اخبار روز

5 شگفتی پیاده روی; آیا پیاده روی آهسته مفید است؟

“اگر تمایلی به رفتن به باشگاه و ورزش منظم ندارید، حداقل پیاده روی کنید” – شاید بسیاری از ما که به نشستن یک کارمند پشت میز عادت داریم این عبارت را زیاد شنیده باشیم، اما واقعا می تواند راه برود. به عنوان یک فعالیت بدنی موثر در نظر گرفته شود و از همه مهمتر: آیا یک پیاده روی معمولی می تواند یک فعالیت بدنی موثر در نظر گرفته شود؟ اگر نگران این سوالات هستید، این گزارش را تا انتها با دقت بخوانید.

پیاده روی موثر فرمول 1

به گزارش رنگ لایف، برای اینکه پیاده روی یک فعالیت بدنی موثر برای سلامتی محسوب شود، باید به نکات زیر توجه کرد:

1- شدت:

پیاده روی با شدت متوسط:

این نوع پیاده روی باید به گونه ای طراحی شود که تنفس شما کمی تندتر شود و بتوانید به راحتی مکالمه را ادامه دهید. برای اکثر مردم، 3 تا 4 مایل در ساعت (4.8 تا 6.4 کیلومتر در ساعت) پیاده روی با شدت متوسط ​​در نظر گرفته می شود.

پیاده روی با شدت بالا:

این نوع راه رفتن نفس کشیدن را برای شما بسیار سخت می کند و به سختی قادر به صحبت خواهید بود. سرعت 4 تا 5 مایل در ساعت (6.4 تا 8 کیلومتر در ساعت) یا بیشتر برای اکثر افراد پیاده روی با شدت بالا در نظر گرفته می شود.

2- مدت

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده (CDC) به بزرگسالان توصیه می کند حداقل 150 دقیقه فعالیت هوازی با شدت متوسط ​​یا 75 دقیقه فعالیت هوازی با شدت شدید در هفته انجام دهند. این فعالیت را می توان به جلسات کوتاه تری در طول هفته تقسیم کرد. به عنوان مثال، پنج روز در هفته می توانید 30 دقیقه پیاده روی با شدت متوسط ​​انجام دهید.

مقام سوم

شما می توانید در هر جایی قدم بزنید، اما پیاده روی در بیرون برای سلامتی شما مفیدتر است زیرا به شما امکان می دهد از نور خورشید و هوای تازه لذت ببرید.

اگر در حال پیاده روی در فضای باز هستید، یک مکان امن و بدون ترافیک انتخاب کنید.

پیاده روی مناسب برای افراد بالای 65 سال

پیاده روی آهسته و معمولی می تواند ورزش مفیدی برای افراد بالای 65 سال باشد. در واقع، این یک ورزش عالی برای افراد در هر سنی است که می خواهند فعالیت بدنی خود را افزایش دهند. پیاده روی کم تاثیر است، به این معنی که فشار زیادی به مفاصل وارد نمی کند. این باعث می شود که برای افراد مسن یا کسانی که مشکلات مفصلی دارند، گزینه ایده آلی باشد.

علاوه بر این، پیاده روی فواید بسیاری برای سلامتی دارد از جمله:

بهبود سلامت قلب و عروق: پیاده روی می تواند به کاهش خطر بیماری قلبی، سکته مغزی و فشار خون بالا کمک کند.
تقویت عضلات و استخوان ها: پیاده روی به تقویت عضلات پاها و پایین تنه کمک می کند و همچنین می تواند به حفظ تراکم استخوان کمک کند.

کاهش وزن: پیاده روی می تواند به شما در سوزاندن کالری و کاهش وزن کمک کند.

بهبود خلق و خو: پیاده روی می تواند به کاهش استرس، اضطراب و افسردگی و افزایش سطح انرژی کمک کند.

کاهش خطر ابتلا به برخی بیماری ها: پیاده روی می تواند به کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع 2، برخی سرطان ها و زوال عقل کمک کند.

برای افراد بالای 65 سال، انجمن قلب آمریکا حداقل 150 دقیقه فعالیت هوازی با شدت متوسط ​​یا 75 دقیقه فعالیت هوازی با شدت شدید در هفته توصیه می کند. این فعالیت را می توان به جلسات کوتاه تری در طول هفته تقسیم کرد. به عنوان مثال، پنج روز در هفته می توانید 30 دقیقه در روز پیاده روی کنید. البته، مهم است که قبل از شروع یک برنامه ورزشی جدید با پزشک خود مشورت کنید. پزشک می تواند به شما کمک کند تا برنامه ای متناسب با سطح تناسب اندام و نیازهای سلامتی خود ایجاد کنید.

چند نکته مهم

در اینجا چند نکته برای کمک به افراد بالای 65 سال برای شروع و حفظ برنامه پیاده روی آورده شده است:

به آرامی شروع کنید و به تدریج مسافت و زمان پیاده روی خود را افزایش دهید.

کفش مناسب پیاده روی بپوشید.

در حین پیاده روی آب بنوشید.

به بدن خود گوش دهید و در صورت احساس درد یا خستگی استراحت کنید.

با یکی از دوستان یا اعضای خانواده به پیاده روی بروید تا آن را سرگرم کننده تر و انگیزه تر کنید.

برای افراد بالای 65 سال، پیاده روی راهی عالی برای فعال و سالم ماندن است. با شروع به آرامی و افزایش تدریجی فعالیت خود، می توانید از تمام مزایای سلامتی که پیاده روی ارائه می دهد بهره مند شوید.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا