دانستنی ها

6 غذای عالی که سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند

در پاییز و زمستان، بدن بیش از هر زمان دیگری نیاز به تقویت سیستم ایمنی خود دارد. در این دو فصل به دلیل انتشار انواع ویروس ها در فضا و بروز سرماخوردگی و آنفولانزا، ایمنی بدن کاهش می یابد و نیاز به تقویت ایمنی بدن بیش از پیش احساس می شود.

به گزارش همشهری آنلاین، اما انواع قرص ها و داروها و مولتی ویتامین ها برای جبران این کمبود و ایجاد ایمنی کافی نیست، می توان با ایجاد تغییراتی در تغذیه و توجه بیشتر به میوه های زمستانی به ویژه خشکبار، این کمبود را جبران کرد. میوه های سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی. ایمنی بدن را بسیار تقویت می کند. در این مقاله به 6 میوه خشک سالم که برای رژیم غذایی پاییز و زمستان ضروری هستند می پردازیم.

بادام

بادام سرشار از پروتئین، منبع غنی از چربی های سالم، اسیدهای چرب امگا 3 و ویتامین ها به ویژه ویتامین E و مواد معدنی مانند منیزیم و فسفر است. خوردن این آجیل می تواند به بهبود ایمنی بدن کمک کند و وجود فیبر در بادام به بهبود متابولیسم (تشکیل سوخت) کمک می کند.

تاریخ

خرما یک شیرین کننده طبیعی و منبع خوبی برای انرژی است. این میوه شیرین حاوی مواد معدنی ضروری مانند پتاسیم، منیزیم و مس است. خرما را می توان به عنوان میان وعده میل کرد یا برای تهیه اسموتی و دسر از آن استفاده کرد.

کشمش

کشمش یا کشمش سرشار از آهن، پتاسیم و آنتی اکسیدان است. کشمش را می توان به بلغور جو دوسر، ماست اضافه کرد یا در پخت شیرینی طبیعی استفاده کرد.

انجیر خشک

انجیر خشک منبع خوبی از فیبر غذایی، ویتامین ها و مواد معدنی است. این میوه خشک حاوی کلسیم، پتاسیم، منیزیم و آهن است. انجیر را می توان به غلات و ماست اضافه کرد و یا به تنهایی به عنوان میان وعده مصرف کرد.

زردآلو خشک یا ترش

زردآلو خشک منبع خوبی از ویتامین A، پتاسیم و فیبر غذایی است. این میوه که میان وعده ای شیرین و سیر کننده است را می توان به رسم رایج در کشور ما خرد کرده و به سالاد یا غذاهای آجیلی شیرین اضافه کرد.

گردو

گردو سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 است که برای سلامت قلب مفید است. این میوه همچنین حاوی آنتی اکسیدان، فیبر و مواد معدنی ضروری مانند مس و منگنز است. افزودن یک مشت گردو به رژیم غذایی می تواند یک انتخاب مغذی باشد.

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا