دانستنی ها

5 دلیل برای بیدار شدن در شب

بدن انسان برای بازیابی قدرت نیاز به استراحت دارد، بنابراین بیدار شدن در ساعت سه یا چهار صبح برای بسیاری از افراد واقعا خسته کننده است و طبق طب سنتی چینی، این دوره به عملکرد پنج عضو داخلی بدن مربوط می شود. اگرچه این نظریه قدیمی از نظر علمی تأیید نشده است، اما بیان می شود که بیدار شدن در این دوره با تعدادی بیماری همراه است.

وب سایت “آگاهی سلامت” چین نشان می دهد که بیدار شدن از خواب در این زمان از شب می تواند ناشی از پنج مشکل سلامتی باشد.

1- بیماری های قلبی: افراد مبتلا به بیماری های قلبی عروقی معمولا در این دوران از خواب بیدار می شوند. زیرا در شب ضربان قلب و سطح فشار خون در بدن کاهش می یابد و مکانیسم های دفاعی فعال می شوند. بنابراین اگر فرد همیشه در این زمان از خواب بیدار می شود و احساس فشار قفسه سینه و تنگی نفس می کند، بهتر است با پزشک مشورت کند.

2- مشکلات معده: معده در این موقع شب بسیار فعال است; بنابراین فردی که در این زمان از خواب بیدار می شود و احساس ناراحتی یا درد در ناحیه معده می کند ممکن است نشانه زخم معده یا ورم معده باشد.

3- کبد: طبق نظریه طب سنتی چینی، کبد در این زمان از شب بیشترین فعالیت را دارد. بیماری های کبدی، چاقی و غیره. می تواند باعث بد خوابی و بیداری شبانه شود.

4- کلیه ها: بیماری های کلیوی مانند نفریت و افزایش اوره در خون باعث کم خوابی و بیداری های شبانه می شود.

5- استرس روحی و مشکلات روحی: این مشکلات ممکن است علت اختلال خواب، بی کیفیتی خواب و بیدار شدن در شب باشد.

منبع: وفد

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا