اخبار روز

61 میلیون نفر تحت پوشش طرح کالابرگ الکترونیک!/جزئیات

به گزارش پی ام آپ به نقل از تسنیم، یحیوی مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره اجرای طرح فهرست محصولات الکترونیکی برای دهک های ششم و هفتم جامعه گفت: طرح فهرست محصولات الکترونیکی، خرداد این ماه در 6 فاز آغاز و توسعه یافت.

وی افزود:  طرح کالابرگ الکترونیک در راستای سیاست های رفاهی دولت است که بر اساس نظر انستیتو تغذیه ایران، سبدی شامل 11 قلم کالا شامل کالری، پروتئین، ریزمغذی ها و ویتامین های لازم برای هر فرد است.

مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: استفاده از این طرح کاملا اختیاری است و مردم می توانند طبق روال فوق از یارانه خود در قالب کالا استفاده کنند و یا یارانه خود را به صورت نقدی برداشت کنند.

یحیوی ادامه داد: تمامی خانوارهای مشمول این طرح می توانند برای اطلاع از فروشگاه های متصل به سامانه و اخذ مانده اعتباری، از شبکه ملی اعتبار «شما» و یا تماس با کد دستوری *500*1463# استفاده کنند.

وی یادآور شد: در خرداد ماه که این پروژه آغاز شد، حدود 20 هزار ترمینال در کشور به شبکه متصل شد، اما در حال حاضر بیش از 145 هزار ترمینال در کشور فعال است و حدود 132 هزار کسب و کار خرده فروشی (سوپرمارکت های محلی) و 13 هزار فروشگاه های زنجیره ای نیز به هم متصل هستند. زیرساخت ها را هم در فروشگاه های اینترنتی آماده کردیم و الان فروشگاه های اینترنتی هم متصل شده اند.

مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از الحاق دهک های ششم و هفتم به این طرح خبر داد و گفت: با الحاق بیش از 13 میلیون نفر (5 میلیون و 600 هزار نفر در بعد خانوار) ​​به این طرح. مشمولان این طرح اکنون جمعیت تحت پوشش طرح کالابرگ الکترونیک به 61 میلیون نفر رسیده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر دهک های ششم و هفتم می توانند به فروشگاه های متصل مراجعه و 11 قلم کالا را خریداری کنند. مردم می توانند 200 هزار تومان یارانه خود را به صورت کالابرگی خریداری کنند و از مشوق 120 هزار تومانی دولت بهره مند شوند و با مابقی یارانه خرید یا نقدی برداشت کنند.

یحیوی گفت: این 11 قلم شامل شیر کم چرب، پنیر، ماست کم چرب، تخم مرغ، گوشت سفید، روغن مایع، ماکارونی، برنج، شکر، حبوبات و گوشت گاو است و برند خاصی ندارد و کاملا آزاد است. البته قیمت پایه ما سال 1401 است و مابه التفاوت آن را دولت پرداخت می کند و اگر از این قیمت بیشتر شود، مازاد آن باید توسط خود افراد پرداخت شود.


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا