دانستنی ها

این چند کار را برای حفظ سلامت پوست خود هرگز انجام ندهید! /جزئیات

تا زمانی که جوانی را سپری می‌کنیم، پوست ما در وضعیتی شاداب و زیبا قرار دارد. اما هنگامی که از یک سن مشخص عبور می‌کنیم، سلامت پوست نیز تحت تأثیر قرار می‌گیرد و ممکن است به آن آسیب وارد شود. به همین دلیل، ضروری است که عادات نادرست را کنار بگذاریم و به حفظ سلامت پوستمان با تلاش بپردازیم.

رژیم غذایی ناسالم به پوست آسیب نمی رساند. به خصوص صورت ما به دلیل مشکلات ناشی از انتخاب غلط غذایی آسیب دیده است. در واقع، تعدادی از عادات غذایی وجود دارد که برای داشتن پوستی سالم باید هر چه زودتر کنار گذاشته شوند.

5 عادت بدی که سلامت پوست را مختل می کند:

علاقه به غذاهای سرخ شده: چربی ارتباط مستقیمی با مشکلات قند خون دارد. زیرا باعث افزایش میزان چربی خون می شود. این مشکل همچنین منجر به مسدود شدن منافذ پوست می شود. همچنین باید بدانید چربی خون مانع از انتقال خوب مواد مغذی و اکسیژن به بافت های بدن می شود و این فرآیند باعث کاهش درخشندگی و سلامت پوست می شود. در واقع پوستی که به خوبی تغذیه نشده و از اکسیژن اشباع نشده باشد، سالم، زیبا و براق نخواهد بود.

نوشیدن بیش از حد قهوه: قهوه به خودی خود یک نوشیدنی سالم و مفید است. مشروط بر اینکه در روز بیش از 2 فنجان مصرف نشود. زیرا کافئین موجود در این نوشیدنی محبوب باعث ترشح آدرنالین می شود. باید بدانید که آدرنالین بیش از حد در بدن باعث بروز علائم استرس می شود و این برای سلامت پوست مضر است. علاوه بر این، کافئین از خواب راحت و عمیق جلوگیری می کند. در نتیجه، پوست در طول خواب از مرحله سم زدایی و خود ترمیم محروم می شود. به لطف این، درخشندگی و تمیزی از بین می رود، پوست کدر می شود.

حذف ویتامین ها: بعد از 35 سالگی، پوست شما ممکن است به کرم های مراقبتی پاسخ ندهد. در همین حال، ویتامین A به بهبود خطوط صورت، تغییرات بافتی و آسیب آفتاب کمک می کند. ویتامین E و C نیز از التهاب جلوگیری می کند. ویتامین C همچنین بافت و درخشندگی پوست را بهبود می بخشد.

مصرف زیاد شکر: تحقیقات جدید نشان می دهد که مولکول های قند در بدن به فیبرهای پروتئینی متصل می شوند و باعث “گلیکاسیون” در بدن می شوند. گلیکاسیون نتیجه دیگری ندارد جز اینکه باعث تیرگی دور چشم، از بین رفتن درخشندگی پوست، تورم پوست (مخصوصا دور چشم) و چین و چروک های زیادی روی پوست می شود.

نوشیدن اندک آب: یکی از مهم ترین دلایل خشکی و چروک شدن پوست در سنین پایین کم آبی است. زمانی که بدن آب کافی دریافت نمی کند با عوارضی مانند کاهش غلظت و خشکی پوست مواجه می شود. صبح ها که از خواب بیدار می شوید یک لیوان آب گرم بنوشید.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا