دانستنی ها

۷ راز رسیدن به تناسب اندام در فرهنگ‌های گوناگون

در دنیای ما امروزی، با گسترش زندگی ماشینی و کاهش تحرک فیزیکی افراد، لاغری و تناسب اندام در مورد آنها بیشتر مورد توجه قرار گرفته است. این شرایط باعث شده است که اضافه وزن به یکی از مشکلات رایج تبدیل شود.

روز را با صبحانه شروع کنید، ناهار و شام را طبق یک برنامه منظم بخورید. تحقیقات نشان می‌دهد افرادی که صبحانه می‌خورند، تناسب اندام‌تری دارند.

به گزارش بازتاب آنلاین به نقل از بهداشت نیوز، در دنیای امروز کاهش وزن و تناسب اندام، گسترش عمر ماشینی و کاهش تحرک بدنی افراد باعث شده اضافه وزن به یکی از مشکلات رایج تبدیل شود. به همین دلیل، افراد در درجه اول به دنبال روش های لاغری و تناسب اندام هستند تا بتوانند لباس های مورد علاقه خود را بپوشند، اندامی زیباتر داشته باشند و سطح سلامتی خود را بهبود بخشند.

۱_ قبل از سیری کامل دست از خوردن بکشید

مردم اوکیناوا ژاپن ضرب المثل معروفی دارند. تا 80 درصد ظرفیت خود را بخورید. نویسنده کتاب رژیم غذایی اوکیناوا، دکتر. بردلی ولکوکس در مورد این جمله می گوید: این جمله به معنای گرسنه گذاشتن سفره نیست. با این حال، آنقدر غذا نخورید که به دلیل شدت تورم شکم، دکمه های پیراهنتان کنده شود. خوردن به حد مجاز باعث می شود ذهن شما برای احساس سیری به غذای بیشتری نیاز داشته باشد. پس وقتی اولین نشانه سیری را احساس کردید، قاشق و چنگال را زمین بگذارید. این ممکن است چند بار اول دشوار به نظر برسد، اما به زودی ذهن شما یاد می گیرد که با غذای کمتر احساس سیری کند.

۲- روغن های گیاهی سالم را جدی بگیرید

استفاده از روغن های گیاهی سالم مانند روغن زیتون (در رژیم غذایی مدیترانه ای) یا روغن کانولا در رژیم غذایی اوکیناوا یکی از مزایای یک رژیم غذایی سالم است. افزودن این روغن ها به سالاد سبزیجات به دلیل طعم مطبوع، تمایل شما را به خوردن غذاهای گیاهی افزایش می دهد. جایگزینی یک وعده غذایی طبیعی سالم با غذاهای چربی ساز راهی موثر برای رسیدن به وزن ایده آل شما خواهد بود.

۳_ هنگام خوردن، کار ممنوع

انجام دادن کاری در حین غذا خوردن یکی از عادات بدی است که در برخی از فرهنگ ها نادیده گرفته می شود. مانند تماشای تلویزیون هنگام خوردن شام، غذا خوردن در حین کار در دفتر یا حتی رانندگی که در آمریکا رایج است.

به گفته ژاپنی ها خوردن هنگام راه رفتن شرم آور است. دکتر. ویل کلاور در کتاب خود رازهای غذا خوردن فرانسوی برای کاهش وزن دائمی می نویسد که هیچ رستورانی در فرانسه وجود ندارد که هنگام رانندگی غذا سرو کند. زیرا هیچ کس نباید هنگام رانندگی غذا بخورد.

خوردن و آشامیدن کاری نیست که بتوانید در جاده، کار یا تماشای تلویزیون انجام دهید. وقتی ذهن شما درگیر کار، ترافیک یا تلویزیون است، متوجه مقدار غذایی که می خورید نمی شوید. این کار باعث افزایش اشتهای شما نیز می شود.

تمرکز روی غذا به شما این امکان را می دهد که از آنچه می خورید لذت ببرید. همچنین باید از پرخوری پرهیز کنید.

۴_ حرکت کنید (تکان بخورید)

ژاپنی ها، مدیترانه ای ها و حتی فرانسوی ها بدن های متناسبی دارند. چون به حرکت عادت کرده اند. وقتی روزها را پشت میزتان می گذرانید، شب ها را روی کاناپه جلوی تلویزیون، صندلی ماشینتان را در فضای بین این دو می گذرانید، چه انتظار دیگری دارید؟ دوستانی که فکر می کنند نیم ساعت تا یک ساعت ورزش در باشگاه می تواند این کالری اضافی را جبران کند، سخت در اشتباه هستند. ماشین، تلویزیون و کامپیوتر بلای جان شما هستند. پیاده روی، ورزش منظم و فعالیت های شدیدتر انجام دهید و نتیجه را ببینید.

۵_ برای خوردن برنامه داشته باشید

یکی از دلایل خوش اندام بودن زنان فرانسوی خوردن سه وعده غذای مربعی است. این اشتباه است که فکر کنیم حذف وعده های غذایی باعث کاهش کالری دریافتی روزانه شما می شود. نویسنده کتاب The Ways of Eating, Dr. به گفته دیوید کاتز، این غذاها واکنش گرسنگی شما را فعال می کنند. در این واکنش، بدن شما شروع به ذخیره منابع انرژی به شکل چربی می کند. این در واقع به این معنی است که شما مکانیسم چربی سازی را در بدن خود فعال خواهید کرد. نکته دیگر این است که گرسنگی خوردن باعث حرص خوردن شما برای غذا می شود.

روز را با صبحانه شروع کنید، ناهار و شام را طبق یک برنامه منظم بخورید. تحقیقات نشان می‌دهد افرادی که صبحانه می‌خورند، تناسب اندام‌تری دارند.

۶_ تنهاخوری ممنوع

بیرون از خانه غذا خوردن با دوستان یا همکاران نه تنها لذت شما را از غذا دو چندان می کند، بلکه باعث افزایش رفاه شما نیز می شود. وقتی با هم غذا می خورید، مطمئناً کنترل بیشتری بر نحوه غذا خوردن دارید. شما با آرامش بیشتری در کنار دیگران غذا می خورید و این تمرکز به شما کمک می کند تا توصیه هایی را در مورد پرهیز از پرخوری رعایت کنید.

۷_ خوردن برای رفع گرسنگی است

خوردن در پاسخ به استرس های مختلف یکی از بدترین عادات غذایی است. اکثر مردم زمانی که با چیزهای منفی مانند خستگی، کسالت، تنهایی، ترس و استرس مواجه می شوند شروع به خوردن می کنند. مسلماً وقتی غذا خوردن تنها راه حل مشکلات شما شود، داشتن اندامی متناسب چیزی جز یک آرزوی غیرممکن نخواهد بود. اگر می خواهید اندامی متناسب داشته باشید، راه حل دیگری برای مشکلات خود بیابید. بدون شک سرگرمی های شاد و فعال برای فرار از تنهایی و کسالت، ورزش های یوگا و مدیتیشن برای رهایی از استرس و خواب برای رفع خستگی جایگزین های مناسب تری خواهند بود.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا