ویتامین ها و مکمل های مهم مختلفی وجود دارند که می توانند نقش مفیدی در بهبود سلامت مردان ایفا کنند.

به گزارش بازتاب آنلاین، مردان باید برای رفع کمبودهای رایج این مکمل ها را در رژیم غذایی خود بگنجانند تا از سلامت کلی بهره مند شوند:

ویتامین D

ویتامین D ممکن است از سطح تستوسترون سالم در مردان حمایت کند. ویتامین D همچنین با افزایش جذب کلسیم نقش مهمی در حفظ سلامت سیستم ایمنی و سلامت استخوان ها دارد. بسیاری از مردان کمبود ویتامین D دارند زیرا در طول روز به اندازه کافی آفتاب نمی گیرند یا غذاهای غنی از ویتامین D نمی خورند. بنابراین، مصرف مکمل ها ممکن است مفید باشد.

منیزیم

طبق تحقیقات، مکمل های منیزیم ممکن است سطح تستوسترون خون را در مردان بهبود بخشد و سلامت عضلات، سنتز پروتئین و عملکرد اعصاب را بهبود بخشد.

امگا3

امگا 3 به سلامت قلب و عروق، سلامت مفاصل و سلامت مغز در مردان کمک می کند. علاوه بر مکمل ها، امگا 3 در ماهی های چرب مانند سالمون، ساردین و ماهی خال مخالی نیز به وفور یافت می شود.

ویتامین B

ویتامین‌های B نقش مهمی در فرآیند تبدیل غذا به انرژی دارند و با تولید انتقال‌دهنده‌های عصبی ضروری برای عملکرد مغز و تنظیم خلق و خو، به یک سیستم عصبی سالم کمک می‌کنند.

روی

روی فواید بسیار مهمی برای سلامت مردان دارد. این ماده معدنی نقش مهمی در عملکرد صحیح دستگاه تناسلی مردان از جمله تولید اسپرم، سلامت پروستات و سنتز تستوسترون دارد. روی همچنین برای حفظ عملکرد سیستم ایمنی بدن، کمک به فعال شدن آنزیم های دخیل در پاسخ ایمنی و بهبود سلامت کلی مفید است.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما