دانستنی ها

اگر زخم معده دارید، ۶ گزینه غذایی را حتما بخورید

 

برخی از غذاهای قلیایی و ضد التهابی ممکن است به بهبود سلامت افراد مبتلا به زخم معده کمک کنند. مصرف این غذاها در واقع یک حمایت عالی برای درمان زخم معده است.

به گفته بازتاب آنلاین به نقل از ایسنا ، زخم معده ، درد و سوزاندن در شکم ، ریفلاکس اسید ، سنگین و غیره. خود را با. با این حال ، انواع مختلفی از غذاها وجود دارد که می توانند با تنظیم pH معده ، این بیماری را کاهش دهند. این غذاها عبارتند از:

هویج: یکی یکی از سبزیجاتی است که برای بیماران مبتلا به زخم معده توصیه می شود. هویج خاصیت قلیایی دارد و اسید معده را از بین می برد. می توانید هویج را به صورت آب هویج ، پوره هویج یا سالاد هویج مصرف کنید. این سبزی فوق العاده باعث سوزش سر دل و رفلاکس می شود.

_سیب: سرشار از مواد مغذی ضروری با خواص دارویی است. سیب حاوی اسیدهای آلی است که دستگاه گوارش را تنظیم می کند. مصرف سیب برای رفع زخم معده، ورم معده، یبوست و اسهال توصیه می شود.

آلوئه ورا: کریستال های موجود در آلوئه ورا خاصیت ضد میکروبی دارند. مصرف آلوئه ورا از رشد بیش از حد باکتری «هلیکوباکتر پیلوری» جلوگیری می کند و قسمت های آسیب دیده بافت معده را ترمیم می کند.

_ موز: سرشار از نشاسته و ترکیبات قلیایی است که PH معده را پس از جذب در بدن تنظیم می کند. خوردن موز زخم در مخاط معده را متوقف می کند و بافت های آسیب دیده را ترمیم می کند. مصرف این میوه همچنین باعث کاهش ریفلاکس اسید و گاستریت می شود.

_ سیب زمینی: سرشار از نشاسته، فیبر و آنتی اکسیدان هایی است که فرآیند گوارش را بهبود می بخشد. خواص قلیایی این گزینه غذایی التهاب را کاهش می دهد و به التیام بافت های تحریک شده توسط اسید کمک می کند. مصرف سیب زمینی همچنین سوزش سر دل را کاهش می دهد، نفخ و رفلاکس را متوقف می کند.

بذر کتان: زمانی که این دانه ها در آب خیسانده می شوند، ماده ژلاتینی در اطراف آنها تشکیل می شود که درمان موثری برای زخم معده است. مصرف دانه کتان التهاب و سوزش سر دل را کاهش می دهد و اسیدهای چرب امگا 3 موجود در آن به ترمیم بافت آسیب دیده معده کمک می کند.

به گفته اداره آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت، غذاهای اسیدی زیادی وجود دارد که می تواند وضعیت بیماران مبتلا به زخم معده را بدتر کند.

مهمترین این غذاها عبارتند از:

_قهوه و نوشیدنی های حاوی کافئین

دسرها و محصولات قند تصفیه شده

نوشیدنی های گازدار

_ غذاهای ادویه دار

_ نوشیدنی های الکلی

غذاهای فری و فست فود

نان و دسر مصنوعی

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا