اخبار ارز دیجیتال

هکر معروف به 5 سال زندان و پرداخت غرامت قربانیان محکوم شد / چهره نادم این هکر در عکس منتشر شده!

هکر حساب افراد مشهور توییتر  در سال ۲۰۲۰ به دلیل سرقت رمز عبور کاربران معروف به ۵ سال زندان محکوم شد.

حدود سه سال پیش شاهد هک گسترده پلتفرم توییتر بودیم که طی آن پروفایل برخی از افراد مشهور با میلیون ها فالوور برای دریافت ارز دیجیتال هک شد. اکنون “جوزف جیمز اوکانر” 24 ساله به عنوان هکر حساب افراد مشهور توییتر پس از گذشت تقریباً سه سال، به عنوان یکی از هکرهای مسئول این حمله به پنج سال زندان محکوم شده است.

لازم به ذکر است که در نتیجه این حمله، توییتر کنترل‌های امنیتی سایبری خود را افزایش داد و کلیدهای امنیتی سخت‌افزاری را برای کارمندان خود فاش کرد تا در آینده در برابر تلاش‌های فیشینگ توسط هکرها محافظت کند.

بازداشت هکر توئیتر

اوکانر پس از اعتراف به چهار فقره هک، کلاهبرداری و جاسوسی سایبری و سرقت 794000 دلار ارز دیجیتال در ماه می، اکنون با پنج سال زندان محکوم شده است. او موافقت کرد که 794000 دلار از ارز دیجیتال سرقت شده را به قربانیان این حمله بازگرداند.

هکر حساب های افراد مشهور در توییتر را محکوم می کند

اوکانر یک شهروند بریتانیایی است و اوایل سال جاری به درخواست دادستان های آمریکا دستور استرداد او از اسپانیا صادر شد و از آن زمان تاکنون در بازداشت آمریکا به سر می برد. طبق اعلام «جد اس. راکف»، قاضی دادگاه، چون اوکانر بیش از دو سال قبل از محاکمه او در بازداشت بوده است، که احتمالاً نیمی از محکومیت پنج ساله وی است. هکر حساب افراد مشهور توییتر در نظر گرفته شود.

به گفته دادستان ها، اوکانر از مهارت های فنی خود برای اجرای اهداف مخرب خود استفاده کرد، که شامل حمله جایگزینی سیم کارت برای سرقت ارزهای دیجیتال، هک توییتر، نفوذ کامپیوتری برای تسخیر حساب های رسانه های اجتماعی و حتی ایجاد قلدری سایبری برای دو قربانی می شود.

هکر حساب افراد مشهور توییتر

طبق تحقیقات  دپارتمان خدمات مالی نیویورک در سال 2020 که توییتر را به محافظت ناکافی از امنیت سایبری کاربران متهم کرد، هکرها با کارمندان توییتر که ادعا می‌کردند بخشی از تیم فناوری هستند تماس گرفتند. سلبریتی ها و تاجران، با وعده «دوبرابر کردن بیت کوین شما» (مانند تصویر بالا از حساب بایدن) سعی کرده اند از کاربران کلاهبرداری کنند.

 

تحریریه بازتاب آنلاین

من امیر هستم از کرمان و خیلی خوشحالم که میتونم از طریق بازتاب آنلاین صدای رسای اخبار ایران و جهان باشم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا