دانستنی ها

مصرف آب با این 5 ماده غذایی ضرر دارد!

آب منبع حیات است، اما گاهی اوقات مصرف آن می تواند به بدن به خصوص دستگاه گوارش آسیب برساند. اگر شما فردی هستید که نیاز به نوشیدن مقدار زیادی آب با وعده غذایی خود دارید، بهتر است این کار را متوقف کنید. زیرا برخی مواد غذایی هستند که همزمان با مصرف آب می توانند به سیستم گوارشی بدن آسیب برسانند.

نمی توان انکار کرد که مصرف آب با بیشتر وعده های غذایی بی خطر است، اما چند ترکیب وجود دارد که می تواند باعث سوء هاضمه و ناراحتی شود. به گزارش تایمز آو ایندیا، در این مقاله در مورد پنج ماده غذایی که نباید با آب مصرف شوند و دلایل آن صحبت کردیم.

موز

موز حاوی مقادیر قابل توجهی فیبر محلول است. خوردن با آب زیاد می تواند آب معده را رقیق کند که در نهایت می تواند هضم را کند کند. به طور کلی، بهتر است موز را به تنهایی یا با غذاهایی که مکمل بافت و طعم آن هستند، مصرف کنید.

مرکبات

خود مرکبات مانند پرتقال، گریپ فروت و لیمو نیز حاوی مقدار زیادی آب هستند. مصرف این میوه ها با آب فراوان ممکن است باعث ناراحتی معده یا احساس سیری شود. بهتر است این میوه ها را در حد اعتدال مصرف کنید و با نوشیدن یک لیوان آب بین مصرف مرکبات فاصله ایجاد کنید.

ماست

ماست یک محصول لبنی است که حاوی باکتری های پروبیوتیک خوب است که برای سلامت روده مفید است. نوشیدن آب بلافاصله پس از مصرف ماست می تواند این پروبیوتیک ها را از بین ببرد و اثرات آنها را کاهش دهد. بنابراین، اگر بعد از خوردن ماست احساس تشنگی می‌کنید و نیاز به نوشیدن آب دارید، فقط یک جرعه آب بنوشید یا ماست طعم‌دار را که از قبل با مایع رقیق شده است، انتخاب کنید تا تشنگی خود را رفع کنید.

غذاهای تند و ادویه دار

غذاهای تند، مانند فلفل چیلی یا سس های تند، وقتی با آب زیاد مخلوط شوند، می توانند باعث ناراحتی گوارشی شوند. آب می تواند گرما را از بین ببرد و احساس سوزش ناشی از خوردن غذاهای تند را بدتر کند. محصولات لبنی مانند شیر یا ماست گزینه های بهتری برای خنک کردن دهان هنگام مصرف غذاهای تند هستند.

برنج

مصرف مقادیر زیاد آب همراه با برنج می تواند اسیدهای معده مورد نیاز برای هضم غذا را رقیق کند. نوشیدن یک لیوان آب قبل یا بعد از خوردن برنج اشکالی ندارد، اما هنگام خوردن غذای برنجی از نوشیدن آب زیاد خودداری کنید. قبل از نوشیدن آب بیشتر به برنج زمان دهید تا هضم شود.

منبع: همشهری آنلاین

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا