دانستنی ها

این 6 ماده غذایی را مردان باید هر روز بخورند!

غذاها شامل گزینه های سالم و مفیدی هستند که می توانند به مبارزه با خطرات بیماری قلبی و سایر بیماری های رایج در مردان کمک کنند.

به گزارش پی ام آپ، مردان بیشتر از زنان در معرض خطر ابتلا به بیماری های قلبی و ریوی، سرطان پروستات و سکته هستند. این موارد جزو علل اصلی مرگ و میر در مردان هستند. چندین تغییر در سبک زندگی وجود دارد که مردان می توانند برای بهبود سلامت خود ایجاد کنند. یکی از این تغییرات تغییر رژیم غذایی و تمرکز بر خوردن غذاهای سالم است. به عنوان مثال، خوردن بیشتر سبزیجات، میوه ها و غلات کامل و در عین حال محدود کردن مصرف چربی های ناسالم و سدیم ممکن است به کاهش خطر بیماری قلبی کمک کند.

مصرف 6 ماده غذایی زیر برای مردان بسیار مفید است. این ها حاوی مواد مغذی خاصی هستند که به پیشگیری از بیماری های رایج مردانه مانند برخی سرطان های مردانه کمک می کنند.

1) کلم بروکلی

این 6 ماده غذایی را مردان باید هر روز بخورند!

این گیاه سبز سرشار از مواد مغذی ضروری مانند ویتامین های C، K و A و فیبر است. علاوه بر این، محتوای بالای سولفورافان موجود در بروکلی یک ترکیب بالقوه برای مبارزه با سرطان است و مصرف آن در مردان بسیار مهم است زیرا مطالعات نشان داده است که مردان بیشتر از زنان در معرض ابتلا به سرطان هستند.

2) ماهی 

این 6 ماده غذایی را مردان باید هر روز بخورند!

ماهی های چرب فواید زیادی برای سلامتی دارند و سالمون یکی از سالم ترین آنهاست. این ماهی به دلیل داشتن اسیدهای چرب امگا 3 برای سلامت قلب مفید است، التهاب، فشار خون را کاهش می دهد و عوامل بیماری زا را کاهش می دهد. حفظ سلامت قلب برای مردان در تمام سنین مهم است، به ویژه از آنجایی که گفته می شود مردان به طور کلی در معرض خطر بیشتری برای بیماری قلبی هستند. علاوه بر این، امگا 3 موجود در ماهی قزل آلا ممکن است به افزایش کلسترول خوب کمک کند، که از نظر ژنتیکی در اکثر مردان پایین است. یکی دیگر از مزایای سلامتی خوردن ماهی سالمون، بهبود عملکرد جنسی در مردان است. این ماهی سرشار از ویتامین B12 است و طبق اولین مجله بین المللی آندرولوژی، کمبود ویتامین B12 با اختلال نعوظ مرتبط است.

3) قارچ

این 6 ماده غذایی را مردان باید هر روز بخورند!

قارچ ها سرشار از مواد مفیدی مانند ویتامین D، سلنیوم و آنتی اکسیدان هایی هستند که برای حفظ سلامتی ضروری هستند. آنتی اکسیدان های موجود در قارچ به مبارزه با رادیکال های آزاد مضر و کاهش خطر بیماری های مزمن کمک می کند. سلنیوم در بهبود سیستم ایمنی و عملکرد تیروئید نقش دارد. اگرچه اختلالات تیروئید در زنان شایع تر است، اما مشکلات مربوط به عملکرد تیروئید در مردان نیز ممکن است رخ دهد.

4) گوجه فرنگی

این 6 ماده غذایی را مردان باید هر روز بخورند!

گوجه فرنگی غذایی سرشار از آنتی اکسیدان است. لیکوپن، یکی از آنتی اکسیدان های موجود در گوجه فرنگی، با محافظت در برابر بیماری های مزمن مانند سرطان پروستات و بیماری های قلبی عروقی، از سلامت مردان حمایت می کند. گنجاندن مواد مغذی مانند لیکوپن در رژیم غذایی جایگاه ویژه ای در مبارزه با سرطان پروستات دارد.

5) ماست

این 6 ماده غذایی را مردان باید هر روز بخورند!

خوردن ماست می تواند تاثیر مثبتی بر سیر و پر انرژی نگه داشتن روزانه شما داشته باشد. علاوه بر این، طبق یک مطالعه منتشر شده در مجله تغذیه بریتانیا، مردانی که به طور منظم لبنیات تخمیر شده (مانند ماست و پنیر) مصرف می‌کنند، خطر ابتلا به بیماری عروق کرونر کمتری دارند.

6) آجیل

این 6 ماده غذایی را مردان باید هر روز بخورند!

با تمرکز بر سلامت قلب، خوردن آجیل ممکن است به محافظت از قلب مردان و کاهش عوارض پیری کمک کند. آجیل ها سرشار از پروتئین، فیبر و چربی های ضروری هستند که آنها را به یک میان وعده بسیار مغذی تبدیل می کند. گردو حاوی سطوح بالایی از اسید آلفا لینولنیک (نوعی اسید چرب امگا 3) است که به دلیل فواید آن برای سلامت قلب شناخته شده است. پسته سرشار از آنتی اکسیدان است و هر 9 اسید آمینه ضروری را تامین می کند و آن را به یک پروتئین گیاهی کامل تبدیل می کند.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا