دانستنی ها

5 غذا و نوشیدنی که باید هنگام ترک سیگار از آنها پرهیز کرد

یک متخصص نشان داده است که چگونه رژیم غذایی شما می تواند به شما در ترک سیگار کمک کند، در حالی که نوع ورزش شما نیز می تواند در موفقیت شما نقش داشته باشد.

به گزارش روزیاتو، هنگام ترک سیگار باید از 5 نوع غذا دوری کنید. از آنجایی که برخی از مواد مانند شکر می توانند جایگزین های اعتیادآور باشند، برخی از این غذاها می توانند علائم را تشدید کنند.

هنگام ترک سیگار، باید از غذاهای تند، تنقلات شیرین، غذاهای سرخ شده و نمک زیاد دوری کنید. باید به رژیم غذایی خود توجه کنید، زیرا غذاهای تند و شیرین می توانند هوس نیکوتین را تحریک کنند. علاوه بر این، اگر در حین ترک سیگار، غذاهای خیلی شیرین بخورید، به جای نیکوتین به قند معتاد شوید.

از مصرف غذاهای سرخ شده نیز باید خودداری شود. زیرا این غذاها می توانند چربی بدن را افزایش داده و به دیافراگم فشار بیاورند. برای سیگاری هایی که سیگار را ترک می کنند، این افزایش فشار می تواند مشکلات تنفسی را تشدید کند و روند ترک سیگار را چالش برانگیزتر کند.

مصرف بیش از حد نمک باعث احتباس آب در بدن و ایجاد فشار اضافی در اطراف دیافراگم می شود. در نتیجه، توانایی تنفس محدود می شود و رسیدن به هدف را دشوار می کند.

5 غذا و نوشیدنی که باید هنگام ترک سیگار از آنها پرهیز کرد

قهوه مصرف نیکوتین را تحریک می کند و کافئین موجود در آن اثرات سیگار را افزایش می دهد. نوشیدن قهوه و سیگار اغلب به یک عادت تبدیل می شود و تقویت رابطه بین این دو ترک سیگار را دشوارتر می کند.

عوارض جانبی رایج ترک سیگار عبارتند از: نوسانات خلقی، سرفه، مشکلات خواب و هوس های غذایی ناسالم. آمادگی برای این عوارض جانبی به شما کمک می کند تا زندگی سالم تر و بدون سیگار داشته باشید.

5 غذا و نوشیدنی که باید هنگام ترک سیگار از آنها پرهیز کرد

کسانی که کنترل عوارض جانبی را دشوار می دانند می توانند تمرینات تنفسی و مدیتیشن انجام دهند. برنامه تمرینی خود را ایجاد کنید و در صورت لزوم با یک مشاور صحبت کنید.

یکی سرفه یکی از شایع ترین عوارض ترک سیگار است. بهترین راه برای کنترل سرفه نوشیدن مقدار زیادی آب، گرفتن دوش آب گرم برای شل شدن مخاط در مجاری تنفسی و استفاده از عسل برای کاهش سوزش گلو است.

5 غذا و نوشیدنی که باید هنگام ترک سیگار از آنها پرهیز کرد

برای کسانی که مشکل خواب دارند، بهتر است مصرف کافئین را کنار بگذارند، با دوش گرفتن یا خواندن کتاب قبل از خواب فضای آرامش بخشی ایجاد کنند و به یک برنامه خواب منظم پایبند باشند. سعی کنید از تمایل به سیگار کشیدن در اواخر شب اجتناب کنید.

برخی از تمرینات می تواند به مبارزه با مشکلات تنفسی و تقویت ریه ها کمک کند. پزشکان اغلب تمریناتی را توصیه می کنند که شامل استفاده از وزنه یا نوارهای ورزشی برای تقویت عضلات شما می شود تا بتوانند به طور موثرتری از اکسیژن استفاده کنند.

در این تمرینات جریان خون در بدن افزایش می یابد و ریه ها نیازی به مصرف انرژی زیادی ندارند.

اگر می خواهید ظرفیت ریه خود را افزایش دهید، پیلاتس عالی است. زیرا می تواند به تقویت ریه ها و کاهش تنگی نفس کمک کند. ورزش های هوازی با شدت کم، مانند پیاده روی سریع یا شنا، ممکن است برای کسانی که مشکلات تنفسی دارند مفید باشد.

5 غذا و نوشیدنی که باید هنگام ترک سیگار از آنها پرهیز کرد

این نوع ورزش به افزایش گردش خون و ضربان قلب کمک می کند. اگرچه ممکن است فواید یوگا برای ترک سیگار واضح به نظر نرسد، اما تمرین یوگا به شما کمک می کند تنفس عمیق و تمرکز حواس را تمرین کنید که می تواند خلق و خوی شما را بهبود بخشد.

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا