اخبار روز

52 ایستگاه پایش آلودگی هوا در کشور راه اندازی شده است

رئیس دبیرخانه شورای عالی سلامت و ایمنی غذا با بیانیه ای از سوی وزارت بهداشت از راه اندازی 52 ایستگاه سنجش آلودگی هوا در کشور خبر داد.

به گزارش ایرنا از وزارت بهداشت، جلسه اضطراری کمیته ملی آلودگی هوا با حضور نمایندگان وزارتخانه ها و سازمان های ذیربط در محل دبیرخانه شورای عالی سلامت و ایمنی مواد غذایی تشکیل شد.

محمداسماعیل مطلق در این نشست بر ضرورت و اهمیت اطلاع رسانی صحیح و اهتمام به سلامت مردم به ویژه مبتلایان به بیماری های قلبی یا ریوی، سالمندان، مادران باردار و کودکان تاکید کرد و اظهار داشت: رسانه های جمعی باید مردم را آگاه کنند. در مورد آن تاثیر آلودگی هوا بر سلامت و روش های خودمراقبتی برای کاهش این عوارض باید در اولویت قرار گیرد.

وی عدم حذف خودروها و موتورسیکلت های فرسوده و فرسوده از سیستم حمل و نقل و همچنین استفاده ناکافی از تجهیزات مناسب کنترل آلودگی هوا برای صنایع را از دلایل اصلی آلودگی هوا عنوان کرد.

رئیس دبیرخانه شورای عالی سلامت و ایمنی غذا همچنین گفت: در حال حاضر 52 ایستگاه پایش آلودگی هوا در سراسر کشور زیر نظر وزارت بهداشت راه اندازی شده است.

وی تاکید کرد: دبیرخانه شورای عالی سلامت و ایمنی غذا در جلسات مستمر اجرای قانون هوای پاک و اقدامات دستگاه های اجرایی را با جدیت دنبال می کند.

این مقام مسئول به مردم به ویژه بیماران قلبی و عروقی توصیه کرد: در صورت بروز آلودگی هوا تا حد امکان از سفرهای غیرضروری خودداری کرده و در صورت لزوم از ماسک استفاده کنند.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا