7 راه برای پاک کردن گرفتگی گوش

به گزارش مگتو به نقل از ایسنا، گوش ها به دلایل مختلف دچار افتادگی می شوند و عوارضی مانند کاهش شنوایی، درد یا زنگ زدن را به همراه دارند. شایع ترین علل احتقان گوش عبارتند از: عفونت یا آلودگی گوش، عفونت، آلرژی، ورود آب به گوش و غیره. درمان گرفتگی گوش نیز بسته به علت احتقان متفاوت است.

راه های باز کردن انسداد گوش

راه های مختلفی برای تمیز کردن و باز کردن گوش وجود دارد. بهترین راه حل بستگی به علت گوش درد و بخشی از گوش آسیب دیده دارد. به عنوان مثال راه حل های مختلفی برای انسداد گوش میانی یا گوش خارجی وجود دارد.

احتقان گوش میانی

احتقان گوش میانی اغلب انسداد لوله ای است که گوش میانی را به پشت بینی (شیپور استاش) متصل می کند. کودکان بیشتر مستعد ابتلا به عفونت گوش میانی هستند زیرا شیپور استاش آنها باریک تر است و می تواند بیشتر را در خود نگه دارد. اختلال عملکرد شیپور استاش زمانی رخ می دهد که برای مدت طولانی مسدود شود.

راه های جلوگیری از احتقان گوش باز عبارتند از:

اسپری بینی

گاهی اوقات گوش میانی به دلیل گرفتگی بینی ملتهب می شود. اسپری های بینی و ضد احتقان های بدون نسخه در کاهش احتقان و تورم بینی موثر هستند و در نتیجه گرفتگی گوش میانی را از بین می برند.

نکاتی برای مسدود کردن گوش خارجی

انسداد گوش خارجی به دلیل قرار گرفتن در معرض عوامل خارجی مانند آب در حین شنا یا تجمع جرم گوش رخ می دهد و باعث عفونت می شود. عفونت گوش خارجی می تواند دردناک باشد. برای درمان این گرفتگی می توانید از برخی درمان های خانگی استفاده کنید.

روغن معدنی

برخی از افراد استفاده از روغن معدنی را هنگامی که گوش خارجی آنها مسدود شده است، تسکین دهنده می دانند. تجمع جرم گوش منجر به احتقان گوش می شود و روغن معدنی راه حل آن است زیرا به نرم شدن جرم گوش یا موم کمک می کند تا راحت تر از بین برود.

پراکسید هیدروژن یا پراکسید کاربامید

اسید اوریک پراکسید کاربامید یک داروی موثر برای درمان احتقان گوش خارجی ناشی از تجمع جرم گوش است. هم پراکسید کاربامید اسید اوریک و هم پراکسید هیدروژن با نرم کردن جرم گوش به پاکسازی جرم گوش کمک می کنند.

قطره گوش بدون نسخه

بسیاری از متخصصان مراقبت های بهداشتی قطره های حذف جرم گوش را توصیه می کنند. این قطره ها جرم گوش سخت و چسبناک را که می تواند گیر کرده یا به عمق مجرای گوش نفوذ کند، نرم می کند.

شستن گوش

به گزارش ایندیپندنت، برخی از افراد برای رفع گرفتگی گوش، چه در خانه و چه در مطب، گوش های خود را می شویند. برای شستن گوش، آب گرم تحت فشار وارد گوش می شود تا جرم داخل آن نرم شود.

کمپرس یا بخار داغ

بخار به داخل گوش وارد می شود یا حوله ای آغشته به آب گرم روی گوش قرار می گیرد و جرم گوش با استفاده از گرما و رطوبت، شل و مسدود می شود. با این حال، در مواردی مانند مشکلات شنوایی، تب، ترشح مایع، چرک یا توده در گوش و عوارضی که بیش از چند روز ادامه دارند یا شدت آن افزایش می‌یابد، باید به پزشک مراجعه کنید.

با این حال برای رفع گرفتگی گوش بهتر است به پزشک مراجعه کنید.

۲۳۳۲۳۶

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *