دانستنی ها

این ۷ خاصیت شکلات تلخ برای سلامتی شگفت انگیز است!/جزئیات

تحقیقات پزشکی جدید نشان داده است که شکلات تلخ می تواند سلامت شما را بهبود بخشد، خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش دهد و فواید تغذیه ای زیادی را ارائه دهد.

حاوی بسیاری از مواد مغذی برای بدن است

اگر از طرفداران شکلات تلخ هستید، با مصرف آن مواد مغذی و مفید بسیاری را در اختیار بدن خود قرار می دهید. زیرا شکلات تلخ حاوی مقدار زیادی فیبر محلول و سرشار از مواد معدنی از جمله منیزیم، مس، منگنز، پتاسیم، فسفر، روی و… است.

هوشیارسازی مغز

شکلات تلخ حاوی محرک هایی مانند کافئین و تئوبرومین  است، اما بعید است که شما را در شب بیدار نگه دارد. زیرا میزان کافئین آن در مقایسه با قهوه بسیار کم است.

منبع قوی آنتی اکسیدان ها

شکلات تلخ حاوی انواع مختلفی از آنتی اکسیدان ها است که برای بدن مهم هستند.

بهبود جریان خون و کاهش فشار خون

ترکیبات موجود در شکلات تلخ باعث بهبود جریان خون در رگ ها و کاهش فشار خون می شود. این به این دلیل است که فلاوانول های موجود در شکلات تلخ پوشش رگ های خونی را تحریک می کند و در نتیجه جریان خون را بهبود می بخشد و فشار خون را کاهش می دهد.

کاهش کلسترول

مصرف شکلات تلخ می تواند بسیاری از عوامل خطر بیماری های قلبی را بهبود بخشد و خوردن آن تا حد زیادی به کاهش احتمال کلسترول بالا در خون کمک می کند و در تنظیم سطح آن موثر است.

خطر بیماری قلبی را کاهش می دهد

به نظر می رسد ترکیبات موجود در شکلات تلخ در برابر اکسیداسیون LDL بسیار محافظت کننده هستند و در دراز مدت باعث کاهش کلسترول در رگ ها و کاهش خطر بیماری قلبی می شود.

بهبود عملکرد مغز

شکلات تلخ عملکرد مغز شما را بهبود می بخشد. مطالعه ای روی داوطلبان سالم نشان داد که خوردن مقادیر زیادی شکلات تلخ به مدت 5 روز باعث بهبود جریان خون در مغز می شود.

منبع: برنا

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا