دانستنی ها

5 میان وعده سالم خانگی برای دانش آموزان

یکی یکی از راهکارهای کاربردی برای اینکه دانش آموزان کمتر به بوفه مدارس بروند، تهیه میان وعده های سالم در منزل توسط والدین است. اطمینان از دسترسی کودکان مدرسه ای به میان وعده های سالم و خوشمزه در تامین انرژی پایدار در طول روز اهمیت زیادی دارد. در حالی که طعم مهم است، ارزش غذایی میان وعده ها نقش مهمی در حمایت از رشد آنها دارد.

به گزارش همشهری آنلاین، تهیه میان وعده های سالم و خوشمزه برای دانش آموزان خانه چندان سخت نیست. در اینجا پنج گزینه خوشمزه وجود دارد که طعم‌ها، بافت‌ها و مواد مغذی مختلفی را برای تغذیه ذهن و بدن جوان در طول روز در مدرسه ارائه می‌دهند. ترکیبی از انواع میوه ها، سبزیجات، غلات کامل و پروتئین های بدون چربی، این گزینه ها نه تنها نیازهای طعم را برآورده می کنند، بلکه به تامین مواد مغذی ضروری مورد نیاز برای رشد، تمرکز و سلامت کلی کمک می کنند.

سیخ میوه با ماست

برای درست کردن این سیخ های رنگارنگ اشتها آور، میوه ها را به اندازه لقمه برش دهید و روی سیخ های چوبی بکشید تا کباب های میوه ای رنگارنگ درست کنید. یک کاسه ماست را در کنار آن قرار دهید تا سیخ های میوه در آن فرو بروند. این میان وعده نه تنها شیرینی را سیر می کند، بلکه ویتامین های ضروری، آنتی اکسیدان ها و تا حدودی پروبیوتیک های مورد نیاز بدن را نیز تامین می کند.

پنج میان وعده سالم خانگی برای دانش آموزان

برش های سبزیجات با هوموس

هوموس یکی از مواد غذایی لبنانی است که در سال های اخیر به عنوان یک غذای سالم جایگاه خود را در فرهنگ غذایی ما به دست آورده است. این غذای خوشمزه با نخود، سیر و روغن زیتون درست می شود. می توانید این میان وعده های سالم را با سبزیجات ترکیب کنید. هویج، خیار و فلفل دلمه ای را به شکل چوب های راحت خرد کنید. این ترکیب از بافت های ترد، رنگ های زنده و مواد تقویت کننده فیبر ویتامین ها و چربی های سالم مورد نیاز بدن را تامین می کند.

پنج میان وعده سالم خانگی برای دانش آموزان

کره آجیل و رول موز

یک لایه کره فندق را روی یک نان سبوس دار نازک بمالید و یک طرف آن یک موز قرار دهید. محکم رول کنید و به قطعات کوچک برش دهید. این رول ها سرشار از پروتئین، فیبر و پتاسیم، گزینه ای خوشمزه و رضایت بخش برای میان وعده های دانش آموزان است.

پنج میان وعده سالم خانگی برای دانش آموزان

مخلوط دنباله دار (مخلوط فندق)

آجیل مخلوط، میوه های خشک، چیپس شکلات تلخ و غلات کامل را ترکیب کنید تا یک ترکیب مغذی و خوشمزه ایجاد کنید. آن را در ظروف کوچک تقسیم کنید تا میان وعده های مناسب و انرژی زا حاوی چربی های سالم، آنتی اکسیدان ها و مواد مغذی ضروری را در اختیار کودک خود قرار دهید.

پنج میان وعده سالم خانگی برای دانش آموزان

پارفه ماست یونانی (دسر سرد).

ماست یونانی را با گرانولا و توت های مخلوط در یک لیوان یا لیوان بریزید. ماست یونانی پروتئین و پروبیوتیک ها را تامین می کند، در حالی که گرانولا یک غلات کامل را تامین می کند. میوه ها به تامین شیرینی طبیعی و آنتی اکسیدان های مورد نیاز بدن کمک می کنند.

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا