دانستنی ها

5 ماده غذایی سیاه که وزن شما را کاهش می دهد

برای کاهش وزن، مصرف غذاهای غنی از مواد مغذی که متابولیسم را تسریع کرده و به چربی سوزی کمک می کنند، مهم است.

به گزارش همشهری آنلاین، غذاهای سیاه سرشار از آنتی اکسیدان ها، فیبر و مواد مغذی ضروری به دلیل فواید بالقوه خود در کاهش وزن مورد توجه قرار گرفته اند. در این مقاله در مورد پنج غذای سیاه صحبت خواهیم کرد که می توانند به شما کمک کنند تا به طور موثر از شر پوندهای اضافی خلاص شوید.

لوبیا سیاه

لوبیا سیاه یکی این منبع غنی از مواد مغذی حاوی پروتئین و فیبر بالا با حداقل چربی در نظر گرفته می شود. این پروتئین به ساخت و ترمیم عضله کمک می کند که باعث افزایش متابولیسم و ​​سوزاندن کالری می شود. فیبر موجود در لوبیا سیاه باعث می شود احساس سیری کنید، کالری دریافتی کلی را کاهش داده و از پرخوری جلوگیری می کند. علاوه بر این، کربوهیدرات های دیر هضم موجود در لوبیا سیاه به ثابت نگه داشتن سطح قند خون کمک می کند. می توانید لوبیا سیاه را به سالاد، سوپ و خورش اضافه کنید یا از آنها به عنوان پایه همبرگر و تاکو استفاده کنید.

برنج سیاه

برنج سیاه که اغلب به عنوان «برنج ممنوع» شناخته می‌شود، مملو از آنتی‌اکسیدان‌ها، به‌ویژه آنتوسیانین‌ها است که به آن رنگ متمایز می‌دهد. این آنتی اکسیدان ها التهاب را کاهش می دهند. یکی آنها به یکی از موانع اصلی کاهش وزن کمک می کنند. برنج سیاه همچنین سرشار از فیبر است که به هضم غذا کمک می کند و احساس سیری را افزایش می دهد. بر خلاف برنج سفید، برنج سیاه دارای شاخص گلیسمی پایینی است که به تنظیم سطح قند خون کمک می کند و خطر افزایش انسولین را کاهش می دهد که می تواند منجر به ذخیره چربی شود. در غذاهایی مانند سیب زمینی سرخ کرده و پلو به جای برنج سفید یا قهوه ای از برنج سیاه استفاده کنید.

توت سیاه

شاه توت میوه ای کم کالری و غنی از مواد مغذی است که می تواند مکملی عالی برای رژیم کاهش وزن باشد. این میوه سرشار از فیبر است که به هضم غذا کمک می کند و شما را برای مدت طولانی تری احساس سیری می کند. آنتی اکسیدان های موجود در توت سیاه، به ویژه ویتامین C و آنتوسیانین ها، به مبارزه با استرس اکسیداتیو و التهاب کمک می کنند. شیرینی طبیعی شاه توت می تواند میل به شکر را بدون کالری اضافه برآورده کند و آن را به جایگزینی سالم برای میان وعده های شیرین تبدیل کند.

دانههای چیا

اگرچه دانه های چیا کوچک هستند، اما مواد مغذی فوق العاده ای دارند. این منبع عالی از اسیدهای چرب امگا 3، فیبر و پروتئین است که همگی برای کاهش وزن مفید هستند. دانه های چیا وقتی در آب خیس می شوند منبسط می شوند و قوام ژل مانندی ایجاد می کنند که به شما کمک می کند سیر و هیدراته بمانید. فیبر موجود در آن به هضم غذا کمک می کند و گرسنگی را سرکوب می کند، در حالی که پروتئین به ساخت توده عضلانی و سرعت بخشیدن به متابولیسم کمک می کند. دانه های چیا را می توان به اسموتی ها، ماست و بلغور جو دوسر اضافه کرد یا برای تهیه پودینگ چیا استفاده کرد.

عدس سیاه

عدس سیاه که به عنوان عدس بلوگا نیز شناخته می شود، منبع غذایی سرشار از پروتئین، فیبر و مواد معدنی ضروری است. این نوع عدس کالری کمی دارد اما کاملا سیر کننده است و آن را به غذایی ایده آل برای کاهش وزن تبدیل می کند. محتوای فیبر بالای عدس سیاه به هضم کمک می کند و قند خون را ثابت نگه می دارد، در حالی که پروتئین موجود در این عدس از رشد ماهیچه ها و متابولیسم حمایت می کند. عدس سیاه همچنین دارای طعم غنی و خاکی است که طعم انواع غذاها را افزایش می دهد. می‌توانید این عدس‌ها را در سوپ، سالاد و کاسرول میل کنید یا آن‌ها را به عنوان غذای جانبی یا پایه دسرهای گیاهی سرو کنید.

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا