بعدی- بر اساس یک گزارش جدید، تعداد جوانانی که به دلیل مشکلات روانی در بیمارستان بستری می شوند، افزایش یافته است.

به گزارش فرارو به نقل از ایندیپندنت، گزارش‌های سرویس ملی بریتانیا نشان می‌دهد که تعداد جوانان 11 تا 25 ساله که به دلایل سلامت روان در بیمارستان بستری شده‌اند بین سال‌های 2017 تا 2023 پنج برابر شده و به حدود 150000 نفر رسیده است. تحقیقات نشان می دهد که جغرافیا و محل سکونت تاثیر زیادی بر مشکلات سلامت روان کودکان و نوجوانان دارد. بنابراین، چه علائمی به والدین کمک می کند تا قبل از بدتر شدن وضعیت، از سلامت روان فرزند خود مطلع شوند؟

نوسانات خلقی

روانشناس بالینی دکتر سب تامپسون هشدار داد: “اگر کودک شما بیش از حد معمول احساس غمگینی یا تحریک پذیری می کند، بهتر است بیشتر از قبل به او توجه کنید. اگر این شرایط برای مدت طولانی ادامه داشته باشد، ممکن است علائم افسردگی وجود داشته باشد.” در این صورت والدین باید با آرامش و بدون عصبانیت با فرزندان خود صحبت کنند و حمایت عاطفی مورد نیاز در این شرایط را ارائه دهند.

دور از دوستان و اعضای خانواده

تامپسون توضیح داد: «کودکان افسرده ممکن است احساس بی ارزشی یا ناامیدی کنند. در این شرایط آنها احساس می کنند که هیچ کس نمی تواند آنها را درک کند یا کمک کند. به همین دلیل از دوستان و اعضای خانواده خود دوری می کنند و سعی نمی کنند از اطرافیان خود کمک بگیرند.» مجبور کردن آنها به صحبت نیز تصمیم خوبی نیست. در این صورت والدین باید به فرزندان خود کمک کنند تا موقعیت خود را درک کنند و به آنها اطمینان دهند. آنها که تنها نیستند

تغییر در اشتها

کاهش یا افزایش اشتها یکی از علائم مهم سلامت روان در کودکان و نوجوانان است. برای برخی از کودکان، پرخوری ممکن است راهی برای مقابله با استرس یا اضطراب باشد، در حالی که از دست دادن اشتها ممکن است نشانه افسردگی باشد. اگر تغییرات اشتها بیش از چند هفته ادامه داشته باشد، مداخله والدین لازم است. والدین برای کمک به فرزندان خود باید وعده های غذایی منظمی برای آنها تهیه کنند، اما نباید فرزندان خود را مجبور به خوردن غذا کنند. اگر بچه ها پرخوری می کنند و اضافه وزن دارند، تهیه وعده های غذایی سالم و مشورت با متخصص تغذیه راهکارهای مناسبی است.

تغییر الگوهای خواب

والدین باید نسبت به هرگونه تغییر در الگوی خواب فرزندشان هوشیار باشند. یا زیاد می خوابد یا اصلا نمی خوابد. تامپسون گفت: “اگر ما به اندازه کافی نخوابیم، سلامت جسمی و روانی ما آسیب می بیند.” برای بسیاری از افراد، تغییرات در الگوی خواب با خستگی، افسردگی و تحریک پذیری مرتبط است و بر توانایی آنها در انجام کارهای روزانه تأثیر می گذارد.

اضطراب غیر قابل توضیح

اضطراب غیرمنطقی و غیرعادی کودکان نیز می تواند نشانه اختلالات روانی باشد. نگرانی مداوم، بی قراری یا علائم فیزیکی مانند درد معده یا سردرد ممکن است نشانه اضطراب باشد. برای کمک به کاهش اضطراب فرزندان، والدین باید بدون قضاوت به احساسات فرزندان خود گوش دهند، آنها را تشویق کنند تا در مورد چیزهایی که آنها را نگران می کند صحبت کنند و به آنها کمک کنند تا با فعالیت هایی مانند تمرینات تنفس عمیق یا مدیتیشن، اضطراب خود را مدیریت کنند. اگر اضطراب به وضوح در زندگی روزمره آنها تداخل دارد، بهتر است از یک متخصص سلامت روان کمک بگیرید.

بی انگیزگی و بی انگیزگی

تامپسون می‌گوید: «کودکان و نوجوانانی که مشکلات سلامت روانی دارند، دیگر نمی‌توانند از فعالیت‌هایی که قبلاً از آن لذت می‌بردند لذت ببرند و از آنها اجتناب می‌کنند. اصرار و اجبار در این زمینه هم جواب نمی دهد و بهتر است والدین صحبت کنند و از مشاور کمک بگیرند تا فرزندانشان را به سمت این کارها سوق دهند و باعث پشیمانی آنها نشوند.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما