دانستنی ها

5 میوه ای که شما را لاغر می کند

بسیاری از ما هنوز نمی دانیم که خوردن برخی میوه ها می تواند از چاقی و اضافه وزن جلوگیری کند.

به گزارش همشهری آنلاین، بررسی ها نشان داده است که ماده خاصی به نام آنتوسیانین که در برخی میوه ها وجود دارد و خاصیت آنتی اکسیدانی دارد می تواند از اضافه وزن جلوگیری کند.

خاص ترین میوه هایی که مصرف روزانه آنها باعث پیشگیری از چاقی می شود عبارتند از:

فلفل: تعجب نکنید زیرا فلفل جزو میوه ها و البته از سالم ترین میوه هایی است که می تواند نقش مهمی در کاهش وزن داشته باشد. ترکیبی به نام کپسایسین که در فلفل یافت می شود باعث می شود بدن چربی سفید را به چربی قهوه ای انرژی سوز تبدیل کند.

بلوبری: سرشار از آنتوسیانین ها و پلیمرهای فلاونوئیدی است. به طوری که یک چهارم فنجان از این میوه 10 میلی گرم آنتوسیانین در اختیار بدن قرار می دهد. هنوز مشخص نیست که چرا فلاونوئیدها باعث کاهش وزن می شوند، اما به گفته محققان، ثابت شده است که مصرف روزانه این میوه باعث ایجاد احساس سیری و جلوگیری از پرخوری می شود.

رنگ صورتی: این میوه همچنین حاوی دوز سالمی از پلیمرهای فلاونوئیدی است و فیبر بالای آن منجر به احساس سیری طولانی مدت می شود. درست مانند سیب، گلابی نیز باید با پوست خورده شود تا بیشترین فواید سلامتی را داشته باشد.

سیب: سیب سرشار از فلاونوئیدها و سرشار از فیبر است. مصرف روزانه سیب برای کاهش وزن بسیار مهم است. برای بهره مندی از مزایای سلامتی سیب، آن را با پوست بخورید، زیرا قسمتی از سیب است که حاوی بیشترین آنتی اکسیدان و فیبر است. مصرف سیب منجر به بهبود کنترل قند خون می شود و در نتیجه هوس کمتری برای غذاهای ناسالم خواهید داشت.

توت فرنگی: این معادل زغال اخته است و به حفظ وزن سالم کمک می کند. توت فرنگی همچنین سرشار از آنتوسیانین است و مصرف یک فنجان در روز همراه با ماست کم چرب یا بلغور جو دوسر توصیه می شود. وقتی صحبت از خوردن بیش از حد میوه ها به میان می آید، به دلیل فروکتوز موجود در آنها، نگرانی در مورد افزایش وزن وجود دارد، اما میوه هایی مانند سیب سبز، گلابی، تمشک، توت فرنگی و زغال اخته برخی از بهترین میوه ها برای کاهش وزن هستند، حتی اگر کم باشند. در میوه شکر نسبت به سایر میوه ها

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا