اگرچه قرار دادن غذاها، میوه ها و سبزیجات در یخچال به ماندگاری بیشتر آنها کمک می کند، اما برخی از مواد غذایی هستند که توصیه نمی شود آنها را در یخچال قرار دهید.

به گزارش بهداشت نیوز، اگرچه قرار دادن مواد غذایی، میوه ها و سبزیجات در یخچال به ماندگاری بیشتر آنها کمک می کند، اما برخی از مواد غذایی هستند که قرار دادن آنها در یخچال توصیه نمی شود.

5 نوع میوه وجود دارد که نباید در یخچال نگهداری شوند:

موز

موز را به هیچ وجه نباید در یخچال نگهداری کنید زیرا وقتی سرد شود پوست شروع به تیره شدن می کند که این امر می تواند از خوردن آن برای بسیاری از افراد به خصوص کودکان جلوگیری کند و همچنین موز در یخچال به سرعت رسیده نمی شود. توصیه می شود در دمای اتاق نگهداری شود.

هندوانه

بسیاری از افراد این اشتباه را می کنند که هندوانه را در یخچال نگهداری می کنند تا از فاسد شدن سریع آن جلوگیری کنند، اما این امر باعث کاهش آنتی اکسیدان های موجود در آن و کاهش ارزش غذایی آن می شود، بنابراین کارشناسان توصیه می کنند هندوانه را در یخچال نگهداری نکنید.

آناناس

نگهداری آناناس در یخچال باعث خراب شدن بافت و طعم آن می شود، بنابراین بهتر است آن را در یخچال قرار ندهید، زیرا سرد شدن میوه باعث تغییر شکل طبیعی، طراوت و جلوگیری از تغییرات نامطلوب در خواص آن می شود. اگر آناناس کاملا رسیده باشد، می توان آن را برای چند روز در یخچال نگهداری کرد تا از کدر شدن بیش از حد آن جلوگیری شود.

انبه

مهم است که انبه را در یخچال قرار ندهید زیرا دمای سرد می تواند روند رسیدن را کند کند و بر طعم و بافت تأثیر بگذارد.

آووکادو

آووکادو را نباید در یخچال نگهداری کرد زیرا دمای سرد می تواند فرآیند رسیدن را کند کند و باعث سفت شدن آن شود و همچنین بر طعم و بافت آن تأثیر بگذارد.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما