دانستنی ها

5 غذای خوشمزه که کبد چرب را با کنگر پاک می کند

کبد خود را با ترکیب کنگر فرنگی با سایر مواد مفید برای کبد پاکسازی کنید، این کار از مشکلات عملکرد کبد مانند کبد چرب جلوگیری می کند. کبد چرب بیماری است که باعث تجمع تری گلیسیرید می شود.

به گزارش نمناک، این بیماری باعث التهاب سلول ها و چربی های مختلف در این اندام و همچنین علائم مختلفی می شود. همچنین ممکن است هیچ علامتی وجود نداشته باشد و قربانیان از آنچه اشتباه می‌کند بی‌اطلاع باشند.

فواید کنگر فرنگی برای کبد چرب و سایر اعضای بدن:

کنگر فواید زیادی دارد، از عملکرد کبد محافظت می کند و سلول های کبد را بازسازی می کند و همچنین صفرا را تقویت می کند و چربی ها را کاهش می دهد.

این یک آنتی اکسیدان قوی است که از پیری جلوگیری می کند

سطوح بالای پروتئین را کاهش می دهد

از بیماری های قلبی عروقی جلوگیری می کند

عملکرد روده را بهبود می بخشد

از احتباس آب جلوگیری می کند

قند خون را کاهش می دهد

غذاهای مناسب برای پاکسازی کبد با کنگر

سوپ کنگر و زردچوبه:

سوپ ها مواد مغذی و مواد غذایی پاک کننده کم کالری هستند که می توانید در تمام طول سال از آنها لذت ببرید. دستور العمل زیر کنگر فرنگی را با کمی زردچوبه ترکیب می کند. برای کبد عالی است و به دلیل خواص ضد التهابی آن مورد توجه است.

فهرست:

2 عدد کنگر فرنگی

1 قاشق چایخوری زردچوبه

2 لیوان آب

نمک دریا به مزه

چگونه تهیه می شود:

کنگر و زردچوبه را به مدت 30 دقیقه بپزید و سپس نمک دریا را اضافه کنید. نیم ساعت قبل از غذا بخورید.

کنگر کبابی با لیمو:

علاقه مندان به کنگر از طعم و خواص آن بیشتر از کباب کردن سود می برند. اگر روی آن را با فویل آلومینیومی بپوشانید و حداقل 40 دقیقه بپزید، فقط آن را با آبلیمو، فلفل سیاه، روغن زیتون و نمک دریا مخلوط کنید تا خوشمزه تر شود و کبد چرب پاک شود. خوشمزه است و می تواند اشتهای شما را برطرف کند.

سالاد کنگر فرنگی، تربچه، چغندر:

اگر برای روزهای گرم به یک نسخه خنک نیاز دارید، سالاد کنگر فرنگی را امتحان کنید، که ترکیبی از دو ماده شفابخش است که به جلوگیری از کبد چرب کمک می کند. تربچه؛ تلخ و تند است، عملکرد کبد را بهبود می بخشد و به تولید صفرا کمک می کند. آنها همچنین سرشار از ویتامین C هستند. می توانید برگ های آن را که خاصیت درمانی و پاک کنندگی دارد بخورید.

چغندر قرمز: به درمان کبد چرب و سایر بیماری های کبدی کمک می کند. این به دلیل آنتی اکسیدان های موجود در آنها است. آنها همچنین مفید هستند زیرا به جلوگیری از اکسید شدن چربی ها کمک می کنند.

چای رزماری و کنگر فرنگی:

یک راه ساده برای استفاده از کنگر فرنگی دم کردن برگ و ساقه آن است. به این ترتیب می توانید دانه ها را برای پخت بعد ذخیره کنید و از کل گیاه استفاده کنید. با این حال باید بدانید که طعم آن کاملا تلخ است. همچنین می توانید آن را با رزماری ترکیب کنید.

این گیاه به دلیل اسید اورسولیک موجود در آن از عملکرد کبد محافظت می کند. التهاب را کاهش می دهد، جریان خون را بهبود می بخشد و کلسترول را کاهش می دهد.

برگ و گیاه کنگر فرنگی:

اگر یک گزینه راحت و سریع برای درمان کبد چرب می خواهید، می توانید یک مکمل مخصوص خریداری کنید. کپسول یا قرص کنگر به طور کلی هضم مقادیر زیادی از غذاهای چرب را تسهیل می کند. همچنین می توانید مکمل های قوی تری را در ترکیب با گیاهان دیگر پیدا کنید. خار مریم به دلیل خواص درمانی خود یک درمان عالی برای بیماری های کبدی است.

می توانید از زردچوبه، بولدو و قاصدک نیز استفاده کنید. به همین ترتیب، ویتامین B7 از تجمع چربی در کبد جلوگیری می کند. در صورت انتخاب مکمل باید تحت نظر پزشک مصرف شود.

آگاهی از برخی داروهای طبیعی که ممکن است با برخی داروها تداخل داشته باشند، مهم است. داروهایی نیز وجود دارند که نباید بدون وقفه برای مدت طولانی مصرف شوند.

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا