اخبار روز

5 غذای سیاه که وزن شما را کاهش می دهد

برای کاهش وزن، خوردن غذاهای غنی از مواد مغذی که متابولیسم را افزایش داده و به چربی سوزی کمک می کنند، مهم است.

به گزارش همشهری آنلاین، بر این اساس، غذاهای سیاه سرشار از آنتی اکسیدان، فیبر و مواد مغذی ضروری به دلیل مزایای بالقوه کاهش وزن مورد توجه قرار گرفته اند. در این مقاله به پنج غذای سیاه اشاره می کنیم که می توانند به کاهش وزن موثر کمک کنند.

لوبیا سیاه

لوبیا سیاه یکی این یک منبع غذایی غنی است که حاوی سطوح بالایی از پروتئین و فیبر با حداقل محتوای چربی است. این پروتئین به ساخت و ترمیم ماهیچه ها کمک می کند که به نوبه خود متابولیسم را افزایش می دهد و به کالری سوزی کمک می کند. فیبر موجود در لوبیا سیاه شما را سیر می کند، کالری دریافتی کلی را کاهش می دهد و از پرخوری جلوگیری می کند.

علاوه بر این، کربوهیدرات های دیر هضم موجود در لوبیا سیاه به ثابت نگه داشتن سطح قند خون کمک می کند. می توانید لوبیا سیاه را به سالاد، سوپ و خورش اضافه کنید یا از آنها به عنوان پایه همبرگرها و تاکوهای گیاهی استفاده کنید.

برنج سیاه

برنج سیاه که اغلب به عنوان “برنج ممنوعه” شناخته می شود، سرشار از آنتی اکسیدان ها، به ویژه آنتوسیانین ها است که به آن رنگ متمایز می دهد. این آنتی اکسیدان ها التهاب را کاهش می دهند یکی آنها به یکی از موانع اصلی کاهش وزن کمک می کنند.

برنج سیاه همچنین سرشار از فیبر است که به هضم غذا کمک می کند و باعث سیری می شود. بر خلاف برنج سفید، برنج سیاه دارای شاخص گلیسمی پایینی است که به تنظیم سطح قند خون کمک می کند و خطر افزایش انسولین را کاهش می دهد که می تواند منجر به ذخیره چربی شود. از برنج سیاه به عنوان جایگزین برنج سفید یا قهوه ای در غذاهایی مانند سیب زمینی سرخ کرده و پلو استفاده کنید.

توت سیاه

شاه توت میوه ای کم کالری و غنی از مواد مغذی است که می تواند یک مکمل عالی برای رژیم کاهش وزن باشد. این میوه سرشار از فیبر است که به هضم کمک می کند و احساس سیری طولانی تری را تضمین می کند.

آنتی اکسیدان های موجود در توت سیاه، به ویژه ویتامین C و آنتوسیانین ها، به مبارزه با استرس اکسیداتیو و التهاب کمک می کنند. شیرینی طبیعی شاه توت می تواند هوس شکر را بدون کالری اضافی برآورده کند و آن را به جایگزینی سالم برای میان وعده های شیرین تبدیل کند.

دانههای چیا

دانه های چیا ممکن است ریز باشند، اما به طرز باورنکردنی دارای مواد مغذی هستند. آنها منبع عالی اسیدهای چرب امگا 3، فیبر و پروتئین هستند که همگی برای کاهش وزن مفید هستند. وقتی دانه‌های چیا در آب خیس می‌شوند، منبسط می‌شوند و یک قوام ژل مانند ایجاد می‌کنند که شما را سیر و هیدراته نگه می‌دارد.

محتوای فیبر به هضم غذا کمک می کند و گرسنگی را مهار می کند، در حالی که پروتئین به ساخت توده عضلانی و افزایش متابولیسم کمک می کند. دانه های چیا را می توان به اسموتی ها، ماست و بلغور جو دوسر اضافه کرد یا برای تهیه پودینگ چیا استفاده کرد.

لنزهای سیاه

عدس سیاه که با نام عدس بلوگا نیز شناخته می شود، یک جواهر مغذی پر از پروتئین، فیبر و مواد معدنی ضروری است. این نوع عدس کالری کمی دارد اما بسیار سیرکننده است و به همین دلیل آن را به غذایی ایده آل برای کاهش وزن تبدیل می کند.

محتوای بالای فیبر موجود در عدس سیاه به هضم کمک می کند و سطح قند خون را ثابت نگه می دارد، در حالی که پروتئین موجود در این عدس از رشد ماهیچه ها و متابولیسم حمایت می کند. عدس سیاه همچنین دارای طعم غنی و خاکی است که طعم انواع غذاها را افزایش می دهد. این عدس ها را می توانید در سوپ، سالاد و خورش میل کنید یا به عنوان پیش غذا یا به عنوان پایه دسرهای گیاهی سرو کنید.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا