیز پیر می شود، چربی های بافت پوست از بین رفته و پوست خشک می شود. اگر به درستی از پوست خود مراقبت نکنید، پوست شما سریعتر پیر می شود و ممکن است در معرض خطرات مختلفی مانند سرطان پوست قرار بگیرید.

برای حفظ سلامت پوست، باید یک رژیم غذایی مغذی داشته باشید و به طور منظم ورزش کنید تا پوست خود را تغذیه کرده و آن را در حالت تاپ نگه دارید. همچنین باید از برخی عادات ناسالم ذکر شده در زیر اجتناب کنید.

1) با آرایش بخوابید

پاک نکردن آرایش به پوست آسیب جدی وارد می کند و منجر به چین و چروک می شود. برای جلوگیری از خطرات احتمالی، کافی است قبل از خواب صورت خود را با پاک کننده آرایش مناسب بشویید و سپس از مرطوب کننده استفاده کنید.

۲) خواب نامنظم

عادات خواب شما می تواند یکی یکی از دلایل اصلی ایجاد چین و چروک روی پوست است. نحوه قرار دادن صورت خود روی بالش نیز می تواند تأثیر منفی بر روی پوست شما داشته باشد. ترجیحاً با قوس باز بخوابید تا پوست صورتتان با بالش تماس پیدا نکند یا به پهلو بخوابید و کف دستتان را زیر صورت و چانه قرار دهید و از تماس پوست با بالش جلوگیری کنید.

3) سیگار کشیدن

سیگار نه تنها بر قلب و ریه‌های شما تأثیر منفی می‌گذارد، بلکه می‌تواند باعث پیری پوست شما سریع‌تر از حد معمول شود. سیگار منجر به چین و چروک، افتادگی پوست و تیره شدن پوست می شود.

4) از ضد آفتاب استفاده نکنید

اشعه ماوراء بنفش ناشی از قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید می تواند خاصیت ارتجاعی پوست را کاهش داده و منجر به چین و چروک، افتادگی پوست و حتی سرطان پوست شود. سعی کنید در ساعاتی که نور خورشید بسیار قوی است (از ساعت 10 صبح تا 16 بعد از ظهر) از قرار گرفتن در معرض نور خورشید خودداری کنید یا از کلاه و عینک آفتابی استفاده کنید و حتما از کرم های ضد آفتاب با SPF 15 یا بیشتر استفاده کنید.

5) مالش مداوم چشم

برخی از افراد، زمانی که احساس خواب آلودگی یا خستگی می کنند، معمولا دست های خود را روی چشم های خود قرار می دهند و شروع به مالیدن پوست اطراف چشم می کنند. این باعث ایجاد فشار و استرس زیادی بر روی پوست می شود. بسیاری از فعالیت های روزمره می توانند این استرس را ایجاد کنند. کار با موبایل و لپ تاپ، زیاد خواندن، خیره شدن به صفحه تلویزیون و غیره.

۶) با نی بنوشید

شاید برای شما عجیب باشد اما باید بدانید که استفاده از نی برای نوشیدن نوشابه باعث ایجاد خطوط و چین و چروک در پوست اطراف لب و دهان می شود. سعی کنید از یک بطری یا لیوان بنوشید.

۷) مصرف زیاد شیرینی و شکر

شکر یک غذای التهابی است. التهاب ناشی از خوردن غذاهای شیرین باعث بدتر شدن برخی از مشکلات پوستی مانند اگزما و پسوریازیس می شود. اگر مشکلات التهابی دارید، بهتر است از مصرف زیاد قند خودداری کنید. علاوه بر این، مصرف شکر باعث کدر یا کدر شدن پوست می شود و خاصیت ارتجاعی پوست را کاهش می دهد.

منبع: آن را بخور

2333333

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا