اخبار روز

60000 ایمیل وزارت خارجه آمریکا هک شد

بر اساس گزارش بریفینگ سنا، در جریان عملیات هک، حدود 60 هزار ایمیل از صندوق ورودی 10 کارمند وزارت خارجه آمریکا به سرقت رفت.

به گزارش فارس، متن جلسه توجیهی سنا دیروز (چهارشنبه) مدعی شد که هکرهای مرتبط با دولت چین در اوایل تابستان امسال حدود 60 هزار ایمیل را از صندوق ورودی ناشناس 10 کشور جهان در چارچوب یک عملیات سایبری بزرگ توسط کارمندان وزارت خارجه به سرقت برده اند. آمریکا دزدیده شد

پولیتیکو گزارش داد که جزئیات جدید در مورد عملیات سایبری که در تابستان امسال انجام شد و جینا ریموندو، وزیر بازرگانی را هدف قرار داد، احتمالا تنها باعث افزایش نگرانی در کنگره در مورد اقدامات هکری چین علیه ایالات متحده خواهد شد.

به گفته یکی از مقامات دفتر سناتور اریک اشمیت که نخواست نامش فاش شود، مقامات ارشد وزارت امور خارجه طی یک جلسه توجیهی برای کارکنان سنا جزئیات جدیدی از این عملیات هک را فاش کردند.

این مقامات وزارت امور خارجه، از جمله کلی فلچر، افسر اطلاعاتی وزارت امور خارجه، گفتند که تمرکز این هک بر روی تلاش های دیپلماتیک در منطقه هند و اقیانوس آرام بوده است، بنابراین از هر 10 حساب ایمیل در وزارت خارجه آمریکا 9 مورد هک شده است. این شامل افرادی بود که روی مسائل هند و اقیانوسیه کار می کردند و یکی دیگر از مقامات وزارت خارجه ایالات متحده که حساب ایمیل او هک شده بود، مسئول بخش اروپا در وزارت خارجه ایالات متحده بود.

این مقام آمریکایی گفت: حساس ترین اطلاعات به سرقت رفته، برنامه های سفر و مذاکرات دیپلماتیک اهداف اهداف بوده است.

بر اساس این گزارش، مقامات وزارت امور خارجه آمریکا می گویند هکرها از یک رمز امنیتی دزدیده شده از یک مهندس مایکروسافت برای نفوذ به ده حساب کاربری استفاده کردند. در مجموع 25 سازمان تحت تأثیر این عملیات هک قرار گرفتند.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا که نخواست نامش فاش شود، در بیانیه ای گفت که این آژانس “مسئولیت حفاظت از اطلاعات را جدی می گیرد و به طور مستمر اقداماتی را برای تضمین حفاظت از اطلاعات انجام می دهد.” مانند هر شرکت بزرگی که حضور جهانی دارد، ما از نزدیک شرایط امنیت سایبری را زیر نظر داریم.

وزارت امور خارجه آمریکا رسماً چین را برای عملیات هک متهم نکرد، اما ریموندو از دولت چین به دلیل هک کردن حساب کاربری وی در سفر اخیر به چین انتقاد کرد.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا